سرویس آنلاین جلسات Microsoft Teams دارای ویژگی‌ های ترجمه زنده است که به مترجمین حرفه‌ای اجازه می‌دهد سخنرانی یک سخنران در Teams را به زبان دیگری ترجمه کنند. امروز، این شرکت ویژگی جدیدی را به برنامه Microsoft Teams Preview اضافه می‌کند که پشتیبانی از ترجمه را یک قدم جلوتر می‌برد.

 

ترجمه زنده و دو طرفه در جلسات آنلاین Microsoft Teams

 

در یک پست در وبلاگ Microsoft 365 Insider، این شرکت به کاربران اجازه می‌دهد تا آنچه را که آن را پشتیبانی ترجمه دو طرفه می‌نامد، آزمایش کنند. مایکروسافت می‌گوید:

با پشتیبانی دو طرفه برای تفسیر زبان در Teams، یک مترجم اکنون می‌تواند جهت ترجمه را بین دو زبان با انتخاب یک نشانگر روی صفحه Teams خود تغییر دهد. این قابلیت جدید نیاز به یک مترجم دوم یا دستگاه اضافی هنگام رفت و برگ بین دو زبان را از بین می‌برد.

با این ویژگی جدید، مترجمی که وارد یک جلسه Teams می‌شود، اعلانی را می‌بیند که به او در مورد نشانگر ترجمه زبان هشدار می‌دهد، که در پایین برنامه Teams یافت می‌شود. سپس مترجم زبانی را که به بقیه شرکت‌ کنندگان جلسه ترجمه می‌کند در پایین صفحه به عنوان بخشی از یک دکمه که همچنین دارای انتخاب زبان دوم است، می‌بیند. به عنوان مثال، دکمه می‌تواند یکی برای آلمانی و دیگری برای چینی را نشان دهد.

مایکروسافت می‌گوید:

مترجم می‌تواند دکمه دیگر را برای تغییر زبانی که به آن ترجمه می‌کند انتخاب کند. آنها می‌توانند در طول جلسه به صورت نیاز به عقب و جلو تغییر دهند.

این ویژگی جدید در حال حاضر برای اعضای Microsoft Teams Public Preview یا افرادی که برای دریافت نسخه‌ های هدفمند Microsoft 365 ثبت نام می‌کنند، قابل آزمایش است. برای بررسی پشتیبانی ترجمه دو طرفه، همه آنها باید از برنامه جدید Teams برای Windows یا macOS استفاده کنند. در حال حاضر، هیچ خبری در مورد اینکه این ویژگی جدید انتقال در Teams چه زمانی برای همه کاربران آن در دسترس عموم قرار خواهد گرفت، وجود ندارد.

source

توسط nastoor.ir