UniGetUI یک برنامه است که هدف اصلی آن ایجاد یک رابط کاربری گرافیکی (GUI) ساده و کاربرپسند برای رایج‌ ترین مدیران بسته خط فرمان (CLI) در ویندوز 10 و ویندوز 11 مانند Winget، Scoop و Chocolatey است. با UniGetUI، شما قادر خواهید بود هر نرم‌ افزاری که روی مدیران بسته پشتیبانی شده منتشر شده باشد را دانلود، نصب، بروزرسانی و حذف کنید – و حتی امکانات بیشتری هم خواهید داشت.

 

رابط کاربری ساده برای مدیریت بسته‌های ویندوز با UniGetUI

 

ویژگی‌های UniGetUI

  1. نصب، بروزرسانی و حذف نرم‌ افزارها تنها با یک کلیک: UniGetUI بسته‌های مربوط به محبوب‌ ترین مدیران بسته ویندوز مانند WinGet، Chocolatey، Scoop، Pip، Npm و ابزار .NET را ترکیب می‌کند.
  2. کشف بسته‌های جدید و فیلتر کردن آنها: به راحتی بسته‌ای که می‌خواهید را پیدا کنید.
  3. مشاهده جزئیات کامل یک بسته قبل از نصب: می‌توانید URL مستقیم دانلود، نام ناشر و همچنین اندازه دانلود را مشاهده کنید.
  4. نصب، بروزرسانی یا حذف همزمان چندین بسته: شما می‌توانید چند بسته را انتخاب کرده و به صورت دسته‌ای عملیات نصب، بروزرسانی یا حذف را انجام دهید.
  5. بروزرسانی خودکار بسته‌ها یا دریافت اعلان برای بروزرسانی‌ها: می‌توانید بروزرسانی نسخه‌ها را رد کرده یا به طور کامل نادیده بگیرید.
  6. مدیریت بروزرسانی‌ها از طریق پنل ویجت یا Dev Home: با استفاده از ویجت‌های UniGetUI، بروزرسانی‌های موجود را مدیریت کنید.
  7. آیکون نوار سیستم: این آیکون نیز بروزرسانی‌های موجود و بسته‌های نصب شده را نمایش می‌دهد و به راحتی می‌توانید یک برنامه را بروزرسانی کرده یا آن را از سیستم حذف کنید.
  8. سفارشی‌ سازی نحوه و مکان نصب بسته‌ها: شما می‌توانید برای هر بسته، گزینه‌ها و تنظیمات نصب مختلفی انتخاب کنید. همچنین می‌توانید نسخه‌های قدیمی‌تر را نصب کرده یا نصب معماری 32 بیتی را به‌ اجبار انتخاب کنید. این تنظیمات برای بروزرسانی‌های بعدی ذخیره خواهند شد.
  9. اشتراک‌ گذاری بسته‌ها با دوستان: می‌توانید بسته‌ای را که پیدا کرده‌اید با دوستان خود به اشتراک بگذارید.
  10. صادر کردن لیست‌های سفارشی بسته‌ها: شما می‌توانید لیست سفارشی بسته‌ها را صادر کرده و آنها را در یک سیستم دیگر وارد کنید و بسته‌ها را با پارامترهای نصب شخصی‌ سازی شده نصب کنید. این کار نصب نرم‌ افزار یا پیکربندی سیستم‌ها را بسیار آسان‌تر می‌کند.
  11. پشتیبان‌ گیری از بسته‌ها: از بسته‌های خود یک فایل پشتیبان تهیه کنید تا در صورت انتقال به یک سیستم جدید، تنظیمات خود را به راحتی و در چند ثانیه بازیابی کنید.

 

یادداشت‌های انتشار نسخه 3.1.2 بتا 4 UniGetUI:

این نسخه آخرین نسخه بتا قبل از انتشار نسخه پایدار است، اما به دلیل مشکلات مربوط به گواهی امضای کد، انتشار نسخه پایدار با تأخیر مواجه خواهد شد. انتظار می‌رود این مشکلات در یک یا دو هفته آینده (از تاریخ 8/10/2024) رفع شوند.

تغییرات:

  1. آیکون‌های WinGet در UniGetUI نمایش داده می‌شوند.
  2. آیکون‌های بسته‌ها در لیست بسته‌ها نمایش داده می‌شوند (می‌توانید این ویژگی را از تنظیمات غیرفعال کنید).
  3. یک ابزار رفع مشکل برای WinGet اضافه شده که در صورت خراب شدن و عدم نمایش بسته‌های نصب‌ شده، آن را تعمیر می‌کند.
  4. برچسب‌های بسته‌ها در گوشه پایین سمت راست آیکون‌ها نمایش داده می‌شوند، به جای اینکه آیکون را تحت تأثیر قرار دهند.
  5. بهبودهای داخلی در مدیریت هم‌زمانی.

source

توسط nastoor.ir