در سپتامبر 2023، مایکروسافت اعلام کرد که ویژگی‌های خاصی را به اپلیکیشن Outlook جدید برای ویندوز اضافه می‌کند که بدون نیاز به اینترنت کار می‌کنند. در آن زمان، این شرکت پشتیبانی آفلاین برای اقدامات ایمیل و نوشتن پیام را معرفی کرد.

در آن زمان، شرکت به این نکته اشاره کرد که ویژگی‌های آفلاین بیشتری در بروزرسانی‌های آینده اضافه خواهند شد و گفت: “اولین مجموعه قابلیت‌های آفلاین در Outlook جدید برای ویندوز. ایمیل‌ها، رویدادهای تقویم و مخاطبان بر روی دستگاه شما ذخیره خواهند شد، بنابراین می‌توانید حتی زمانی که به اینترنت متصل نیستید، آنها را مشاهده کنید.”

 

افزودن ویژگی‌های آفلاین جدید به Outlook ویندوز

 

با این حال، به دلایلی، قابلیت ذخیره محلی ایمیل‌ها، رویدادهای تقویم و مخاطبان تا زمان تکرار آن توسط شرکت در اوایل امسال، یعنی در ژوئن، به تأخیر افتاد. با این وجود، مایکروسافت هرگز توضیح نداد که چرا تاریخ عرضه به تعویق افتاده است.

این تنها ویژگی آفلاین Outlook جدید نبود که مایکروسافت به تأخیر انداخت. این شرکت همچنین یکی دیگر از ویژگی‌ها را که به همگام‌ سازی ایمیل مربوط می‌شود، به تعویق انداخت. این ویژگی به کاربران این امکان را می‌دهد که تعداد روزهایی از ایمیل و پیوست‌ها را که می‌خواهند برای استفاده آفلاین دانلود کنند، انتخاب کنند.

این ویژگی ابتدا در پایان نوامبر سال گذشته به نقشه راه Microsoft 365 اضافه شد تحت شناسه ویژگی 189809 و راه‌ اندازی آن برای ژوئن امسال برنامه‌ ریزی شده بود. این اتفاق نیفتاد و مایکروسافت ورودی را با همان ویژگی تحت شناسه جدید 412619 به‌روزرسانی کرد. در این بروزرسانی آمده است:

Outlook: انتخاب کنید که چه تعداد روز از ایمیل‌ها به دستگاه شما برای استفاده آفلاین همگام‌ سازی شوند.

 

با پنجره همگام‌ سازی جدید، می‌توانید تعیین کنید که چه مقدار از ایمیل‌ها و پیوست‌ها را می‌خواهید به دستگاه خود دانلود کنید تا همیشه حتی در حالت آفلاین به آنها دسترسی داشته باشید.

با این حال، تأخیر در این ویژگی منطقی است، زیرا این ویژگی بدون اینکه کاربر قادر به راه‌ اندازی اپلیکیشن Outlook جدید به‌ صورت آفلاین باشد، بی‌ فایده خواهد بود. مایکروسافت در نهایت کار بر روی چنین ویژگی‌ای را آغاز کرده و ما به تازگی آن را در مقاله‌ای اختصاصی پوشش داده‌ایم.

مایکروسافت می‌گوید پیش‌ نمایش ویژگی جدید همگام‌ سازی ایمیل آفلاین در پایان امسال در دسامبر در دسترس خواهد بود و راه‌ اندازی آن از ژانویه 2025 آغاز خواهد شد.

با این دو ویژگی جدید، به نظر می‌رسد Outlook جدید برای ویندوز بالاخره به سطح Outlook کلاسیک رسیده است. به عنوان مثال، Outlook کلاسیک به طور پیش‌ فرض اجازه می‌دهد که ایمیل‌ها برای استفاده آفلاین به مدت 12 ماه همگام‌ سازی شوند، اما همچنین گزینه‌ای برای ذخیره “تمام” ایمیل‌ها وجود دارد.

source

توسط nastoor.ir