به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، حسین سیمایی صراف امروز (چهارشنبه) در آیین اختتامیه دومین جشنواره ملی سلامت دانشجویان اظهار داشت: دانشگاه تنها مکانی برای یادگیری نیست بلکه مکانی برای خلاقیت نوآوری و زندگی اجتماعی است.

وی در این آیین در تالار فردوسی دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه تهران افزود: در دانشگاه می‌توان شبکه ای از دوستان داشت تا در طول زندگی همراه ما باشد. سلامتی حقی است که افراد بر حکومت ها دارند این از حقوق بنیادین بشر است و در قانون نیز سلامت به رسمیت شناخته شده است.

وزیر علوم تاکید کرد: سلامتی مولفه های زیادی دارد و از جمله آنها می توان به سلامت جسم و روان اشاره کرد و همانطور که برای بیماری جسم نیاز به مداوا داریم بیماری روان نیز نیاز به مداوا دارد.

وی به دانشجویان توصیه کرد ابتدا خودشناسی داشته باشند و به گفته او یکی از مراحل خودشناسی این است که خود را تحلیل کنیم چه وضعیتی داریم و در صورت داشتن مشکل یا بیماری، آن را درمان کنیم.

سیمایی افزود: از دیگر مولفه های سلامت، سلامت اجتماعی است. وقتی با هم نمی توانیم گفت و گو کنیم و گمان می کنیم حق با ماست و دیگران را به رسمیت نمی شناسیم، نشان از اختلال اجتماعی است. اگر اختلاف منجر به تنازع شود معلوم می شود انسان های سالمی نیستیم. جامعه برخوردار از سلامت، اختلاف را موهبت و مرحله ای برای تعالی می داند.

وی با اشاره به شعار وفاق ملی دولت چهاردهم گفت: جامعه برای تحقق شعار وفاق، نیازمند سلامت اجتماعی است و یکی از راه‌های آن تبدیل اختلاف به فرصت است. دیگردوستی از مولفه های سلامت است. امروز می بینیم در گوشه ای از دنیا چه ظلم‌هایی صورت می‌پذیرد و چه کودکانی درگیر جنگ شده‌اند تا یک انسان بیمار، خودخواهی خود را ارضا کند.

سیمایی گفت: امروزه دانشگاه های دنیا در دانشگاه هاروارد هزینه می دهد برای انسان دوستی و دگر دوستی. قلبمان درد می گیرد که هم نوعان ما درگیر جنگ هستند.

دومین جشنواره بین‌المللی سلامت دانشجویان با موضوع سلامت و همدلی و شعار ما یک خانواده ایم و هم سرنوشتیم با تمرکز بر قشر جوان دانشجو و با هدف در نظر گرفتن معضلات و مسائل دانشجویی در راستای سلامت دانشجویان از بهمن گذشته فراخوان داد.

این جشنواره زمینه‌ای برای مشارکت فعال در حوزه سلامت برای ارائه ایده‌ها، دستاوردها و کشف استعدادهای برتر و معرفی و بهره برداری از این ظرفیت‌های دانشجویی است که با پیوست رسانه‌ای منسجم و متمرکز اقدام به ترویج مفاهیم حوزه سلامت روان و فعال سازی جریان اجتماعی پویا در بدنه دانشجویی و نخبگانی کشور می‌کند.

محور دومین جشنواره بین المللی سلامت دانشجویان؛ سلامت و همدلی بود. بخش های رقابتی شا مل آموزش و پژوهش، هنرهای نمایشی، تولیدات رسانه‌ای، هنرهای تجسمی و فناوری های نوین است.

source

توسط nastoor.ir