بر اساس آخرین خبرنامه “Power On” از مارک گورمن خبرنگار بلومبرگ، اپل قصد دارد با افزودن تبلیغات به اپل مپس، درآمد خدمات خود را افزایش دهد. تغییر جهت این غول فناوری به سمت بخش خدمات از حدود سال 2015 آغاز شد، زمانی که رشد فروش آیفون شروع به کند شدن کرد و این شرکت را به گسترش تمرکز خود بر خدماتی مانند اپ استور، اپل موزیک، تی‌وی پلاس و فیتنس پلاس سوق داد.

این استراتژی تاکنون برای اپل موفقیت‌آمیز بوده است، به طوری که این شرکت تنها در سه ماهه سوم 2024 نزدیک به 25 میلیارد دلار درآمد از بخش خدمات گزارش کرده است. تبلیغات برای اپل چیز جدیدی نیست. این شرکت در تلاش برای افزایش درآمد تبلیغاتی خود، تبلیغاتی را در اپ استور، اپل نیوز و اپلیکیشن Stocks قرار داده است.

 

اپل در نظر دارد تبلیغات را به اپل مپس اضافه کند

 

گورمن گزارش می‌دهد که اگرچه اپل در گذشته نیز به فکر آوردن تبلیغات به مپس بوده، اما اکنون به طور جدی به این ایده فکر می‌کند. طرح اولیه که هنوز در حال بررسی است، شبیه به تبلیغات در گوگل مپس عمل خواهد کرد، جایی که کسب‌وکارها برای نمایش در رتبه‌های بالاتر نتایج جستجو پول پرداخت می‌کنند. طرح جدید اپل بر اساس همین رویکرد گوگل است.

هنوز زمان مشخصی برای راه‌اندازی این ویژگی در مپس اعلام نشده، اما این مانع از واکنش‌های خشمگین و ناامیدکننده نشده است. یکی از کاربران (@hnlmorg) نظر داده است: “من متوجه هستم که اپل می‌خواهد این کار را با سلیقه انجام دهد، اما این یک شیب لغزنده است که حسابداران متوجه می‌شوند می‌توانند با تلاش کم، درآمد اضافی کسب کنند. کل هدف از پرداخت هزینه بیشتر برای محصولات اپل، اجتناب از این نوع درآمدزایی‌های جانبی است – به جز فروش خدمات خود اپل، که من صادقانه با آن هم موافق نیستم. اگر می‌خواستم سخت‌افزارم توسط تبلیغ‌کنندگان یارانه بگیرد، با اندروید می‌ماندم.”

نظر به خصوص تند دیگری از ‘Rohansi’ آمده که ادعا می‌کند برخلاف سایر شرکت‌ها، اپل حتی هزینه‌های سخت‌افزار را هم با این تبلیغات کاهش نمی‌دهد: “شما هزینه premium را پرداخت می‌کنید و آنها حتی هزینه‌های سخت‌افزار را هم کاهش نمی‌دهند.”

برخی کاربران استدلال کردند که تبلیغات واقعیتی اجتناب‌ناپذیر در نگهداری سرویسی پیچیده و پرهزینه مانند اپل مپس است، اما حتی این استدلال هم نتوانست احساس غالب ناامیدی را از بین ببرد.

این واکنش منفی تعجب‌آور نیست. اخیراً کاربران Threads نیز به اعلام آدام موسری مبنی بر آمدن تبلیغات به این پلتفرم با خشم واکنش نشان دادند و برخی استدلال کردند که تبلیغات تجربه کاربری را خراب خواهد کرد.

خبرنامه گورمن همچنین به موضوعات دیگری مانند ورود اپل به حوزه روباتیک انسان‌نما و رقابت احتمالی آن با متا، و همچنین سانسور هوش مصنوعی اپل در چین پرداخته است.

به عنوان یک نشریه آنلاین، Neowin نیز برای هزینه‌های عملیاتی به تبلیغات متکی است و اگر از مسدودکننده تبلیغات استفاده می‌کنید، قدردان خواهیم بود اگر ما را در لیست سفید قرار دهید. علاوه بر این، ما یک اشتراک بدون تبلیغات به قیمت 28 دلار در سال داریم که راه دیگری برای نشان دادن حمایت شماست!

source

توسط nastoor.ir