به گزارش سلام نو به نقل از رکنا، سازمان هواشناسی کشور از بارش های شدید همراه با رگبار خبر داد. فریبا گودرزی، کارشناس سازمان هواشناسی، از پیش‌بینی بارش‌های رگباری همراه با رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی برای امروز، سه‌شنبه ۱۷ مهرماه در جنوب سیستان و بلوچستان، شرق هرمزگان و مناطق شمالی آذربایجان غربی خبر داد.

وی همچنین به شرایط جوی روزهای آینده اشاره کرد و گفت: برای روز چهارشنبه، بارش‌ها در مرکز و جنوب کرمان، برخی نقاط هرمزگان، گیلان و مازندران ادامه خواهد داشت و در روز پنج‌شنبه نیز در نیمه جنوبی کرمان، برخی نقاط هرمزگان و جنوب فارس شاهد رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی خواهیم بود. این شرایط جوی در استان‌های جنوبی با احتمال خیزش گردوخاک و تگرگ همراه خواهد بود.

این کارشناس هواشناسی افزود: این بارش‌ها تا اوایل هفته آینده ادامه خواهد داشت و امروز در برخی مناطق، از جمله هرمزگان، جنوب سیستان و بلوچستان، دامنه‌ها و ارتفاعات جنوب غرب کرمان و نیمه شمالی آذربایجان غربی، بارش‌ها در حد هشدار زرد هواشناسی خواهد بود.

وی در مورد شرایط جوی روزهای پایانی هفته نیز گفت: روزهای جمعه و شنبه در مناطق شمال غرب و غرب کشور، شرایط برای وزش باد و خیزش گردوخاک فراهم خواهد بود.

گودرزی درباره وضعیت هوای تهران نیز اظهار کرد: امروز آسمان تهران صاف خواهد بود و بیشینه دمای این شهر به ۲۷ درجه سانتیگراد خواهد رسید.

source

توسط nastoor.ir