گروه سینمای خبرگزاری هنر ایران: مریم بحرالعلومی با تاکید بر لزوم شناخت اصفهان توسط نوجوانان شرکت‌کننده در این رویداد اظهار کرد: اگر من به عنوان مربی در این از اعضای گروه خود نخواهم که در مورد این شهر بیشتر تحقیق کرده و بدانند، کم‌کاری کرده‌ام؛ بنابراین در ابتدای کار از بچه‌ها خواستم که در مورد این شهر تحقیق کنند و پس از آن به ایده‌ای برسند که منجر به ساخت فیلم شود.

این سینماگر سپس در ارتباط با تاثیر حضور در این رویداد در زندگی آینده نوجوانان اظهار کرد: خاطره حضور در این رویداد در سنین نوجوانی برای بچه‌ها در آینده می‌تواند نقطه‌ای رنگی و روشن باشد چراکه تکرار نشدنی و به یاد ماندنی است و حتی اگر این مسیر را ادامه ندهند، از این چند روز همیشه به نیکی یاد می‌کنند؛ این اتفاق برای مربیان هم که همراهان این رویداد بزرگ فرهنگی به حساب می‌آیند از خاطرات درخشان آنها خواهد بود.

وی با بیان اینکه تکرار این اتفاقات در هدف‌گذاری و انتخاب مسیر آینده نوجوانان بسیار مهم است، گفت: قطعا در بین نوجوانانی که هر ساله در این المپیاد شرکت می‌کنند، استعدادهایی برای آینده سینمای کشور وجود خواهد داشت و هیچ شکی در این موضوع وجود ندارد؛ نسل ما باید پرچم سینما را به دست این نوجوانان توانمند بسپارند تا آینده به دست آنها هموار شود.

مربی هشتمین دوره المپیاد فیلمسازی ایران نسل جدید را دارای پویایی و شفافیتی بسیار دوست‌داشتنی دانست و عنوان کرد: نوجوانان شرکت‌کننده در این دوره باید بیشتر به موقعیتی که در آن قرار دارند دقت کنند و از تمام زمان خود در طول المپیاد برای ساختن فیلم و کسب تجربه استفاده نمایند.

وی برگزاری این رویداد را در مسیر رشد خواند و تصریح کرد: این دوره از المپیاد نسبت به سال گذشته از نظر برگزاری پیشرفت بسیاری داشته و برخی نواقص آن رفع شده و می‌توان گفت که این رویداد هر ساله رشد بیشتری نسبت به گذشته دارد؛ حضور بچه‌ها از شهرهای مختلف و متنوع‌تر، چیدمان آنها با سنین متفاوت در هر گروه، تغییر محل برگزاری کلاس‌ها و اسکان بچه‌های اصفهانی در کنار دیگر نوجوانان از نکات مثبت این دوره است و قطعا در سال‌های آینده نیز شاهد اتفاقات مثبت بیشتری خواهیم بود.

روز دوم المپیاد فیلمسازی 2

بحرالعلومی این‌گونه ادامه داد: هر حرکت روبه جلویی سختی‌های خود را  دارد و طبیعی است که کاستی‌هایی در این زمینه وجود داشته باشد؛ المپیاد فیلمسازی دوره هشتم خود را پشت سر می‌گذارد و اکنون نمی‌توان تصویر بی‌نقصی از آن در نظر گرفت اما همین کیفیت با توجه به حضور نوجوانانی از سراسر کشور مطلوب است.

وی با اشاره به تاثیر میزبانی اصفهان در ارائه آثار المپیاد بیان کرد: اصفهان از جمله شهرهایی است که ویژگی‌های بصری فراوان و سنت و فرهنگی متنوع دارد و در هر هنری جایگاه ویژه‌ای برایش درنظر گرفته می‌شود. این موضوع انتخاب شهر اصفهان برای برگزاری المپیاد را قابل توجیه می‌کند؛ انتخاب چنین ظرفیت‌هایی برای لوکیشن فیلمسازی به نگاه هر مربی و افراد آن گروه بستگی دارد اما ترجیح من در فیلمسازی این است که در یک موقعیت جغرافیایی مشخص، بهره لازم را از پتانسیل‌های موجود ببریم.

این سینماگر مطرح کشور با تاکید بر لزوم شناخت اصفهان توسط نوجوانان شرکت‌کننده در این رویداد اظهار کرد: اگر من به عنوان مربی در این المپیاد از اعضای گروه خود نخواهم که در مورد این شهر بیشتر تحقیق کرده و بدانند، کم‌کاری کرده‌ام؛ بنابراین در ابتدای کار از بچه‌ها خواستم که در مورد این شهر تحقیق کنند و پس از آن به ایده‌ای برسند که منجر به ساخت فیلم شود.

وی حمایت مداوم از نوجوانان حاضر در المپیاد را ضروری دانست و عنوان کرد: اگر بخواهیم برای این نوجوانان در جامعه سینمایی جایگاهی در نظر بگیریم، مستلزم کارهایی فراتر از صرفا برگزاری المپیاد سالانه است؛ در این راستا نباید این نوجوانان را رها کرد بلکه باید به هر شکلی آنها را دورهم نگه داشته و تدابیری برای تشویق به ادامه مسیر توسط آنها در نظر گرفت.

بحرالعلومی اینگونه افزود: اینکه تمام تلاش و همچنین تبادلات فقط در یک هفته برگزاری المپیاد رخ دهد، کافی نیست و در این صورت نمی‌توان افق و جایگاه خاص و ویژه‌ای برای آن متصور بود؛ دستگاه‌های مختلفی از جمله وزارت علوم، وزارت آموزش و پرورش، بنیاد نخبگان و از همه مهم‌تر خانواده‌ها برای ادامه این مسیر باید تلاش کنند تا این انگیزه در نوجوانان حفظ شود و مسیر رشد آنها متوقف نشود.

source

توسط nastoor.ir