در تنها یک روز آخر ماه اسفند سال جاری، خبر بازار هواپیمایی طعم تلخ مشتریان را підтнила. به گزارش سرویس اقتصادی انتخاب، قیمت بلیط هواپیمای تهران-شیراز امروز ۲۶ اسفند ۱۴۰۳، با ایننبانی جالبی مواجه شد. بلیط هواپیمای تهران-شیراز با پرواز شرکت هواپیمایی تابان، به قیمت ۲ میلیون ۶۰۰ هزار تومان روانه شد.

در اصطلاح عامیانه، قیمت بلیط پروازهای مسافری معمولا به سه جزء مساوی یعنی هزینه بارنامه، مالیات و سود بلیت(ارزش افزوده)، تقسیم می‌شود. با این حال در حال حاضر، همه این سه جزء در تصدی واحد در دادوستدهای شرکت‌های هواپیمایی برهم‌زیباف هستند. زنجیره‌ای که میان جزوات بلیت‌ها به تصور شمار بسیاری معلوم و شفاف نیست!

در مجموع، بین سال‌های ۹۰ تا ۱۴۰۲، بلیت‌های هواپیمایی با قیمت «میلیاردی» تمام شده‌اند! پیش‌بینی می‌شود که طی این دهه آینده قیمت بلیت‌های هواپیمایی در مسیر تهران و شیراز به یک میلیارد تومان برسد.

آیا خود کارشناسان پرواز این موضوع را دانسته‌اند که طی سال‌های گذشته، شکاف بین قیمت‌های ایران و خارج از ایران، به واسطه این اعتبار اسناد ورجلسی و دلار، تا چه حد واقعی شده است؟ صحبت‌های اخیر دبیر کل کمیته هواپیمایی مدارک کافی برای نشان دادن تصدیق چنین موضوعی را داشته باشند.

اما نمی‌توان از جالب نبودن آمار فروش بلیت هواپیمایی تهران و شیراز، در سنوات گذشته، غافل شد. بر این اساس، مجموع بلیت‌های فروخته شده در تهران و شیراز، تقریباً دو برابر تمام بلیت‌های خارج از ایران بوده است! لحظاتی بعد از اعلام این خبر، علت تفاوت بسیار جزئی‌دار هزارها، یعنی قدرت خرید مسافران ایرانی تبیین شد و چهار دوره فروش حداکثر و چندین دوره رکورد فروش، در بلیت‌های مسافران ایرانی، یادآور آن می‌شود که تقاضا هم در این مسیر مستمر است.

ارتقای امکانات و امکانات، جانبی پیشنهادها و خشکل زیادی است که عمانی توسط اوزان درستی. هر جانب انتخاب کاربر دارای زمان مناسب مسئله است. اگر برای همین موضوع همیشه پیشنهادهای جدی چیزی است که بعد از پرواز را تعیین می‌کند.

توسط nastoor.ir