پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

خانم‌ها در دوران بارداری خود ممکن است هوس زیادی برای خوردن میان‌وعده داشته باشند. از آنجایی که تغذیه‌ی سالم و مغذی برای زنان باردار مهم است، لازم است میان‌وعده‌هایی را انتخاب کنند که بیشترین ارزش غذایی را به همراه داشته باشد. آجیل خشکبار بعنوان منبعی غنی از مواد مغذی ضروری می‌تواند گزینه‌ی سالمی برای دوران بارداری باشد. در ادامه این مطلب تصمیم داریم لیستی از بهترین آجیل برای زنان باردار را معرفی کنیم که میان‌وعده‌هایی خوب برای تقویت مادر و جنین هستند.

آجیل برای زنان باردار

معرفی بهترین آجیل برای زنان باردار

خرید آجیل و خشکبار در دوران بارداری یک ایده‌ی خوب است. مواد معدنی و ویتامین‌های موجود در آجیل به تقویت استخوان‌ها و رشد دندان‌های سالم جنین کمک می‌کند. آجیل برای زنان باردار با محتوای ویتامین‌ها، مواد معدنی و اسیدهای آمینه نقش مهمی در بارداری سالم دارد و به زنان باردار کمک می‌کند تا نیازهای تغذیه‌ای روزانه خود را براورده سازند. در ادامه به معرفی بهترین آجیل‌ها برای زنان باردار می‌پردازیم.

آجیل برای زنان باردار

بهترین آجیل برای زنان باردار: 1. بادام درختی

بادام درختی یک منبع غنی از مواد مغذی و بهترین آجیل برای زنان باردار است. این آجیل به خاطر ترکیبات امگا 3 به باهوش شدن جنین کمک می‌کند و بعلاوه با محتوای فولات و اسید فولیک در جلوگیری از نقص لوله عصبی در جنین بسیار مفید است. همچنین بادام درختی سرشار از منیزیم است که می‌تواند خطر زایمان زودرس را کاهش داده و به رشد همه‌جانبه سیستم عصبی جنین کمک کند. زنان بارداری که روزانه بادام درختی مصرف می‌کنند کمتر دچار احتباس ادراری رایج در دوران بارداری می‌شوند.

اجیل برای دوره بارداری زنان

بهترین آجیل برای زنان باردار: 2. پسته

پسته یکی از خوشمزه‌ترین آجیل‌ها است و طرفداران زیادی هم دارد. این آجیل مغذی انرژی و مواد مغذی زیادی برای بدن خانم‌های باردار فراهم می‌کند. پسته سرشار از فیبر، اسیدهای چرب تکی غیراشباع، مس، پروتئین، کربوهیدرات‌ها، ویتامین‌ها و مواد معدنی مانند مس است که به تقویت رشد اسکلتی و عضلانی جنین و همینطور وزن‌گیری جنین کمک می‌کند. مصرف این آجیل برای زنان باردار باعث افزایش ایمنی در بدن آنها شده و بعلاوه کلسترول بد، فشار خون و قند خون را نیز کاهش می‌دهد.

بهترین آجیل برای زنان باردار: 3. بادام هندی

بادام هندی یکی دیگر از مغذی‌ترین انواع آجیل برای زنان باردار است و منبعی غنی از کلسیم، روی، فسفر، اسیدفولیک، آهن، فیبر، منیزیم و ویتامین K محسوب می‌شود. این اجیل مغذی نقش مهمی در هضم غذا دارد و به رفع یبوست در زنان باردار کمک می‌کند. بادام هندی همچنین منبعی عالی از آهن است که به جلوگیری از کم‌خونی در دوران بارداری و افزایش سطح هموگلوبین خون کمک می‌کند. کلسیم و منیزیم موجود در این آجیل به تقویت استخوان‌ها و مفاصل و لثه و دندان در مادر و جنین کمک می‌کند

بهترین آجیل برای زنان باردار: 4. گردو

گردو یک آجیل عالی برای کاهش اشتها است. این آجیل سرشار از اسیدهای چرب امگا 3، ویتامین‌ها، فیبر و پروتئین است و مقادیر بالای امگا 3 آن به رشد مغز و چشمان جنین کمک می‌کند. گردو به حفظ فشار خون و سطح کلسترول در دوران بارداری کمک کرده و از پری-اکلامپسیا جلوگیری می‌کند. این آجیل در تنظیم سلامت روان، خواب خوب و همینطور حفظ وزن سالم در بارداری نیز موثر است. گردو به عنوان بهترین آجیل برای زنان باردار همچنین به تنظیم سطح قند خون و پیشگیری از دیابت بارداری و بهبود متابولیسم بدن نیز موثر است.

بهترین آجیل برای زنان باردار: 5. بادام زمینی

بادام زمینی یکی از بهترین میان‌وعده‌ها برای زنان باردار است. این آجیل سرشار از اسیدهای چرب غیراشباع، فولات، اسیدفولیک و پروتئین است که در رشد جنین می‌توانند بسیار مفید باشند. اسید اولئیک موجود در این آجیل برای زنان باردار نقشی حیاتی در پیشگیری از مشکلات قلبی دارد. بادام زمینی همچنین به افزایش وزن سالم در دوران باداری کمک کرده و انرژی بدن زنان باردار را تامین می‌کند. با این حال بهتر است در مصرف آن تعادل را رعایت کنید و اگر به بادام زمینی حساسیت دارد، از خوردن آن اجتناب نمایید.

بهترین آجیل برای زنان باردار: 6. پکان

پکان یک منبع خوب از منگنز و مس است که به متابولیسم بدن کمک کرده و التهاب را کاهش می‌دهد. این آجیل سرشار از ویتامین E است و زنان باردار نباید بیش از 30 میلی‌گرم در روز از این ویتامین مصرف کنند. بنابراین بهتر است در مصرف این آجیل زیاده‌روی نکنید. پکان همچنین قند کمی دارد و می‌تواند یک میان‌وعده‌ی سالم برای خانم‌های باردار باشد.

بهترین آجیل برای زنان باردار: 7. ماکادمیا

ماکادمیا سرشار از چربی‌های تکی غیراشباع است که می‌تواند برای تقویت سلامت قلب مفید باشد. این آجیل همچنین حاوی پتاسیم است و می‌تواند به کنترل تعادل مایعات و الکترولیت‌ها در بدن کمک کند. پتاسیم و منیزیم این آجیل برای جلوگیری از گرفتگی عضلات پا می‌تواند بسیار مفید باشد و از این نظر بهترین آجیل برای زنان باردار با مشکلات گرفتگی عضلات است.

منبع

source

توسط nastoor.ir