مدیرکل امور مالی صندوق بازنشستگی کشوری: علت عدم واریز یک میلیون تومان علی‌الحساب به برخی از بازنشستگان، وجود حقوق منفی یا بدهی‌های قبلی است. 

این توضیحات به منظور شفاف‌سازی وضعیت مالی و پرداخت‌ها به بازنشستگان ارائه شده است.

دریافت فیش حقوقی بازنشستگان با کد ملی /فیش حقوقی شهریور بازنشستگان صادر شد

فیش حقوقی بازنشستگان یکی از مهمترین بخشهایی است که هر ماه برای افراد قابل دسترس است.

فیش حقوقی بازنشستگان یکی از موضوعاتی است که تمامی مستمری بگیران از تمامی مشاغل به دنبال مشاهده آن میباشد. فیش حقوقی بازنشستگان برای هر قسمت شغلی یک سایت مجزا تعریف شده است و افراد با ورود به سامانه مورد نظر خودشان میتوانند اطلاعات را دریافت کنند. برای با خبر شدن از جزئیات بیشتر درباره فیش حقوقی بازنشستگان اندیشه معاصر را تا انتها دنبال کنید و نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

دریافت فیش حقوقی بازنشستگان با کد ملی ۱۴۰۳

افراد پس از آنکه از سازمان یا شرکتی بازنشسته شوند ابتدایی ترین چیزی که هر ماه به آن نیاز پیدا می کنند ریز دستمزد و کسورات و جدول حقوق دریافتی و در اصطلاح همان فیش حقوق بازنشستگی می باشد.

به دلیل اینکه دیگر در شرکت یا نهاد خاصی استخدام نمی باشند آن شرکت نمی تواند برای بازنشستگان فیش حقوقی صادرنماید و تنها از آن مرجعی که حقوق دریافت می کنند فیش حقوقی ۱۴۰۳ خود را از طریق آن سازمان مشاهده و دریافت نمایند. بازنشستگانی که تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی می باشند می توانند به راحتی با استفاده از کد ملی خود از همان سازمان تامین اجتماعی فیش حقوقی خود را مشاهده و دریافت نمایند.

نحوه دریافت فیش حقوقی مستمری بگیران

یکی از مهم ترین خدمات سازمان تامین اجتماعی ، پرداخت مستمری به حدود پنج میلیون بازنشسته که تحت پوشش این بیمه هستند، می باشد. همانطور که بیان کردیم دریافت فیش حقوقی مستمری بگیران از طریق سامانه تامین اجتماعی و بدون نیاز به مراجعه حضوری با استفاده از کدملی امکان پذیر است.

مستمری بگیران جهت ورود به سامانه ابتدا می بایست عبارت سامانه تامین اجتماعی و یا آدرس tamin.ir را در مرورگر اینترنتی خود جستجو نموده و دقیقا وارد همین صفحه شوند.

پس از ورود به سامانه، از قسمت میز خدمت که در پایین صفحه قرار دارد گزینه فیش حقوقی مستمری بگیران را که از جمله خدمات اینترنتی سازمان تامین اجتماعی eservices.tamin.ir می باشد را انتخاب نمایند.

در این مرحله لازم است نام کاربری و گذرواژه ای که در هنگام ثبت نام در سامانه انتخاب کرده اند را وارد نمایند، تا به صفحه مربوط به دریافت فیش حقوقی مستمری بگیران وارد شوند.

تمامی مستمری بگیران پس از وارد نمودن کد ملی و گذر واژه تامین اجتماعی خود به راحتی می توانند فیش حقوقی خود را از سازمان تامین اجتماعی دریافت کنند./هیوا

فیش حقوقی مستمری بگیران و زمان دریافت آن

براساس قانون تامین اجتماعی : “بازنشستگی یعنی عدم اشتغال بیمه شده به کار به سبب رسیدن به سن بازنشستگی در این قانون .” همانطور که مشتریان سازمان تامین اجتماعی می دانند پس از آنکه بیمه شدگان تامین اجتماعی به سن یا به شرایط لازم برای بازنشستگی که در ادامه به آن ها خواهیم پرداخت می رسند، مستمری بازنشستگی دریافت می نمایند.

در واقع به بیان ساده تر حق بیمه های کسر شده از حقوق در طول سال های اشتغال افراد پس از دوران بازنشستگی به صورت مستمری ماهانه به آن ها بازگردانده می شود. براساس قانون تامین اجتماعی برای رسیدن و احراز بازنشستگی و دریافت حکم بازنشستگی دو نکته بسیار مهم مد نظر قرار می گیرد :

۱- رسیدن به سن مقرر در قانون که بر اساس قانون کشور ما شصت سال برای مردان و پنجاه و پنج سال برای زنان می باشد.

۲- داشتن سنوات پرداخت حق بیمه ماهانه به میزان مشخص شده در قانون.

البته این قانون استثنائاتی نیز در رابطه با دریافت حکم بازنشستگان تامین اجتماعی، دارد از جمله آنکه اگر کسی سی سال تمام سابقه پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی داشته باشد در حالتی که سن مردان به پنجاه سالگی و سن زنان به چهل و پنج سالگی رسیده باشد، می توانند تقاضای بازنشستگی نمایند. همچنین کسانی که دارای ۳۵ سال سابقه پرداخت حق بیمه باشند، می توانند بدون داشتن شرایط سنی بازنشست شوند.

مستمری بازنشستگی ۱۴۰۳ ، از زمانی محاسبه و پرداخت خواهد شد که سازمان تامین اجتماعی، ترک کار بیمه شدگان را به کارفرمای ایشان اعلام نماید. لازم به ذکر است که در مورد کسانی که کارفرما ندارند و در خصوص مشاغل آزاد یا بیمه شدگان اختیاری، مستمری بازنشستگی از زمانی پرداخت خواهد شد که بازنشستگی مورد تایید شعبه بیمه تامین اجتماعی قرار گیرد.

پس از شروع پرداخت مستمری ۱۴۰۳، بازنشستگان می توانند فیش حقوقی خود را بر روی سامانه تامین اجتماعی مشاهده نمایند. پیش شرط مشاهده و دریافت فیش حقوقی مستمری بگیران، ثبت نام در سامانه تامین اجتماعی می باشد. کاربران با مطالعه مقاله ذیل می توانند از نحوه ثبت نام در این سامانه اطلاع پیدا کنند./هیوا

فیش حقوقی شهریور بازنشستگان صادر شد

بازنشستگان و مستمری بگیران می‌توانند با مراجعه به این سامانه فیش حقوقی خود را دریافت نمایند.

بازنشستگان و مستمری بگیران تأمین اجتماعی،بدلیل عدم اِعمال تغییرات در فیش های حقوقی، انتظار دارند ضمن تسریع در روند تصویب و اجرای لایحه دو فوریتی متناسب سازی حقوق ها؛ لااقل همانند بازنشستگان کشوری و لشکری نسبت به پرداخت مبالغ علی الحساب متناسب سازی؛ از تیرماه تاکنون اقدام عاجل مبذول گردد!

بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران سازمان تأمین اجتماعی با ورود به اپلیکیشن «تأمین من» یا سامانه خدمات غیرحضوری این سازمان به آدرس https://es.tamin.ir و ورود به بخش «فیش حقوقی مستمری‌بگیران» و «مشاهده فیش حقوقی مستمری‌بگیران» می‌توانند فیش حقوقی خود را در ماه‌های مختلف مشاهده و چاپ نمایند./اقتصاد آنلاین

صدور ۲۴ ساعته احکام متناسب سازی حقوق بازنشستگان کشوری در صورت ابلاغ جداول مربوطه

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، «رضا فیضی نژاد» با اعلام این خبر اظهار داشت: در صورتیکه سازمان های اداری و استخدامی و برنامه و بودجه نسبت به تهیه و ابلاغ جداول مربوطه اقدام کنند، احکام متناسب سازی حقوق بازنشستگان کشوری ظرف ۲۴ساعت و به سرعت قابل صدور است.

وی تاکید کرد: براساس دستور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بر ضرورت اجرای متناسب سازی حقوق بازنشستگان عزیز کشوری در دولت جدید، این صندوق با جدیت پیگیر دریافت جداول و محاسبه مبلغ متناسب سازی است تا هرچه سریعتر احکام اصلاحی مربوطه را صادر نماید.

فیضی نژاد تصریح کرد: طبق ماده ۴ آیین نامه اجرایی متناسب سازی حقوق بازنشستگان کشوری موضوع تصویب نامه شماره ۶۸۹۶۹/ت۶۲۷۷۰هـ مورخ ۱۴۰۳/۵/۱ هیات وزیران، مقرر شده تا سازمان اداری و استخدامی و برنامه و بودجه کشور جداول مربوط به نحوه شناسایی و طبقه بندی بازنشستگان را براساس مبلغ پرداختی توسط شاغلان مشابه و همطراز در پایه، رتیه، مرتبه، طبقه، درجه، گروه یا سایر عناوین مشابه و با ملاک قرار دادن ۳۰سال سابقه تهیه و به این صندوق ابلاغ نمایند.

وی افزود: تا این لحظه، جداول مربوط به اجرای قانون که مبنای محاسبه مبلغ متناسب سازی برای هر بازنشسته و همچنین افراد مشمول، از سوی سازمان های مذکور ابلاغ نشده است.

معاون فنی و امور بیمه ای صندوق بازنشستگی کشوری تاکید کرد: با وجود مباحث مربوط به جداول متناسب سازی و منابع مالی مورد نیاز، صندوق بازنشستگی کشوری آمادگی دارد به محض دریافت جداول و تامین منابع مالی به سرعت و ظرف ۲۴ ساعت نسبت به صدور الکترونیک احکام بازنشستگان مشمول اقدام کند./صندوق بازنشستگی کشوری

source

توسط nastoor.ir