روند کار به این صورت است که ابتدا ما یک سیستم ابداع میکنیم، آن را امتحان میکنیم، تا زمانی که درست کار کند از آن استفاده میکنیم، سپس این سیستم را بارها و بارها استفاده کنیم تا نتیجهای که مد نظرمان هست را از آن بگیریم. بنابراین باید روشها و کانالهای درست ترویج و توزیع محتوا را بدانید. ترویج به این معناست که با روشهای مختلف کاری کنیم تا در کانالهای متفاوت، مخاطبان بیشتری محتوای ما را ببینند. رعایت قوانین و اصول سئو در تولید محتوای پستهای وبلاگی حرف اول را میزند؛ البته باید مراقب باشید که از کلمه کلیدی هدف بیش از اندازه در متن پستها استفاده نکنید. باید حواستان باشد که بیهوده فقط محتوا منتشر نکنید. نکته مهم اینجاست که تولید محتوا فقط ویژه سایت نیست و هر چیزی که در شبکههای اجتماعی هم میبینیم محتواست. از آنجایی که هر اسلاید اینسـتاگرام می تواند 59 ثانیه ویدئو نمایش دهد، آگاهی مخاطب نسبت به اینکه در چه زمانی از دیدن ویدئو قرار دارد دارد، بسیار مهم است. سرگرمی، آموزش، اطلاعرسانی، مصاحبه، پشتصحنه، نمایش رویدادهای گذشته و دهها هدف دیگر به کمک ویدئوها قابل انجاماند.
ایجاد محتوای مؤثر برای جلب توجه و جذب مخاطبان هدف بسیار مهم است. بیش از اینکه تولید و انتشار محتوا اهمیت داشته باشد، ترویج و توزیع آن مهم است. به همین خاطر تولید محتوا به یکی از مشاغل پرطرفدار در بازار کار دنیا تبدیل شده و بسیاری از افرادی که به حوزه نوشتن و تبلیغات علاقه دارند، مسیر شغلی محتوا را انتخاب میکنند. این کسبوکارها علاوهبر اینکه در ارائه محصولات و خدمات رقابت دارند، در اینکه بتوانند در گوگل رتبههای بهتری بگیرند هم مشغول رقابت هستند. بعضی کسبوکارها فقط این قسمت را برعهده تولیدکنندگان میگذارند. برخی فکر میکنند تولید محتوا سئومحور یا به اصطلاح تولید محتوا سئو شده به این معنی است که فقط براساس یک سری قواعد، مطلبی را برای سایت منتشر کنیم که پر از کلمات کلیدی است. پیشتر هم چندین بار در این مطلب اشاره کردیم که تولید محتوا سایت فقط محتوای متنی نیست و باید از تمام انواع فرمتهای موجود استفاده کنید. محتواهای اینستاگرامی در زمینههای مختلفی با اهداف متفاوتی تولید میشوند. با این کار، بازدید مقالههای وبلاگ هم افزایش پیدا میکند و افراد بیشتری به سایت هدایت میشوند. صفحات اینستاگرامی که پست بروز می گذارد، تا 112 برابر بازدهی بیشتری از خود دارد.
گام اول: برای خوانندگان خود بنویسید نه خودتان! یادتان نرفته است که قرار شد محتوایی بنویسید که مخاطب آن را درک کند. در واقع محتوایی بنویسید که مخاطب از خواندن آن لذت ببرد و همچنین با استانداردهای گوگل نیز مطابق داشته باشد. کپی کردن از سایر فایلها نیز میتواند نوعی محتوای ایجاد شده توسط کاربر در نظر گرفته شود. واژۀ «محتوا» معمولاً در محاوره بهجای رسانه استفاده میشود؛ اگرچه، کاربرد دقیقتر و بهتر برای واژۀ محتوا این است که به محتوای موجود در رسانه اشاره کند و نه به خود رسانه. با دنبال کردن این مراحل در فرآیند محتوای سئو، میتوانید محتوایی ایجاد کنید که نه تنها در موتورهای جستجو رتبه خوبی داشته باشد، بلکه ترافیک ارگانیک و تعامل را به سایت شما هدایت کند. اگر میخواهید یک محتوای موفق تولید کنید، باید طوری با مخاطبان رفتار کنید که انگار در حال صحبت با هر یک از آنها به صورت مستقیم هستید. در ادامه بیشتر درباره این موضوع صحبت میکنیم. باعث میشود مخاطب بیشتر با محتوایتان ارتباط بگیرد. دلیل اهمیت این موضوع هم تاثیر محتوای متنی در سئو است که باعث میشود بتوانید رتبههای بهتری در نتایج گوگل بگیرید.
اما سایت خالی به درد هیچکسی نمیخورد و باید هر بخشی محتوای ویژه خودش را داشته باشد. به همین دلیل بخشی از منابع خود را برای سئو و تولید محتوا سایت اختصاص میدهند. اما تولید محتوا برای سایت نیاز به استراتژی و برنامهریزی دارد. محتوا کمک میکند تا بهینهسازی سایت برای موتورهای جستجو بهتر پیش برود و بتوانید به کمک محتوای اصولی و استاندارد، رتبههای خوبی بگیرید. هر شبکه اجتماعی بسته به ماهیت خودش نیاز به محتوای متنی، تصویری یا ویدئویی دارد. با مخاطبان خود در شبکه های اجتماعی تعامل برقرار کنید. با رعایت نکات ارائه شده در این مقاله می توانید محتوایی با کیفیت و جذاب تولید کنید و به اهدافتان در دنیای دیجیتال دست پیدا کنید. با این حال، اگر هنوز در مورد اتخاذ استراتژی محتوا متقاعد نشدهاید، در ادامه جایگاه بازاریابی محتوا را در سازمانها بررسی میکنیم و با هشت دلیل به شما میگوییم چرا به تولید محتوا نیاز دارید؟ در ادامه همراه با کلیک اول باشید. این نوع محتوا هم انواع مختلفی دارد که در ادامه به آنها اشاره میکنیم.