مایکروسافت غریبه‌ای در توسعه خدمات و ابزارها برای صنعت بزرگ بهداشت و درمان نیست. امروز، پیش از کنفرانس HLTH 2024 در لاس وگاس هفته آینده، این شرکت تعدادی از ویژگی‌ های جدید را برای این مشاغل اعلام کرد و البته، بیشتر آنها شامل نوعی از عملکرد های هوش مصنوعی مولد هستند.

 

گام بزرگ مایکروسافت به سوی پزشکی هوشمند با هوش مصنوعی

 

در یک پست وبلاگی، مایکروسافت می‌گوید یکی از آنها سرویس جدیدی برای نمایندگان مراقبت‌ های بهداشتی برای Copilot Studio است.

سرویس نمایندگان مراقبت‌ های بهداشتی به سازمان‌ های مراقبت‌ های بهداشتی اجازه می‌دهد تا نمایندگان خود را با هوش مصنوعی مولد برای بیماران یا پزشکان توسعه دهند و از موارد استفاده متنوع در برنامه‌ ریزی قرار ملاقات، تطبیق آزمایش‌ های بالینی، غربالگری بیمار و موارد دیگر پشتیبانی کنند. این سرویس همچنین از گسترش نمایندگان یک سازمان با پلاگین‌ های اضافی پشتیبانی می‌کند، صرف نظر از اینکه پلاگین‌ ها کجا ساخته شده‌اند.

سرویس جدید نماینده در حال حاضر به عنوان یک پیش نمایش عمومی در دسترس است. مایکروسافت همچنین اعلام کرد که در حال اضافه کردن API های جدید برای محافظت‌ های بالینی برای سرویس مراقبت‌ های بهداشتی خود از طریق یک پیش نمایش خصوصی برای مشتریان منتخب است. این API های جدید سعی خواهند کرد به خدمات مبتنی بر هوش مصنوعی مراقبت‌ های بهداشتی کمک کنند تا ساختگی‌ ها و حذف‌ ها را تشخیص دهند. همچنین به یافتن منابع ادعاهایی که خدمات هوش مصنوعی ارائه خواهند کرد کمک خواهد کرد.

مایکروسافت همچنین مدل‌ های جدید مبتنی بر هوش مصنوعی مراقبت‌ های بهداشتی را اعلام کرده است. این موضوع در یک پست وبلاگی دیگر توضیح داده شده است. آنها از طریق کاتالوگ مدل Azure AI شرکت در دسترس خواهند بود. یکی از این مدل‌ های جدید MedImageInsight نام دارد که برای تجزیه و تحلیل محتوای تصویربرداری پزشکی طراحی شده است. مایکروسافت می‌گوید:

سازمان‌ های مراقبت‌ های بهداشتی و محققان می‌توانند از مدل‌ های تعبیه شده استفاده کنند و برای وظایف خاص خود آداپتور بسازند و در نتیجه کارها را در رادیولوژی، آسیب‌ شناسی، چشم پزشکی، پوست‌ شناسی و سایر روش‌ ها ساده‌ تر کنند.

مدل جدید دیگر MedImageParse است که می‌تواند انواع مختلف تصاویر تولید شده توسط دستگاه‌ هایی مانند دستگاه‌ های اشعه ایکس، CT، MRI و سونوگرافی را تجزیه و تحلیل کند. مدل دیگری CXRReportGen است که به طور خاص برای هوش مصنوعی ساخته شده است تا تصاویر اشعه ایکس قفسه سینه را بررسی کند.

source

توسط nastoor.ir