همراه با انتشار Windows 11 24H2، انتظار داریم سیستم عامل Windows Server 2025 مایکروسافت نیز در پاییز امسال به طور رسمی عرضه شود.

امروز، مایکروسافت اعلام کرد که پیش‌ نمایش عمومی یک ویژگی جدید و بسیار مورد انتظار را در نسخه آزمایشی Windows Server 2025 منتشر کرده است: پشتیبانی از hotpatching.

در یک پست وبلاگی، مایکروسافت می‌گوید که هر دو نسخه Standard و Datacenter از Windows Server 2025 شامل پشتیبانی از hotpatching خواهند بود. قبلاً این ویژگی در Windows Server 2022 Datacenter: Azure Edition در دسترس بود، اما نیاز به استفاده از یک ماشین مجازی Azure یا یک Azure Stack HCI داشت. با این حال، با Windows Server 2025، hotpatching در هر دو نسخه Standard و Datacenter به لطف استفاده از Azure Arc در دسترس خواهد بود.

 

مایکروسافت hotpatch را به ویندوز سرور 2025 آورد

 

این شرکت می‌گوید:

“به سادگی از طریق عامل داخلی Azure Arc که در نسخه آزمایشی Windows Server 2025 گنجانده شده است ثبت نام کنید، پیش‌ نمایش hotpatch را فعال کنید و آماده هستید.”

به زبان ساده، افزودن پشتیبانی از hotpatch برای Windows Server 2025 به این معنی است که بروزرسانی‌ های امنیتی حیاتی می‌توانند بدون نیاز به فرآیند زمان‌ بر راه‌ اندازی مجدد، برای سیستم عامل منتشر و نصب شوند. مایکروسافت مزایای خاص این ویژگی را تشریح کرد:

  1. تأثیر کمتر بر بار کاری با راه‌ اندازی مجدد کمتر. به جای 12 راه‌ اندازی مجدد اجباری در سال در “Patch Tuesday”، اکنون فقط راه‌ اندازی مجدد برنامه‌ ریزی شده فصلی خواهید داشت
  2. فایل‌ های اجرایی کمتر به معنای دانلود و نصب سریع‌ تر بروزرسانی‌ ها در حالی که منابع دیسک و CPU کمتری مصرف می‌کنند
  3. هماهنگی آسان تر وصله و کنترل تغییرات
  4. یکپارچه با Azure Update Manager اختیاری

 

مایکروسافت افزود که با این ویژگی جدید، مدیران می‌توانند hotpatching را با سرورهای فیزیکی Windows Server 2025 یا با ماشین‌ های مجازی راه‌ اندازی کنند. در حالت دوم، ماشین‌ های مجازی Windows Server 2025 هنگام اجرا در Hyper-V، VMware یا هر سیستمی که از استاندارد Virtualization Based Security شرکت استفاده می‌کند، همچنان دارای ویژگی hotpatch هستند.

source

توسط nastoor.ir