دیباچه-معصومه شمسینی غیاثوند: سی و ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان از ۱۴ تا ۱۹ مهر با دبیری مجید زین‌العابدین به میزبانی اصفهان برگزار می‌شود. در این دوره از جشنواره، پردیس سینمایی چهارباغ به عنوان سینمای مردمی، میزبان علاقه‌مندان به فیلم‌های کودک و نوجوان خواهد بود که بر اساس جدول پخش، فیلم «آن دو»، به تهیه‌کنندگی علیرضا سبط احمدی و کارگردانی مرتضی رحیمی به روی پرده می‌رود.

فیلم سینمایی «آن دو» در جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان اصفهان به نمایش در می‌آید/ سرنوشت نسل آینده با کودکان و نوجوانان ساخته می‌شود

مرتضی رحیمی، فیلم‌ساز حوزه کودک و نوجوان که در سی‌و چهارمین جشنواره فیلم کودک و نوجوان فیلم سینمایی با فیلم «بَلیط» حضور داشت، در گفتگو با دیباچه با اظهار داشت: فیلم سینمایی «آن دو» برگرفته از زندگی شهید ظفر خالدی از خردسال‌ترین شهدای دوران دفاع مقدس در بخش مسابقه فیلم‌های بلند داستانی سی و ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان اصفهان به نمایش در می‌آید.

کارگردان فیلم سینمایی «بَلیط» گفت: با اعلام  امور ارتباطات رسانه‌ای و اطلاع‌رسانی سی و ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان، در این دوره از جشنواره ۱۳ فیلم بلند داستانی در بخش ملی با یکدیگر رقابت می‌کنند که فیلم «آن دو» نیز حضور دارد.

رحیمی تصریح کرد: این فیلم که با سرمایه‌گذاری دفتر حمایت و نظارت بر تولیدات فرهنگی و هنری بنیاد شهید و امور ایثارگران ساخته شده، به روایت بخشی از زندگانی شهید ظفر خالدی از خردسال‌ترین شهدای دوران جنگ تحمیلی می‌پردازد. این شهید اهل روستای «تنگ کلوره» لردگان، سال ۱۳۶۱، هم‌زمان با ماه رمضان در منطقه عملیاتی شلمچه و در حالی که بردار بزرگ‌تر خود خدارحم را در آغوش گرفته بود، به شهادت رسید و پیکر او و بردار شهیدش سال ۱۳۷۸ در این منطقه عملیاتی تفحص و به زادگاهشان منتقل شد.

کارگردان فیلم سینمایی «آن دو»  با بیان اینکه مراحل فیلم‌برداری «آن دو» از نیمه پاییز سال گذشته در مناطقی از استان چهارمحال و بختیاری، شهر آبادان و شهرک سینمایی دفاع مقدس انجام شد، گفت: فیلم‌سازی در حوزه کودک و نوجوان کار آسانی نیست و مسئولان باید فیلم‌سازان حوزه کودک و نوجوان را مورد حمایت خود قرار دهند. کار فرهنگی درباره کودک و نوجوان مهم است، زیرا سرنوشت نسل آینده ما با همین کودکان و نوجوانان ساخته می‌شود.

انتهای پیام/

source

توسط nastoor.ir