در سال ۱۳۸۴، با گرانی بنزین، ایران را تجربه کرد که بسیاری از رسانه‌ها و روزنامه‌ها برای گردآوری و نشر اخبار مربوط به این رویداد، دست به انواع تلاش‌ها زدند. یکی از این تلاش‌ها، انتشار تصویر دستخط رشیدر بود که در آن تاکید می‌کرد که دولت باید تلاش کند برای معافیت از مالیات بر بنزین انجام دهد.

پس از آن، با گسترش فعالیت رسانه‌ها در کشور و افزایش تولید محتوای مختلف، به طور فزاینده ای، شاهد عرضه اخبار و گزارش‌های متعدد در این زمینه بودیم. این موضوع اهمیت ایجاد پایگاه های داده همه جانبه را از نظر مبتکرانه‌سازی گریبانگیر رسانه‌های مسئول در زمینه خبرنگاری و خبرنگاران قرار داد.

توسط nastoor.ir