شرکت مایکروسافت امروز از Drasi رونمایی کرد، یک پلتفرم پردازش تغییر داده متن‌ باز (open-source) که به توسعه‌ دهندگان اجازه می‌دهد واکنش‌های هوشمندانه را در سیستم‌ های پویا بدون بار اضافی روش‌ های پردازش داده موجود خودکار کنند. به جای کپی کردن داده‌ ها به یک دریاچه داده مرکزی (central data lake) یا پرس و جو کردن دوره‌ای منابع داده، Drasi تغییرات را با مشاهده رویدادها در logها و خوراک‌ های تغییر (change feeds) ردیابی می‌کند.

 

پلتفرم Drasi آینده پردازش داده‌ های پویا

 

روش مبتنی بر پرس و جوی کم‌کد Drasi به توسعه‌ دهندگان این امکان را می‌دهد تا پرس و جوهای گراف غنی (rich graph queries) برای تعریف قوانین پیچیده توصیف کننده انواع تغییراتی که می‌خواهند شناسایی شوند، بنویسند. سپس Drasi تعیین می‌کند که آیا تغییراتی باعث بروزرسانی مجموعه نتایج آن پرس و جوها می‌شود یا خیر. اگر تغییری شناسایی شود، Drasi واکنش‌ های مبتنی بر زمینه (context-aware) را اجرا می‌کند. کل این فرآیند با استفاده از سه مؤلفه Drasi انجام می‌شود: منابع، پرس و جوهای مداوم و واکنش‌ ها.

منابع – این منابع به منابع داده مختلف در سیستم‌ های شما متصل می‌شوند و دائماً تغییرات حیاتی را کنترل می‌کنند. یک منبع، log های برنامه، بروزرسانی‌ های پایگاه داده یا معیارهای سیستم را ردیابی می‌کند و اطلاعات مرتبط را به صورت لحظه‌ای جمع‌ آوری می‌کند.

پرس و جوهای مداوم – Drasi به جای پرس و جوهای دستی و لحظه‌ای، از پرس و جوهای مداوم استفاده می‌کند و دائماً تغییرات ورودی را بر اساس معیارهای از پیش تعریف‌ شده ارزیابی می‌کند. این پرس و جوها که به زبان پرس و جوی Cypher نوشته شده‌اند، می‌توانند بدون نیاز به تجمیع قبلی، داده‌ ها را از منابع مختلف ادغام کنند.

واکنش‌ها – هنگامی که تغییرات یک پرس و جوی مداوم را تکمیل می کند، Drasi واکنش‌ های ثبت شده خودکار را اجرا می‌کند. این واکنش‌ ها می‌توانند هشدار ارسال کنند، سیستم‌ های دیگر را بروزرسانی کنند یا مراحل اصلاحی انجام دهند که همه با نیازهای عملیاتی شما مطابقت داده شده‌اند.

source

توسط nastoor.ir