خدمات سئو سایت
مرتبط:
• آیا سئوکاران باید به پیوندهای داخلی اهمیت دهند؟
• پیوند داخلی و خارجی از سایت شما – خطرات، فرصت ها، ریسک و پاداش
• 20 گرافیک در ارزیابی لینک ها توسط گوگل
آیا از پیوندهای داخلی با پتانسیل کامل آنها استفاده می کنید؟ احتمالا نه. خوشبختانه، Cyrus اینجا با پنج نکته برای کمک به شما در تقویت استراتژی پیوند داخلی – و عملکرد سایت خود – در این جمعه کاملاً جدید تخته سفید آمده است.
روی تصویر وایت برد بالا کلیک کنید تا یک نسخه با وضوح بالا در یک تب جدید باز شود!
رونویسی ویدیو
سلام، طرفداران Moz! به نسخه دیگری از جمعه تخته سفید خوش آمدید. من سیروس شپرد هستم و امروز در مورد لینک های داخلی صحبت می کنیم. به طور خاص، پنج تاکتیک سئو برای به حداکثر رساندن لینک های داخلی شما.
من عاشق لینک های داخلی هستم. راهنماهای زیادی وجود دارد، بهترین شیوه های پیوند داخلی – آنها همه چیز را توضیح می دهند. این اون ویدیو نیست این آن راهنما نیست. در عوض، من میخواهم راههایی را به شما نشان دهم تا لینکهای داخلی خود را برای حداکثر سود سئو به حداکثر برسانید، زیرا من افراد زیادی را میبینم که از تمام قدرت خود استفاده نمیکنند و فکر میکنند لینکهای داخلی به سادگی آنقدر قدرتمند نیستند.
اما ابتدا یک داستان …
بنابراین من چند تاکتیک خاص برای شما دارم که باید آنها را امتحان کنید و به کار بگیرید، و ما در یک ثانیه به آنها خواهیم پرداخت. اما ابتدا، برای نشان دادن پیوندهای داخلی، می خواهم با یک داستان شروع کنم، داستانی که بخشی از قدرت بالقوه آنها را نشان می دهد. این داستان یک پیوند واحد در اینجا در Moz است که ما چندین ماه پیش از آن استفاده کردیم.
ما یک صفحه در Domain Authority داریم. اگر «Domain Authority» را در گوگل جستجو کنید، معمولاً اولین نتیجه است. در ژانویه، ما یک پیوند واحد به صفحه اضافه کردیم. ما به تازگی ابزار جدیدی را راه اندازی کرده بودیم، SEO Domain Metrics، و می خواستیم پیوندی از صفحه موجود خود به صفحه جدید خود اضافه کنیم. بنابراین ما انجام دادیم. پیوند میگوید «به صورت رایگان Domain Authority خود را بررسی کنید» و ما آن را اضافه کردیم. در عرض چند هفته، معیارهای جالبی را دیدیم، نه در صفحهای که به آن پیوند دادهایم، بلکه در صفحهای که از آن پیوند دادهایم.
ما همچنین یک تصویر در صفحه قرار دادیم تا توجه را به پیوند جلب کنیم. نرخ پرش بلافاصله 33 درصد کاهش یافت. چرا؟ مردم روی لینک کلیک می کردند. آنها می خواستند Domain Authority خود را بررسی کنند. صفحات در هر جلسه 33 درصد افزایش یافت. بنابراین زمانی که مردم از این صفحه بازدید می کردند، تقریباً به دلیل این پیوند و تصویر همراه، از صفحات بیشتری بازدید می کردند.
مدت زمان جلسه 10 درصد افزایش یافت. بنابراین افراد پس از بازدید از این صفحه، 10 درصد زمان بیشتری را در Moz صرف میکنند. در عرض چند هفته، ترافیک صفحهای که پیوند را به آن اضافه کردیم، 42 درصد افزایش یافت و از ژانویه که آن پیوند را اضافه کردیم، این افزایش ترافیک حفظ شده است. البته صفحه ای که به آن لینک دادیم لینک هایی از سراسر سایت اضافه کردیم.
ترافیک این صفحه به طور تصاعدی افزایش یافته است، و اکنون یکی از صفحات برتر Moz است، احتمالاً نه به خاطر این پیوند، بلکه تلاشهای انباشته بسیاری از آن پیوندها. پس چرا آن پیوند اینقدر خوب کار کرد و چرا فکر می کنیم که پیوند به بهبود معیارهای صفحه کمک کرد؟ بنابراین در اینجا چیزی است که اکثر مردم در مورد لینک های داخلی نمی دانند.
1. نامزدی
شماره یک، برای تعامل تلاش کنید. هنگامی که پیوندهای داخلی را به صفحه خود اضافه می کنید، به افراد این فرصت را می دهد که از سایر صفحات مرتبط در سایت شما بازدید کنند و در نتیجه معیارهای تعامل شما را بهبود می بخشند. در آن زمان است که میدانید با بهبود تعامل، پیوندهای داخلی شما کار میکنند. اگر فقط لینکهای سئو را برای ارزش سئو اضافه میکنید و هیچ تغییری در تعامل ایجاد نمیشود، آیا واقعاً ارزش افزوده دارید؟
نه. پس شما می خواهید بعد از نامزدی بروید. دلایل فنی گوگل برای این وجود دارد. گوگل چندین حق ثبت اختراع دارد که ما در طول سال ها در مورد آنها بحث کرده ایم – موج سوار معقول. یک پتنت به نام User Sensitive PageRank وجود دارد. از طریق این پتنتها، گوگل توضیح میدهد که چگونه میخواهد پیوندهایی را که مردم واقعاً روی آنها کلیک میکنند شمارش کند.
اگر مردم روی پیوندهای شما کلیک نمی کنند، آیا واقعاً باید حساب شوند؟ بنابراین گوگل چندین فرآیند را در اختیار دارد تا به نوعی اندازه گیری کند که افراد روی چه چیزی کلیک می کنند یا روی چه چیزی کلیک می کنند و در واقع وزن بیشتری را از طریق آن پیوندها عبور می دهند. بنابراین برای تعامل کمک میگیرید، اما سیگنالهای پیوند بیشتری را نیز از طریق پیوندهایی که افراد در واقع روی آنها کلیک میکنند، ارسال میکنید.
اکنون به این فکر کنید که ممکن است اکنون پیوندهای داخلی خود را کجا قرار دهید. آیا آنها را مانند یک پست مرتبط در پایین صفحه قرار می دهید؟ آیا کسی روی آن پیوندهای ویجت کلیک می کند؟ شاید نه، احتمالاً نه. به بالای این پست، بالای این صفحه نگاه کنید. من قصد دارم چند پیوند در مورد پیوند داخلی در بالای پست اضافه کنم. آیا فکر می کنید مردم روی آن لینک ها کلیک می کنند؟
شرط میبندید که هستند. پس از تماشای این ویدیو، احتمال زیادی وجود دارد که روی یکی از آن پیوندها کلیک کنید. یا شاید قبل از تماشای آن ویدیوها روی آن کلیک کرده باشید. بنابراین ما انتظار داریم که این پیوندها ارزش بیشتری نسبت به افزودن آن پیوندها در پایین صفحه یا در ویجت یا چیزی شبیه به آن داشته باشند. وقتی می بینید معیارهای تعامل شما شروع به حرکت می کند، می توانید بگویید که پیوندهای داخلی شما کار می کنند و ارزش دارند.
بنابراین این باید معیار یا معیار شماره یک باشد که آیا پیوندهای داخلی شما ارزشمند هستند و برای شما کار می کنند. قانون شماره یک، نامزدی را دنبال کنید.
2. ارتباط موضعی شدید
نکته شماره دو، ارتباط شدید موضعی. اکنون مردم می گویند، بله، شما باید به صفحات مرتبط با موضوع لینک دهید. من پیوند به صفحات بسیار مرتبط با موضوع را دوست دارم.
بنابراین هر زمان که صفحه جدیدی را منتشر می کنم، به دنبال صفحات دیگری در سایت خود می گردم که بسیار مرتبط با موضوع هستند، و مطمئن می شوم که آنها را به طور مناسب به یکدیگر پیوند می دهم تا بتوانم رتبه بندی مناسب را به صفحات مناسبی که می خواهم دریافت کنم. دلایل فنی دیگر گوگل نیز برای این امر وجود دارد. ما در مورد پیج رنک معقول و حساس کاربر صحبت کردیم. خوب، گوگل همچنین دارای چیزی است که آنها به نام Topical Page Rank ثبت کرده اند، و این بدان معنی است که لینک هایی که به صورت موضوعی مرتبط تر هستند ارزش بیشتری دارند.
پیوندهایی که کمتر مرتبط با موضوع هستند ارزش کمتری دارند. همچنین میتوانید به معیارهای تعامل خود نگاه کنید تا ببینید آیا این پیوندها به صورت موضوعی مرتبط هستند یا خیر، زیرا مردم معمولاً نمیخواهند روی پیوندهای کمتر مرتبط با موضوع کلیک کنند. بنابراین چند نکته برای یافتن مرتبط ترین صفحات موضوعی خود در سایت خود. به عنوان مثال، برای Domain Authority، من ممکن است به تمام کلمات کلیدی دیگری که آن صفحه در جایگاه های 2 و 10 رتبه بندی می کند، نگاه کنم، به این معنی که آنها رتبه بالایی دارند اما کاملاً شماره 1 نیستند و من می خواهم رتبه را افزایش دهم.
من می خواهم صفحات دیگری را در سایت خود پیدا کنم که برای آن کلمات کلیدی نیز رتبه بندی می کنند. بنابراین من از یک پرس و جو مانند این استفاده می کنم و کد را در رونویسی زیر قرار می دهم. من در سایت خود، سایت به moz.com جستجو می کنم، کلمه کلیدی خود را “Domain Authority” جستجو می کنم، و صفحه ای را که در واقع به دنبال آن هستم حذف می کنم، بنابراین:
site:moz.com domain Authority -inurl:/domainauthority
گوگل لیستی از صفحات دیگر در سایت من که رتبه Domain Authority را دارند به من می دهد، به استثنای این، و می دانم که این صفحات ممکن است اهداف پیوند خوبی برای پیوند به صفحه من باشند تا به رتبه بندی آن برای آن شرایط کمک کنند. اگر در اطراف جستجو کنید، منابع دیگری نیز در این زمینه داریم و من به آن پیوند خواهم داد:
استفاده از جریان ارزش لینک برای به حداکثر رساندن فرصت رتبه بندی SEO
3. زمینه را اضافه کنید
نکته سوم، فقط پیوندها را اضافه نکنید، زمینه را به پیوندهای خود اضافه کنید.
یکی از کارهایی که بسیاری از مردم انجام میدهند و من از دیدن آن متنفرم، این است که وقتی پیوندی را به یک صفحه اضافه میکنند، فقط یک تکه متن مرتبط را پیدا میکنند و یک پیوند به آن اضافه میکنند و تمام، بدون افزودن هیچیک. زمینه مرتبط یا هر چیز دیگری مانند آن در تجربه من، اگر زمینه را در اطراف یک پیوند اضافه کنید، بسیار بهتر است. پتنت های تازه گوگل در مورد میزان تغییر در یک سند صحبت می کنند.
وقتی آنها فقط یک پیوند را می بینند، ممکن است فقط یک پیوند ساده اضافه شده را نادیده بگیرند. اما اگر متنی اضافه میکنید، اگر تصویری اضافه میکنید، اگر زمینه را در اطراف پیوند اضافه میکنید تا توجه افراد را به آن جلب کنید، برای کمک به دادن برخی سیگنالهای مرتبط به Google، در تجربه من، آن پیوند بسیار بیشتر از ارزش آن عبور میکند. به سادگی یک پیوند اضافه کنید و برخی از متن های موجود را پیوند دهید.
بنابراین همیشه زمینه را به پیوندهای خود اضافه کنید.
4. هر لینک را منحصر به فرد کنید
شماره چهار، آیا باورتان می شود که ما در چهار از پنج هستیم؟ شماره چهار، هر پیوند را منحصر به فرد کنید. اکنون بسیاری از افراد در سئو در مورد نسبت لینک صحبت می کنند. آیا باید از متن لنگر تطبیق دقیق استفاده کنید یا انکر متن تطبیق جزئی؟ نسبت های شما چقدر باید باشد؟ من فکر می کنم که خیلی پیچیده است.
من فکر می کنم خیلی ساده تر این است که هر پیوند جدیدی را که اضافه می کنید منحصر به فرد کنید. آن را طبیعی کنید. از کلمات طبیعی استفاده کنید. من تمایل دارم به طور کامل از متن لنگر تطبیق دقیق اجتناب کنم. به این ترتیب می توانم از کاری که انجام آن بسیار آسان است، یعنی بهینه سازی بیش از حد، اجتناب کنم. اگر شما یک سایت جدید با اختیارات نه چندان زیاد هستید، گوگل فرآیندهایی را برای تشخیص بهینه سازی بیش از حد در زمانی که فکر می کند شما می خواهید رتبه بندی خود را دستکاری کنید، در نظر گرفته است.
بنابراین هر پیوند را منحصر به فرد کنید. از کلمات طبیعی استفاده کنید. نگران نسبت ها و این چیزها نباشید. اگر از توصیه های من پیروی کنید، من به طور کلی از تطبیق متن لنگر دقیق در پیوندهای داخلی اجتناب می کنم. افراد دیگر ممکن است توصیه های متفاوتی به شما بدهند.
5. پیوندهای کم ارزش را برش دهید
در نهایت، تاکتیک شماره پنج، ممکن است در نظر داشته باشید که پیوندهای کم ارزش خود را کوتاه کنید، و این یک دلیل فنی دیگر است.
این یک نوع پیج رنک قدیمی است. ایده این است که هر صفحه مقدار مشخصی از رتبه صفحه دارد. اگر تعداد زیادی لینک در صفحه خود قرار دهید، ارزشی که Google می تواند از هر پیوند عبور دهد کاهش می یابد. رقیق شده است. بنابراین گاهی اوقات ممکن است بخواهید پیوندهای کم ارزش را حذف کنید. بنابراین منظور من از لینک کم ارزش چیست؟
پیوندهایی که جذاب نیستند و مرتبط نیستند. مردم روی آنها کلیک نمی کنند. اگر آنها درگیر نیستند و مرتبط نیستند، اگر واقعاً مفید نیستند، صرفاً فایده ای ندارد که آنها را در صفحه قرار دهید.
نتیجه گیری
بسیار خوب. بنابراین این پنج نکته من برای به دست آوردن بیشترین قدرت پیوند داخلی شما هستند. اگر نکات دیگری دارید که میخواهید با انجمن به اشتراک بگذارید، خوشحال میشویم در نظرات زیر در مورد آنها بشنویم.
امیدوارم از این ویدیو لذت برده باشید. با آرزوی موفقیت در سئو سایت.
رونویسی ویدیو توسط Speechpad.com