مایکروسافت تغییراتی اساسی در فرنچایز پرچمدار خود، هالو، ایجاد می‌کند. امروز، این شرکت اعلام کرد که ۳۴۳ اینداستریز، تیم توسعه داخلی بازی که از سال ۲۰۱۲ در این سری بازی‌ ها فعالیت می‌کرد، نام جدیدی به خود می‌گیرد: هالو استودیوز.

اما این تنها تغییر نام برای این تیم نیست. همانطور که وب سایت ایکس باکس وایر نشان می‌دهد، هالو استودیوز همچنین موتور گرافیکی داخلی خود، Slipspace، را کنار می‌گذارد. برای بازی‌ های آینده خود، اکنون از Unreal Engine 5 شرکت اپیک استفاده خواهد کرد.

 

هالو استودیوز از Unreal Engine 5 استفاده خواهد کرد

 

این مقاله از کریس متیوز، مدیر هنری استودیو، نقل می‌کند که چرا تصمیم گرفته است از Slipspace فاصله بگیرد. این موتور عمدتاً برای آخرین بازی تیم، Halo Infinite، ساخته شده بود، اما هنوز از عناصر موتور Blam استفاده می‌کرد که توسط بانجی برای بازی اصلی Halo در سال ۲۰۰۱ ساخته شده بود.

با احترام، برخی از اجزای Slipspace تقریباً ۲۵ ساله هستند… اگرچه ۳۴۳ به طور مداوم آن را توسعه می‌دادند، اما جنبه‌ هایی از Unreal وجود دارد که Epic مدتی است در حال توسعه آن است، که در Slipspace برای ما در دسترس نیست – و انجام این کار زمان و منابع بسیار زیادی می‌برد.

استفاده از Unreal Engine 5 همچنین به این معنی است که Halo Studios اکنون می‌تواند افرادی را برای کار روی بازی‌ های آینده استخدام کند که قبلاً از موتور و ابزارهای اپیک استفاده کرده‌اند، به جای اینکه آنها را برای استفاده از موتور و ابزارهای Slipspace آموزش دهند.

تیم روی چیزی کار کرد که مقاله آن را پروژه فاندری می‌نامد، که طبق مقاله، نه یک بازی جدید هالو و نه حتی یک نمایش فنی، بلکه یک پروژه مبتنی بر Unreal Engine 5 است که با همان “دقت، فرآیند و وفاداری ساخته شده است. همانطور که یک بازی حمل شده خواهد بود.”

در نهایت، پروژه فاندری سه محیط مختلف دارد. یکی دارای یک محیط آشنا با هالو با بسیاری از درختان است که در آن مستر چیف در برابر دو نخبگان پیمان قرار می‌گیرد. دومی یک مکان زمستانی دارد و مکان نهایی، Blightlands، مکانی است که توسط بیگانگان Flood ویران شده است.

در حالی که مقاله روشن می‌کند که بازی بعدی از Halo Studios هنوز فاصله زیادی تا انتشار دارد، همچنین اضافه می‌کند که استودیو اکنون روی چندین بازی همزمان کار می‌کند. پیر هینتزه، رئیس استودیو، اظهار داشت که تغییر به Unreal Engine 5 “به ما اجازه می‌دهد تا تمام تمرکز خود را روی ساخت چندین تجربه جدید با بالاترین کیفیت ممکن قرار دهیم.”

source

توسط nastoor.ir