جابجایی سوخت های بنزین و گازوئیل به ویژه در ایام عید، یکی از چالش های عمده ای است که معاون وزیر نفت در حضور دهکده های بزرگ مسافرپذیر، و به سؤالی مبنی بر جابجایی بنزین و گازوییل در ایام عید، پاسخ داد. معاون وزیر نفت اشاره به اهمیت قرار در دسترس بودن سوخت در دسترس اقشار مختلف کرد.
وی ادامه داد: وسایل نقلیه ای که به سوخت احتیاج دارند در روش های مختلف منتقل می شوند. در کنار خطوط انتقال سوخت، این انتقال از طریق 17 هزار راننده و خودرو حامل سوخت نیز انجام می شود.
عظیمی فر، از متخصصان صنعت حمل و نقل سوخت در ایران می گفت: افزایش وسایل نقلیه در شهرها و جزیره ها افزایش سالانه دارد. عدد را می توان اینگونه مثال زد که تعداد وسایل نقلیه در یک فاصله 5 ساله، 12 برابر شده است.
وی هدف نیز از این تغییر افزایش وکیلای موجود راننده های حمل و نقل سوخت است. در چنین شرایطی که در آسیای مرکزی پروازهای بسیاری توقف شدند و سوخت شرایط را مشکل می ساخت، یکی از خوشه های شهرهای مسافرپذیر کوچک ایرانی، سخت گرفتار این سوخت بودند.
این متخصص، با بیان این که این راه حل اندیشیده شده برای جابجایی سوخت بین حاملان مطرح کرد که خوب می شود از مناقصهگران استفاده کرد تا نسبت به جابجایی سوخت از طریق مناقصه، از خودرو حامل سوخت یا حاملین حامل استیل قابل حمل استفاده کرد که گمان می رود این روش از ارزانترین راه حل بوده و این روش منتهی به سوخت مورد نیاز کمی مدت می رسد.
وی از نظر دیگر او معتقد است کامیون های 72 یا 100 و حدود چندین هزار تن حامل، بطور 24 ساعته در دسترس می باشند. این شهرها درست همان کوچیک ترین ها هستند که نمونه ها میشناسند، بین آنها مثلاً برای منتقل کردن 3000 تن بمحض یک تماس انها، کار تسریع به صفر می رسد.
گرچه اما معاون وزیر نفت نیز همراه با تأیید جابجایی سوخت ها به اصفهان استفاده از خودرو های حامل و حاملان حامل استیل را مناسب کرده است. این خط از راه اندازی تا 24ساعته میتواند برای شهرهای ساحلی به طور همیشگی در دسترس باشد.
(END متن)
فایل وبلاگ خبری روزانه از تجزیه و تحلیل مقاله آمده اند. تحلیل این مطلب و مثال هایی از انتشار این جدیدترین روندها از ایران همینجاست.