به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، سردار مهدی کبیری پور جانشین فرمانده سپاه علی ابن ابی طالب قم پیش از ظهر امروز در همایش ائمه جماعات استان قم که در سالن اجتماعات جامعه مدرسین برگزار شد به مجاهدت روحانیت در دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: پس از انقلاب به تمامیت ارضی کشور ما تعرض شد و از آن جا که کشور مساوی با اسلام بود، مشروعیت بخشی به دفاع، بزرگ ترین نقش روحانیت بود. تقدس بخشی و تبیین درست و به موقع از نبرد حق و باطلی که رخ داد تلاش روحانیت بود.

وی حفظ معنویت دوران جنگ و انتقال آن به جامعه را از تلاش های مجاهدانه روحانیون در دفاع مقدس دانست و این مجاهدت را ایمان به همراه عمل توصیف کرد.

کبیری پور باور به امدادهای غیبی و آشنایی بیشتر با دین که در میان رزمندگان گسترش یافت را در نتیجه اقدامات روحانیت دانست و تأکید کرد: جنگ ظاهر پلیدی داشته و ویرانی به همراه دارد اما روحانیت شیعه در ایران با حضور خود توانست این فرصت را به یک صحنه برای انسان سازی تبدیل کند. این حوادث نشان داد که روحانیت تک بعدی نیست و علاوه بر نقش ذاتی تبلیغی خود کارهای مختلف نظامی و پیشتیبانی را انجام دادند.

وی با تأکید بر اینکه جنگ حق و باطل تمام شدنی نیست، اظهار داشت: هر زمان که دشمنان ما به ابزار جنگ نرم روی می آورند به معنای افول آن ها است زیرا دشمنان کم حوصله بوده و به دنبال زمین زدن سریع طرف مقابل خود هستند اما چون در عرصه نظامی توفیقی نداشتند به عرصه فرهنگی روی آوردند. در جنگ شناختی که همچنان ابعاد گنگی دارد، ابزارهای متعددی داشته و از علوم بسیاری کمک می گیرد و به هدف تغییر ادراک ما از واقعیت تلاش می کند.

جانشین فرمانده سپاه علی ابن ابی طالب قم اظهار داشت: برخی جنگ شناختی را توهم توطئه می دانند اما ناتو در سال 2020 جنگ شناختی را به عنوان بعد ششم جنگ تصویب کرد و بعد از اینکه در انتخابات آمریکا شخص مد نظر رأی آورد ابعاد جنگ شناختی برای آن ها مشخص شد. زمین، هوا، دریا، فضا، سایبر و حال مغز و شناخت عرصه های جنگ هستند. 

وی در ادامه توضیح جنگ شناختی به یکی از مطالعات دیرینه مغزشناسی که مغز انسان را به سه بخش تقسیم کرده اشاره کرد و گفت: بخش اول، مغز قدیم است که وظیفه حفظ حیات انسان را دارد و بخش دوم آن نیز مغز میانی است که مسئولیت عاطفه را دارد اما بخش سوم مغز جدید است که مغز منطقی نیز نامیده می شود و هر گاه می خواهد دست به تلاش ببرد مغز قدیم برای حفظ بقاء او را از حرکت باز می دارد؛ هر زمان که دشمن احساس خطر کند از این خاصیت شناختی مغز استفاده می کند.

سردار کبیری پور به انتخابات 96 اشاره و از دوقطبی سایه جنگ یاد کرد و بیان داشت: در همه نظرسنجی ها حسن روحانی اقبالی برای رأی آوری نداشت زیرا ناکارآمدی اش را مردم دیده بودند اما به یکباره بحث سایه جنگ مطرح شد و مردم برای اینکه جریانی تندرو و جنگ طلب رأی نیاورد به روحانی رأی دادند؛ برای اثرگذاری یک گزاره نمود بیرونی هم لازم است از این رو حرکت ناو هواپیمابر در خلیج فارس و لفاظی ترامپ و کره شمالی یک شاهد بیرونی برای سایه جنگ بود در حالی که ناو هواپیمابر در جنگ امروز هیچ فایده ای ندارد.

وی خاطرنشان کرد: از روحانیون می خواهیم که ابعاد مختلف جنگ شناختی را کشف کرده و در مقابله با آن تلاش کنند و در این مسأله دست خود را به سمت شما دراز می کنیم. 

سردار کبیری پور با اشاره به سرریز دستاوردهای نظامی به صنعت نیز اظهار داشت: نیروهای مسلح در توسعه صنایع نظامی به مدلی دست پیدا کردند که از موشک ارزشمندتر است و آن نیز آشنایی یک جوان دانشجو با صنعت است به صورتی که یک پروژه نظامی را به 50 ریزپروژه کوچک تعریف کرده و سفارش آن را به جوانان دانشجو در دانشگاه های مختلف دادند و در نتیجه جوان نخبه ما بر روی یک پروژه ای مسلط شدند که خریدار هم دارد و نگران فروش محصولات خود نیستند و صنایع نظامی با تیم های موفق قرارداد بستند و این شد که موشک های ما در طول 15 سال گذشته جهش بالایی پیدا کرد.

وی خاطرنشان کرد: جوانان ما که توسط صنایع نظامی حمایت شدند از دانش خود استفاده کرده و در عرصه های دیگر نیز به اختراع و تولید محصول پرداختند؛ برای مثال یکی از گروه های فعال در تولید بالن های مخابراتی، چادرهای امداد و نجات را ساخته است که در عرض چند دقیقه باد شده و تبدیل به یک خانه دوخواب می شود؛ گروه دیگری که بر روی موتورهای پهپاد کار کرده بودند، در حال حاضر به تولید میکرودینام های دندان پزشکی مشغول بوده و محصول خود را به فروش می رسانند.

جانشین فرمانده سپاه قم با تأکید بر اینکه موشک های رونمایی شده امروز مربوط به 5 سال قبل بوده و تکنولوژی های مخفی به روز تری در اختیار نیروهای مسلح هست، گفت: گزینه نظامی از سخن و کلام دشمن حذف شده است. در خصوص پاسخ به رژیم صهیونیستی مشکلی در خصوص تهاجم و حمله وجود ندارد.

source

توسط nastoor.ir