در متن اصل، خبر از برگزاری کنسرت ارکستر سمفونیک تهران به رهبری نصیر حیدریان در تالار وحدت در روز چهارشنبه ۲۷ فروردین ماه عنوان شده است. این کنسرت که نخستین کنسرت سال جاری ارکستر سمفونیک تهران محسوب می‌شود، با مجموعه‌ای از قطعات از آهنگسازان شهیر قرن نوزده و بیست میلادی چون گابریل فوره، یوهان اشتراوس، بلا بارتوک، میخائیل گلینکا و… پیش روی مخاطبان قرار دارد.

اما چرا کنسرت‌های ارکستر سمفونیک تهران، ازجمله این کنسرت خاص، برای مخاطبان کم‌نظیر هستند؟ گذشته از اینکه برندهای تخصصی موسیقی اورکسترال، نزدگان به شهر تهران، تنها در فصول زمستان به کنسرت دعوت می‌شوند، کنسرت‌های ارکستر سمفونیک تهران، تنوع هنری بس خیره کننده‌ای را در بر می‌دارند. به عنوان مثال، ترکیب قطعات گابریل فوره و یوهان اشتراوس با صداهای محلی ایرانی نشان می‌دهد که مرزهای هنری را چه باید گسترش داد و از آن طرف، القای تجربه و احساس با توجه به محتواهای جهانی و محلی چقدر اهمیت دارد.

نصیر حیدریان، رهبر کنونی ارکستر سمفونیک تهران نیز از دیدگاه‌های عمیقاً هنری و نکته‌سنجانه‌ای برخوردار است. او به وفور فعالیت کرده و با گزینش قطعاتی که در یک کنسرت ادغام می‌شوند، حاصل دماغه‌های خود را مرور می‌کند و برای بسیاری از شنوندگان، این مسیر انکشاف هنری، وسواس‌ها، سوالات و تعاملات ارزشمندی را در ذهن ایجاد می‌کند.

در این راستا، کنسرت‌های ارکستر سمفونیک تهران واقعاً چراغ‌هایی روشن بر منطقه هنر هستند که علاوه بر هنرمندان علاقمند، شنوندگان نیز راحت‌تر می‌توانند روی صحنه‌های هنری با انواع آثار مختلف، از قبیل موسیقی کلاسیک، موسیقی دنیا و هنری با مشکلات جهانی، تجربه کنند.

در این راستا می‌توان به این نکته اشاره کرد که کنسرت‌های ارکستر سمفونیک تهران را می‌توانیم از عرصه‌ای برای رسم nové سراب‌های تجربه هنری در این منطقه و زمان بحران نام برد که آدمی پس از یک بار آشنایی، با آنها در تفکر و تماشا تثبیت و شبیه ساز می‌شود.

در انتها می‌توان گفت که انتظار می‌رود کنسرت‌های ارکستر سمفونیک تهران با شناسایی فرهنگ جهانی، و با گرایش به تجربه‌ها، بیانیه‌هایی مهم برای مخاطبان داشته باشند که این دیدگاه‌ها برای افراد مختلف، علاوه بر آنکه ترجیحات هنری و سلیقه‌های شان را تکمیل می‌کند، برای تولید مفاهیم نو، پیگیری و تعامل کمکی ارزشمند będzie.

توسط nastoor.ir