دولت اجرای دو نوبت کالابرگ را در دستور کار دارد که در اسفندماه اجرایی میشود. برای سه دهک درآمدی، اعتبار ۵۰۰ هزار تومان و برای چهار دهک دیگر، اعتبار ۳۵۰ هزار تومان در نظر گرفته شده است.
مبلغ کالابرگ برای خانوارهای دو و سه نفره
خانوادههای چهار نفره در دهکهای اول تا سوم مبلغ ۲ میلیون تومان اعتبار کالابرگ دریافت خواهند کرد، در حالی که خانوادههای چهار نفره در دهکهای چهارم تا هفتم مبلغ ۱ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان دریافت میکنند.
در مجموع، خانوادههای چهار نفره در دهکهای اول تا سوم به طور کلی ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان و خانوادههای چهار نفره در دهکهای چهارم تا هفتم ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان یارانه و کالابرگ دریافت خواهند کرد.
اعتبار این کالابرگ به کد ملی سرپرست خانوار واریز میشود و سرپرست خانوار میتواند با استفاده از هر کارت بانکی به فروشگاههای اعلامشده مراجعه و حداقل سه قلم کالای مشمول طرح را خریداری کند.
وزیر رفاه اعلام کرده است که زیرساختهای فناوری اطلاعات برای اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی آماده شده و بخشنامههای مربوطه به استانها ارسال گردیده است.
بر اساس این برنامه، نخستین نوبت پرداخت کالابرگ باید در تاریخ ۱۰ اسفند برای ۷ دهک درآمدی آغاز میشد. همچنین، طبق اعلام سخنگوی دولت، این طرح برای ۷ دهک تصویب شده و اولین دوره کالابرگ قبل از عید و دوره بعدی پس از عید نوروز اجرایی خواهد شد. بسته معیشتی دولت نیز تا پیش از عید به این هفت دهک اختصاص خواهد یافت.
استعلام کالابرگ
اعتبار کالابرگ به کد ملی سرپرست خانوار واریز میشود و سرپرست خانوار میتواند با استفاده از هر کارت بانکی به فروشگاههای تعیینشده مراجعه کرده و حداقل سه قلم کالای مشمول طرح را خریداری کند.
استعلام اعتبار کالابرگ میتواند از طریق سامانههای آنلاین مانند «وزارت رفاه» و «کالابرگ الکترونیک»، ارسال پیامک از طریق برنامههای «رفاه» و «شاپرک»، و همچنین مراجعه به فروشگاههای زنجیرهای و سوپرمارکتها انجام شود.
خانوارهای مشمول میتوانند برای مشاهده فروشگاهها و اطلاع از مانده اعتبار خود، اپلیکیشن «شما» را از منابع معتبر مانند «بازار»، «مایکت» و سایت shoma.sfara.ir دانلود و نصب کنند.
روشهای استعلام وضعیت یارانه کالابرگ
برای استعلام دهکبندی خانوار، افراد میتوانند کد #کد ملی۴۳۸۵۷۴* را شمارهگیری کنند. همچنین، برای استعلام کالابرگ، کافی است کد #۱۴۶۳۵۰۰ یا #۲۸۷۸۸ را در صفحه تماس وارد کرده و کد ملی سرپرست خانوار را ثبت کنند.
منبع: اقتصادآنلاین
اقتصاد 100- کد دستوری استعلام واریز یارانه کالابرگ اعلام شد؛ خانوارهای دهکهای اول تا هفتم میتوانند با کد ملی سرپرست خانوار، اعتبار یارانه خود را از سامانهها، پیامک و فروشگاههای تعیینشده بررسی کنند.
استعلام واریز یارانه کالابرگ از طریق کد دستوری روشی ساده و سریع برای دریافت اطلاعات مربوط به این طرح است. در ادامه جزئیات و شرایط مرتبط با این طرح ارائه شده است.
شیوه استعلام واریز یارانه کالابرگ
برای استعلام و اطلاع از وضعیت یارانه کالابرگ، میتوانید از روشهای زیر استفاده کنید:
سامانههای آنلاین مانند «وزارت رفاه» و «کالابرگ الکترونیکی».
ارسال پیامک از طریق برنامههایی نظیر «رفاه» و «شاپرک».
مراجعه حضوری به فروشگاههای زنجیرهای و سوپرمارکتها از طریق پایانههای اعلامشده.
جزئیات اعتبار واریز شده
دولت اجرای دو نوبت طرح کالابرگ را در دستور کار قرار داده است. بر اساس این طرح:
دهک مبلغ اعتبار هر نفر (تومان) مبلغ اعتبار خانواده ۴ نفره (تومان)
دهکهای اول تا سوم | ۵۰۰,۰۰۰ | ۲,۰۰۰,۰۰۰ |
دهکهای چهارم تا هفتم | ۳۵۰,۰۰۰ | ۱,۴۰۰,۰۰۰ |
بر این اساس، مجموع ارائه یارانه نقدی و کالابرگ برای خانوادههای چهار نفره بهشرح زیر خواهد بود:
دهکهای اول تا سوم: ۳,۶۰۰,۰۰۰ تومان
- دهکهای چهارم تا هفتم: ۲,۶۰۰,۰۰۰ تومان
نحوه استفاده از اعتبار کالابرگ
اعتبار این کالابرگ الکترونیکی به کد ملی سرپرست خانوار واریز میشود. سرپرست خانوار میتواند با استفاده از هر کارت بانکی خود به فروشگاههای اعلامشده مراجعه کرده و حداقل سه قلم کالای مشمول طرح را خریداری نماید.
زمانبندی اجرای طرح
برنامه دولت برای اجرای یارانه کالابرگ به شرح زیر است:
- اولین نوبت واریز اعتبار کالابرگ: ۱۰ اسفند
- مرحله دوم واریز: پس از عید نوروز
لازم به ذکر است که مرحله اول طرح به دلیل تأخیر در هماهنگی چهار دستگاه دولتی با یک روز تأخیر اجرایی شده است. همچنین، بسته معیشتی دولت تا پیش از ماه رمضان به ۷ دهک درآمدی اختصاص خواهد یافت.
آمادگی زیرساختها برای طرح کالابرگ الکترونیکی
طبق اعلام وزیر رفاه، زیرساختهای فناوری اطلاعات برای اجرای این طرح آماده شده و تمامی بخشنامههای مرتبط به استانها ارسال گردیده است. بدین ترتیب، تا پیش از ماه رمضان تمامی دستگاههای مرتبط هماهنگی لازم برای ارائه خدمات را خواهند داشت.
source