انشای دانش آموزی درباره ماهیگیری

انشا در مورد ماهیگیری

انشا با موضوع ماهیگیری به صورت ادبی و توصیفی برای دانش آموزان آماده شده تا با نحوه نگارش و مهارت نوشتاری آشنا شوند. با دانشچی همراه باشید.

موضوع انشا ماهیگیری

رودخانه‌ای در پشت جنگل سبز قرار داشت. مردم دهکده از وجود این الماس ارزشمند بی‌خبر بودند. تنها کسی که می‌دانست رودخانه پر ماهی کجاست، پیرترین عضو دهکده بود. او سالیان پیش به همراه پدرش آن منطقه را کشف کرده بودند. از آن روز هفته‌ای یک مرتبه به ماهیگیری می‌رفتند.

شغل ماهیگیری از پدر به پسر رسید. پیرمرد دهکده پسری نداشت تا شغل او را ادامه دهد. از این رو خودش آخر هفته‌ها به رودخانه می‌رفت. مردم که نمی‌دانستند چه داستانی پشت این ماهی‌ها وجود دارد، گمان می‌کردند که افراد این خانواده جادوگر هستند و این ماهی‌ها می‌توانند مانند یک دارو از وقوع بیماری جلوگیری کنند.

یک روز، گروهی از جوانان دهکده تصمیم گرفتند پیرمرد را دنبال کنند. آن‌ها از فاصله‌ای دور مراقب بودند و وقتی پیرمرد به رودخانه رسید، مخفیانه او را زیر نظر گرفتند. پیرمرد در سکوت مشغول ماهیگیری شد و وقتی که یکی از ماهی‌ها را صید کرد، زیر لب دعاهایی می‌خواند. جوانان با دیدن این صحنه، بر باورهای قدیمی خود مبنی بر جادوگری این خانواده پافشاری کردند.

یکی از جوانان که از همه کنجکاوتر بود، تصمیم گرفت حقیقت را از پیرمرد بپرسد. پس نزد او رفت و خواست تا راز این ماهی‌ها و دعاهایش را با او در میان بگذارد. پیرمرد لبخندی زد و گفت: این ماهی‌ها جادویی نیستند، بلکه این دعاها و محبت من به طبیعت است که سلامتی و برکت را به ارمغان می‌آورد.

جوانان با شنیدن این حقیقت به دهکده برگشتند و داستان را برای مردم نقل کردند. از آن پس، مردم دهکده به ارزش طبیعت و محبت به آن پی بردند و تصمیم گرفتند با کمک پیرمرد و احترام به طبیعت، از منابع رودخانه به خوبی استفاده کنند.

با گذشت زمان، دهکده به یکی از پررونق‌ترین مناطق برای ماهیگیری تبدیل شد و مردم فهمیدند که راز سلامتی و برکت، نه در جادو بلکه در احترام به طبیعت و هماهنگی با آن نهفته است.

موضوعات پیشنهادی انشاهای دانش آموزی

انشا اختصاصی _ نویسنده: حدیثه قاسمی

source

توسط nastoor.ir