ماه گذشته، گوگل میت نسخه وب، ویژگی جدیدی به نام “یادداشت‌ برداری برای من” را که توسط جیمینی ارائه می‌شود، به دست آورد. این ویژگی نه تنها جلسات و گفتگوها را رونویسی می‌کند، بلکه آنها را نیز در زمان واقعی خلاصه می‌کند. این ویژگی یادداشت‌ های دقیقی را فراتر از تبدیل متن به گفتار جلسات شما ارائه می‌دهد.

در حال حاضر، این ویژگی فقط در نسخه وب گوگل میت در دسترس است. با این حال، به نظر می‌رسد گوگل در حال کار بر روی آوردن این ویژگی مبتنی بر هوش مصنوعی جیمینی به تلفن‌ های همراه نیز هست. طبق یک پست APK Teardown، چندین رشته کد مربوط به “یادداشت‌ برداری برای من” یا “یادداشت‌ برداری با جیمینی” در برنامه جیمیل برای نسخه اندروید 2024.09.08.673958928.Release مشاهده شد.

 

گوگل میت با هوش مصنوعی یادداشت‌ بردار می‌شود

 

ادامه یادداشت‌ برداری با جیمینی یک سند جدید ایجاد و در درایو {OWNER_NAME} ذخیره خواهد شد این سند به رویداد تقویم پیوست و با مهمانان دعوت شده در سازمان شما به اشتراک گذاشته خواهد شد یادداشت‌ برداری با جیمینی خلاصه‌ای از گفتگوی جلسه را ارائه می‌دهد که توسط یک رونویسی پشتیبانی می‌شود. پس از جلسه، یادداشت‌ ها به سند یادداشت‌ های جلسه اضافه خواهند شد. در حال حاضر، جیمینی فقط می‌تواند به زبان انگلیسی یادداشت‌ برداری کند شروع یادداشت‌ برداری پس از جلسه، یادداشت‌ ها به سند یادداشت‌ های جلسه اضافه خواهند شد. جیمینی در حال یادداشت‌ برداری است یادداشت‌ برداری متوقف شده است توقف یادداشت‌ برداری اگر ادامه دهید، جیمینی یادداشت‌ برداری از جلسه فعلی را متوقف خواهد کرد. توقف یادداشت‌ برداری برای همه افراد در جلسه

به نظر می‌رسد که ویژگی “یادداشت‌ برداری با جیمینی” در گوگل میت برای موبایل نیز مشابه نسخه وب عمل خواهد کرد. همانطور که توسط Android Authority اشاره شده است، انتظار می‌رود گوگل میت در موبایل بطور خودکار جلسه را رونویسی کند، یک رونویسی کامل ایجاد کند و آن را به یادداشت‌ های جلسه مشترک اضافه کند. این ویژگی همچنین می‌تواند با گوگل تقویم و گوگل درایو ادغام شود و ذخیره و اشتراک‌ گذاری یادداشت‌ ها را آسان‌ تر کند.

در طول گفتگوها، گوگل میت ممکن است با پیامی مانند “جیمینی در حال یادداشت‌ برداری است” و غیره به کاربر اطلاع دهد. در حال حاضر، ویژگی “یادداشت‌ برداری با جیمینی” در گوگل میت فقط از زبان انگلیسی پشتیبانی می‌کند، و احتمالاً در آینده از زبان‌ های دیگر نیز پشتیبانی خواهد کرد.

نسخه وب ویژگی “یادداشت‌ برداری با جیمینی” در گوگل میت فقط برای مشتریان گوگل ورک‌ اسپیس که دارای افزودنی‌ های Gemini Enterprise، Gemini Education Premium یا AI Meetings & Messaging هستند، در دسترس است. با این حال، گوگل ممکن است آن را برای عموم نیز با نسخه موبایل در دسترس قرار دهد.

source

توسط nastoor.ir