در ماه ژوئن امسال، مایکروسافت اطلاعات مهمی درباره پشتیبانی از پرینترها در نسخه 24H2 ویندوز 11 منتشر کرد. به ویژه، این شرکت جزئیاتی درباره پشتیبانی از پرینترها در دستگاههای Arm ارائه داد، چرا که ویندوز 11 نسخه 24H2 ابتدا برای کامپیوترهای Arm (Copilot+) عرضه شد.
مایکروسافت در آن زمان اطمینان داد که «کامپیوترهای مبتنی بر Arm ویندوز 11 از بیشتر پرینترها پشتیبانی میکنند» و همچنین با استاندارد Mopria سازگاری دارند.
با این حال، چندین کاربر در اینترنت گزارش دادهاند که سازگاری پرینتر با مشکل مواجه شده است. این مشکل به نظر میرسد که شامل تمام برندهای پرینتر باشد، زیرا کاربران دستگاههای HP، Canon، Brother و دیگر برندها همگی از مشکلاتی پس از بروزرسانی به ویندوز 11 نسخه 24H2 گزارش دادهاند.
بیشتر مشکلات به عدم توانایی نصب درایور پرینتر یا استفاده از آن مربوط میشود. این مشکل عمدتاً در کامپیوترهای مبتنی بر Arm با Copilot+ دیده میشود. علاوه بر این، به نظر میرسد برخی ویژگیها نیز به درستی کار نمیکنند. درایور هوشمند پرینت یونیورسال HP (SUPD) نیز این مشکل را حل نمیکند. کاربران بسیاری در اینترنت در مورد این مشکلات اظهار نظر کردهاند.
مایکروسافت اخیراً این مشکل را تأیید کرده و یک مقاله پشتیبانی برای راه حلهای موقت ارائه داده است. شرکت نوشته است:
برخی از کامپیوترهای مبتنی بر ARM (مانند کامپیوترهای Copilot+) ممکن است نتوانند از طریق نصب کننده موجود یا نصب کنندهای که از وب سایت سازنده دانلود شده، یک پرینتر را اضافه یا نصب کنند. ویندوز پیشنهاد میکند که:
- پرینتر خود را با رفتن به تنظیمات، سپس انتخاب بخش «بلوتوث و دستگاهها» > «پرینترها و اسکنرها» > «اضافه کردن دستگاه» متصل کنید.
- پرینتر خود را از طریق USB متصل کنید.
در یک مقاله مرتبط دیگر نیز مراحل مشابهی بطور مفصل شرح داده شده است:
نکته: ما آگاه هستیم برخی کامپیوترهای مبتنی بر ARM (مانند کامپیوترهای Copilot+) ممکن است نتوانند از طریق نصب کننده موجود یا با دانلود نصب کننده از وب سایت سازنده، یک پرینتر را اضافه/نصب کنند.
برای رفع این مشکل، به تنظیمات > بلوتوث و دستگاهها > پرینترها و اسکنرها بروید و به جای آن، گزینه «اضافه کردن دستگاه» را برای اضافه کردن دستی پرینتر انتخاب کنید، مگر اینکه سازنده راهنمایی خاصی برای ویندوز در دستگاههای ARM ارائه دهد.
برای اینکه بفهمید آیا دستگاه شما ARM است یا خیر، به تنظیمات > سیستم > درباره بروید و در بخش «مشخصات دستگاه» به گزینه «نوع سیستم» نگاه کنید. اگر دستگاه شما ARM باشد، عبارت “پردازنده مبتنی بر ARM” را در آن بخش مشاهده خواهید کرد.
علاوه بر کامپیوترهای ARM، به نظر میرسد که سیستمهای AMD64 (اینتل و AMD) نیز مشکلاتی مرتبط با پرینتر در ویندوز 11 نسخه 24H2 دارند، هرچند ممکن است این مشکلات به گستردگی مشکلات ARM نباشد. برخی از مشکلات گزارش شده شامل خطاهای به اشتراک گذاری پرینتر، توقف درخواستهای چاپ در صف، و ناپدید شدن دستگاههای پرینتر است.
source