**ایرانسل پیمانکاران پاسخگویی سامانههای جامع تجارت ایران و همتا را تشویق میکند**
در ادامه جنبههای مختلف خبر ارائه خدمات پاسخگویی سامانههای جامع تجارت ایران و همتا توسط ایرانسل، نقاط برجسته و اهمیت این خدمات، تفاوتهای نسبتاً زیاد آنها نسبت به سالهای گذشته و بسترهای لازم برای آیندهٔ الکترونیکی و هوشمند را میبینیم.
**ارائه خدمات پاسخگویی سامانههای جامع تجارت ایران و همتا**
بهگزارش روابط عمومی ایرانسل، از ابتدای سال ۱۴۰۴، شبکه ارتباطات یکپارچه ایرانسل (شایا)، ارائه خدمات پاسخگویی سامانههای جامع تجارت ایران و همتا را ذیل سامانه یکپارچه ۱۲۴ وزارت صنعت، معدن و تجارت، با هدف ارتقای کیفی فرآیندهای نظارتی و پاسخگویی انجام میدهد.
**اهمیت سامانههای جامع تجارت ایران و همتا**
این سامانهها، با هدف بهبود مستمر فضای کسب و کار، یکپارچه سازی و نظارت بر فرآیند تجارت داخلی و خارجی، هدایت مبادلات تجاری به سمت مبادی قانونی، مبارزه با قاچاق کالا، استانداردسازی و هماهنگسازی اسناد تجاری و ارائه راهکارهای مدیریت تبادل الکترونیکی آنها و همچنین ایجاد هماهنگی لازم در زمینه تسهیل الکترونیکی تجارت میان دستگاههای اجرایی ذیربط، ایجاد و راه اندازی شده است.
**مolecular استراتژی شایا برای تجاریسازی**
شبکه ارتباطات یکپارچه ایرانسل (شایا)، مسئولیت اجراییسازی این طرح را برعهده دارد. شایا، به عنوان بازوی اجرایی ایرانسل برای تجاریسازی فرایندها و ظرفیتهای موجود در سازمان، در حوزههای كاری متفاوت و بالقوهای فعالیت میکند.
**تجربه و پتانسیل ایرانسل در زمینه خدمات پاسخگویی**
پیش از این نیز در بهمنماه ۱۴۰۳، طی یک تفاهمنامه بین ایرانسل و سازمان امور اداری و استخدامی کشور، با هدف هماهنگی برای ایجاد و برقراری «سامانه فوریتهای اداری (فواد)»، مسئولیت اجراییسازی این طرح برعهده شبکه ارتباطات یکپارچه ایرانسل (شایا)، قرار گرفت.
**چرا پاسخگویی سامانههای جامع تجارت ایران و همتا مهم است؟**
ردیابی تجارتهای غیرقانونی و مبادلات غیرقانونی که در پی آن ایران و همتا تحت تأثیر قرار میگیرند، از مهمترین چالشهای اقتصاد ایران در یک دهه اخیر بوده است. در این شرایط، سامانههای جامع تجارت ایران و همتا به یک بستر ضروری برای شفافیت و نظارت تبدیل شدهاند. بنابراین، پیشبینی میشود که الزامات پاسخگویی از طریق سامانهها در آینده، اهمیتی نوین به خود بگیرد و کشورها و دفاتر رسمی به حایلی که امروز نرمافزار پاسخگویی تنها روی سطح مسلطان به فن آوری مزدی در این حیطه، گذاشته شده است، غلبه کنند.
**خطمشی مربوط به پاسخگویی در سامانههای جامع تجارت ایران و همتا**
در فرآیند پاسخگویی توسط ایرانسل، وظیفه اصلی سامانه های جامع تجارت ایران و همتا، تشویق تولید کنندگان و فروشندگان برای استفاده از سامانهها و به حل مشکلات نظارتی و پاسخگویی، کاهش زمان و انرژی مصرفی در فرآیند های تجاری اشاره شده است.