مایکروسافت دوباره دست به کار شده! این غول فناوری اکنون در حال آزمایش یک استراتژی جدید، و شاید تا حدی عجیب، برای جذب کاربران به دستیار هوش مصنوعی خود، یعنی Copilot، است. مایکروسافت از نتایج جستجوی بینگ به گونهای استفاده میکند که مستقیماً کاربرانی را که به دنبال رقبای Copilot هستند، هدف قرار میدهد.
جدیدترین تاکتیک بازاریابی مایکروسافت شامل یک “بلوک Copilot” تعاملی جدید در نتایج جستجوی بینگ است. اگر از بینگ برای جستجوی دستیارهای هوش مصنوعی محبوبی مانند Gemini، Grok، Claude، ChatGPT یا Perplexity استفاده کنید، فقط لیست معمولی پیوندها را نخواهید دید. در عوض، با یک جعبه برجسته روبرو میشوید که به شما امکان میدهد مستقیماً به Microsoft Copilot پیام تایپ کنید. با زدن “Enter” روی پیام خود، Copilot در یک برگه کاملاً جدید راهاندازی میشود و آماده ادامه گفتگو با شماست.
این اولین تلاش مایکروسافت برای استفاده از صفحه نتایج جستجوی بینگ برای تبلیغ سایر محصولات و خدمات خود نیست. در اوایل سال جاری، بینگ به طور خلاصه از طراحی صفحه اصلی گوگل تقلید کرد، زمانی که کاربران “Google” را جستجو میکردند. پس از واکنش شدید کاربران، مایکروسافت مسیر خود را تغییر داد.
بعداً، مایکروسافت رویکرد ظریفتری ارائه کرد. جستجوی “Google” در بینگ، نوار جستجوی دومی را در بالای نتایج نشان میدهد که از پیش متمرکز شده است، به طوری که هر تایپ دیگری توسط بینگ پردازش میشود، نه گوگل. این تلاشها تاکتیکهای تهاجمی مایکروسافت را برای استفاده از موتور جستجوی خود برای تبلیغ اکوسیستم خودش برجسته میکند.
گالری: تبلیغ Copilot بینگ (تصاویر مربوط به تبلیغات Copilot در بینگ)
تبلیغ جدید Copilot مایکروسافت یک راه هوشمندانه، اما بحث برانگیز، برای قرار دادن دستیار هوش مصنوعی خود در مقابل کاربران بیشتر است. اینکه آیا این تبلیغ تهاجمی موثر خواهد بود یا با واکنش مشابهی روبرو خواهد شد، باید دید. نظر شما در مورد این رویکرد جدید چیست؟ در کامنت ها به ما اطلاع دهید!
source