هرองคروشی که در جهان دیجیتال حاضر زندگی می‌کند، با عبارات رایج “تولید محتوا” و “سئو” در اطراف خود می‌چرخد. این دو اصطلاح به رخنمون آمده‌ای از پیچیدگی‌ها و درونیابی‌های یک دنیای دیجیتالی شده‌اند که تنها با توجه به جستجو و تولید محتوا می‌توان در آن هرج و مرج را بمردوش آورد. سئو یا به اصطلاح انگلیسی “Search Engine Optimization” یک اصطلاح است که به عمق تحلیل و ابعاد دقیق تحتانی آن زمان می‌خواهد کارهای متعددی انجام شده باشد تا محتوای نشر شده یا به اصطلاح وبسایت شما به نحو یک بسنده و ارزان در لیست جستجوهای گوگل قرار بگیرد. اما برای این که بتوان سئو انجام داد ضروری است که به تنهایی با “سئو” کار نکشیم و بلکه بیش از آن به سراغ اصطلاح “تولید محتوا” برویم که تولید محتوا و سئو دو دلایلی دارد که هر دو سئو را رقم می‌زنند:

1- برای تولید محتوا یک کمی پیش‌بینی هم باید داشت. اگر کسی دوهزارچند مگابایت فایل به فضای دیجیتال خود اضافه می‌کند تا با این تعداد فایل بتوان همه چیز را به زبان و قالب گفته خود گفت و باورهای خود بیان کند، غیر ممکن است که گوگل به همه این لینک ها و محتوای رها شده در فضای وب دسترسی داشته باشد و ضمناً واضح هم باشد که یک فایل یا به اصطلاح یک محتوا وابسته به دیگری است. با تولید محتوای درست که هست برای همین دنیا مصداق بهتر این جمله است که نوشتن ممکن است دو قدر داشته باشد؛ یک‌ی حق نشر کند که نویسنده در جایی دارای حق مالکیت باشد و قدر دوم که یک مخاطب برای سایت خود بهره‌مند شود و ایجاد ارتباط آن را با متولی خاص هم مربوط کند.

2- البته همین حالت نیست که تلاش بسیاری لازم است که در کلاسته بالایی نوع سئو در جهان داشته باشیم. در جامعه‌ای که پرده از درون وبسایت‌ها ببندیم به این نتیجه می‌رسیم که هر وبسایتی حاوی مقادیر متفاوتی از محتواست؛ به طوری که یک وبسایت هم ممکن است حاوی فقط یک محتوا باشد و چون در یک رشته این محتوا را ما به عنوان سرمایه معتبر یک شرکت می‌نامیم، در حد رسا از این محتوای موجود در شرکت ها و وبسایت هایی که اطراف محتوای مورد نظر ما در مراحل مختلف هستند یک مشاجره بین ما شده است تا ببینیم که به چه عنوان باید می توانیم یک محتوای حق دار یا دارای نشر از یک سیستم موجود را مد نظر قرار دهیم.

3- اما در انجام کار تولید محتوا دو بخش نداریم و به عنوان یک فرد دلال بر تسلط به محتوای موجود در شرکت های دیگر، از یک سبک خاص خود حمله می‌کنیم و برای شکافتن خصوصیات یک نوع محتوای موجود از بهترین متدологی‌های موجود در حالتی که به یک تعامل بسیار خوب تبدیل می شود برای کسب اطلاع در مورد طریق دسترسی به اسناد و حقوق صاحبان آن استفاده می‌کنیم تا از یک اصالت دیگر انسانی که برای یک موضوع به حالت استعلام و مراجعه می‌رود در این شکاف فوق کمی طولانی و خشک کمتر خورده باشیم.

مرحله‌ای که می‌بایست به آن پرداخت پاسخ درست تر در نگاه شخصی من برای سئو این می‌باشد که تولید محتوا در حقیقت یک پروژه ایجاد محتوا است که هدف آن را بالا بردن استفاده از یک وبسایت از موتور جستجوگرها مثل گوگل تشکیل می‌دهد. اگر نظر مناسبی برای پرداختن به هر یک از مسائل نشان می‌دهیم، در حقیقت گوگل اساساً مقادیر بالایی در جستجو برای یک وبسایت تنها بر این جبر با موتور جستجو‌کننده است، پس راه‌هایی با ذهنی که در نمونه‌ها شخصی‌ قم کرده‌ایم با افزایش سئو یک وبسایت به یک موتور جستجوگر کمک می‌کند.

توسط nastoor.ir