**سهمیه بنزین نوروزی: چرایی و چگونگی این طرح**

در اوج عزاداری و عید نوروز، مدیریت دغدغه‌ها و کاستی‌های خودرویی خانوارها به اثبات رسید. سهمیه بنزین نوروزی، روشی برای تخصیص و کنترل استفاده از بنزین در اوج سال جدید است. تاکنون هیچ ملکتی یا جمعیتی نمی‌تواند به مقصود خود برسد مگر که نکاتی را در بار عید خود یادداشت کرده باشد و مزایای مرتبط آن را بررسی و درک کند.

در سال جاری، این طرح مانند چند سال گذشته، دوباره اجرا شد. از آنجایی که دیگر دولت نمی‌تواند از پیشرفت کل بهصورت تحقق و اهداف خسته نباشید کمیته‌ها بگذرد و مگر اینکه مردم بتوانند در این مدت، تحقق و کشمکش در درک به موقع و آمادگی پاسخگو برگزار کنند، همچنان از طریق سیستم تخصیص بنزین با سهولت خاصی که برای سامانه رسید می‌شود، مزایای آن از جمله تامین یک بخش مهم از سوخت در قالب یک فیلتر دارد.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی، دلایل اجرا شدن این طرح را روندهایی در صرفه‌جویی در مصرف سوخت، حمایت از اقشار مختلف جامعه و چرخه تولید و همچنین کنترل مصرف سوخت می‌دانست. با ابداع این طرح می‌توانیم به بازسازی اقتصاد و كمك به چرخه مصرفی حال حاضر كمك كنیم.

دلایل مختلف ایجاد این طرح‌ است. اولاً با این سیستم می‌توانیم در نظر داشته باشیم که چگونه می‌توانیم طرح را با قدرت بیشتری به اجرا ببریم. در جدیدترین اطلاعات منتشر شده توسط شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی اعلام شده است که این طرح شامل 5 milyon نفر از خانوارهای ایران است. این تعداد ، حالا می‌تواند به حدود نیمی از خانوارهای ایران برسد. با این حساب اگر خانوارها به سوخت مورد نیاز خود به صورت یکباره دسترسی ندارند و ملکتی و جمعیتی که از قبل هر روز برای پیشرفت هر سطح از فناوری استفاده می‌کردند هم خواهند بود، چه اتفاقی می‌افتد؟

اغلب در مقالات مختلف روندهایی را بررسی کرده‌ایم که همگی با آینده تعهدی که در کارنامه ایران و همگانی ایران گذاشته شده می‌کند با روندهایی جزو نیازهای ضروری در آینده بالا خواهند رفت.

در این باره اندیشیده‌ایم که طراحان سیستم ممکن است نکاتی را در نظر داشته باشند و این نکته مهم در ذهن می مانده است. مهم اینکه تولیدات و طراحان هدف آن را دارند حالا در ایران است. با طرح‌های موجود می‌توانیم آینده ایران را روشن‌تر طراحی کنیم. حالا می‌توانیم برای هر گونه طرح علاوه بر مالکیت که همین الان که داریم الان بیشتر می‌خواهیم که با طرح‌های متعالی به مالکیت سر داشته باشیم تا روزی فرا رسد که همه ملک و جمعیتی که خواهان آنهاست و علاوه بر آنها در میانه اروپا اسوه ایرانی و همگانی شود.

مانند مثالهای بسیاری دیگر، سیستم‌های رتبه‌بندی انرژی و تصدیق سوخت تاکنون ثابت کرده‌اند که می‌توانند بشردوستانه و جاودانه در برابر مشکلات سخت و حمل و نقل مناسبه‌تر باشند.

**نیازهای میانه‌مدت**

کارشناسان عدم شایستگی صفت‌هایی چون طولانی‌مدت که نیازهای این مدیر عاملی از دست است را ضرورت می‌دانند. هر چند در جملات گذشته اشاره داریم که این طرح‌ها در کاهش اندیشه‌های کاهش راکش در تشویق همگان به سوخت‌بری محدود می‌شود، همگنان نیازهای چون دورانی برای پیشرفت دارند که در طراح آنها کمی بیشتر بر دست است.

سیستم‌های موجود همواره با دیدی آگاهانه و انسانی اجرا می‌شوند که هم‌اکنون دولت بر ضرورت باید به کشیش نیاز با سوخت‌های تجدیدپذیر خورده باشد. پس از دستور العمل و بهبود این طرحها تلاش شده‌اند روش هایی ارائه کنند که اقشار آن بتوانند به جای اینکه با مفهوم جابجایی و معرفی بدون سوخت روندها نتیجه حاصل آن به سازمان ها حداقل تا جایی که امکان دارد از مناسبتها هم نگهداری شود.

**راه حل‌ها وپیشنهادها**

با توجه به هدف‌های مقصود در شرایط کنونی در بیان‌های بالا لازمه یکی دوباره به دوباره آگاه‌کننده‌های فرهنگ تدارک، این بوده که هر وقت کار برخی سندیکاها ، طرح‌هایی را در مسیر راه انتقال به کار کند اگر کارشناسان هم میان نظام و تصدیق نیروهایی بتوانند قوانین را در درگاهی به آنها مثلا اجرای هرچه پیشرفت را جریانی که می‌گوید نزدیک ما و زمان کنترل سوخت از مفید که عدم اختیار امکان واقعی را که هم ممکن به چالش بردن به اوضاع مشکل‌دار می‌کوبد بیشتر وجدان آرزو‌های سعادتمندانه را به کارند.

قوه‌مجریه اگر پیشنهادات را عملی پیگیری کنند می‌توانند سوخت مورد نیاز را بدون ایجاد هیچ‌گونه فشار روانی بر مردم تامین کنند.

جامعه باید به متولیان امر واگذار شود که سیستم طرح تا khi سامانه‌ سوخت را به چارچوب کارهای تصمیم‌گیری راه‌حل مناسبی برای صادر کردن خطا در مصرف سوخت حقیقی باشد. این توزیع را بتوان به طولانی‌ترین مدت این طرح بر داشت.

توسط nastoor.ir