مایکروسافت در وب‌ سایت رسمی Windows Health Dashboard، مشکل جدیدی را برای کاربرانی که هنوز از ویندوز ۱۰ استفاده می‌کنند، اعلام کرده است. طبق اعلام این شرکت، نسخه ۲۲H2 ویندوز ۱۰ با بروزرسانی‌های اخیر ممکن است در ورود به Azure Virtual Desktop با مشکل مواجه شود و مشکلات دیگری نیز به همراه داشته باشد.

این مشکل در سیستم‌هایی بروز می‌کند که دارای بروزرسانی‌های غیر امنیتی جولای ۲۰۲۴ (KB5040525) و جدیدتر هستند. به دلیل این باگ، تلاش برای ورود به Azure Virtual Desktop باعث می‌شود سیستم بین ۱۰ تا ۳۰ دقیقه روی یک صفحه سیاه قفل شود. از دیگر نشانه‌های این مشکل، می‌توان به اختلال در عملکرد ورود خودکار در اپلیکیشن‌هایی مانند Teams و Outlook و از دست دادن ارتباط شبکه در برخی از برنامه‌های آفیس اشاره کرد.

 

مشکل جدید در ورود به Azure Virtual Desktop برای کاربران ویندوز ۱۰

 

مایکروسافت توضیح می‌دهد که دلیل این مشکل چیست:

این مشکل به دلیل یک قفل‌ شدگی (deadlock) در تعاملات بین عامل Azure Active Directory (AAD) و سرویس پایه‌ی AppX (AppxSvc) و سرویس زیرساخت وظایف پس‌ زمینه به وجود آمده است. احتمال بروز این مشکل بیشتر در شرایطی است که از کانتینرهای پروفایل کاربری FSLogix در محیط‌های چند جلسه‌ای استفاده می‌شود. FSLogix ابزاری از مایکروسافت است که به مدیریت و افزایش سرعت پروفایل‌های کاربری روی رایانه‌ها کمک می‌کند، به‌ ویژه در محیط‌های مجازی مانند دسکتاپ‌های راه دور.

 

همچنین مایکروسافت اضافه کرده است که این مشکل با مشکل صفحه سیاه ایجاد شده توسط حالت نامعتبر سرویس AppX Deployment که قبلاً در KB5045594 حل شده بود، یکسان نیست.

 

خوشبختانه برای کاربران عادی و متأسفانه برای شرکت‌ها، این باگ جدید فقط محیط‌های سازمانی را تحت تأثیر قرار می‌دهد. نسخه‌های Windows 10 Home، Pro و Education به احتمال زیاد با این مشکل مواجه نخواهند شد، زیرا Azure Virtual Desktop در این نسخه‌ها به‌ ندرت استفاده می‌شود.

مایکروسافت در حال بررسی این مشکل است و در آینده اطلاعات بیشتری در این زمینه منتشر خواهد کرد.

source

توسط nastoor.ir