OpenAI دور تامین مالی خود را با جمع‌ آوری 6.6 میلیارد دلار به پایان رساند که ارزش آن را به 157 میلیارد دلار رساند. این دور تامین مالی، که شاید یکی از بزرگترین دورهای تامین مالی در تاریخ بشریت بود، توسط Thrive Capital با مشارکت قابل توجه Microsoft، Nvidia و SoftBank انجام شد.

 

غول‌ های فناوری روی OpenAI سرمایه‌ گذاری کردند

 

این تامین مالی به صورت بدهی قابل تبدیل بود که به سرمایه‌ گذاران اجازه می‌دهد در صورت انتقال OpenAI به یک مدل سودده در عرض دو سال، سرمایه‌ گذاری خود را به سهام تبدیل کنند. اگر این انتقال انجام نشود، سرمایه‌ گذاران می‌توانند سرمایه‌ گذاری خود را بازپس گیرند. Thrive Capital همچنین یک توافقنامه منحصر به فرد انجام داده است که به آن اجازه می‌دهد در صورت تحقق اهداف درآمدی خاص OpenAI، سال آینده 1 میلیارد دلار دیگر تزریق کند.

این تامین مالی برای OpenAI ضروری بود زیرا به دنبال افزایش توان محاسباتی خود و توسعه مدل‌ های پیشرفته‌ تر هوش مصنوعی است. این شرکت دارای یک مسیر رشد عالی است، با درآمد ماهانه 300 میلیون دلار در ماه اوت و پیش‌بینی فروش سالانه 11.6 میلیارد دلار برای سال 2025. با این حال، علیرغم رشد، انتظار می‌رود OpenAI امسال حدود 5 میلیارد دلار ضرر کند به دلیل هزینه‌ های بالای مرتبط با آموزش مدل‌ های پیچیده هوش مصنوعی.

با این وجود، ارزش فعلی OpenAI اکنون آن را در میان سه استارتاپ با سرمایه گذاری خطرپذیر برتر در سطح جهانی قرار می‌دهد، در کنار SpaceX و ByteDance. ارزشگذاری این شرکت به سرعت افزایش یافته است – از تنها 14 میلیارد دلار در سال 2021 – که نشان دهنده افزایش تقاضا برای فناوری هوش مصنوعی در صنایع مختلف است. در حال حاضر، OpenAI بیش از 250 میلیون کاربر فعال هفتگی دارد.

OpenAI همچنان همانطور که قبلاً اعلام شده است به یک نهاد سودده تبدیل خواهد شد و به یک شرکت منفعت عمومی، مشابه سایر شرکت‌ های هوش مصنوعی مانند Anthropic، تبدیل خواهد شد. این شرکت همچنین قصد دارد سقف سود برای سرمایه‌ گذاران را حذف کند، که بخشی از توافقنامه آن برای دریافت بود بود. با این حال، این شرکت هنوز باید با چالش‌ های داخلی مرتبط با گردش کار اجرایی خود و حفظ تعهد خود به توسعه یک AGI ایمن، همانطور که زمانی که تحت نظارت یک سازمان غیرانتفاعی بود، مواجه شود.

source

توسط nastoor.ir