همانطور که علاقه‌ مندان به ویندوز به بررسی و تحلیل جدیدترین نسخه‌ های پیش‌ نمایش ویندوز 11 می‌پردازند، ویژگی‌ های جالب‌ تری نیز آشکار می‌شود که به قابلیت‌ های جدید و آینده اشاره دارد. یکی از این یافته‌ ها، “جستجوی هوشمند رسانه‌ ها” است که به کاربران اجازه می‌دهد تا قسمت‌ های خاص و عبارات را در فایل‌ های صوتی و تصویری محلی خود جستجو کنند.

 

جستجوی دقیق در ویدیو ها و صدا ها با ویندوز 11

 

فرض کنید یک درس ویدیویی دو ساعته دارید و می‌خواهید یک چیز خاص را در آن پیدا کنید. طبق گفته‌ هایی که توسط @XenoPanther در نسخه 27695 در X کشف شده است، ویندوز 11 به زودی به شما اجازه می‌دهد این کار را انجام دهید.

پس از فعال شدن، ویندوز 11 شروع به فهرست‌ بندی فایل‌ های محلی شما، تنظیم یک مدل هوش مصنوعی و رونویسی تمام فایل‌ های رسانه‌ای شما می‌کند. پس از آن، یک اطلاعیه دریافت خواهید کرد که سیستم برای جستجوی “بر اساس محتوا” در فایل‌ های رسانه‌ای آماده است.

 

توضیحات کامل کشف شده:

  1. با کلمات گفتاری خود در فایل‌ های ویدیویی یا صوتی فهرست‌ بندی شده خود جستجو کنید.
  2. با کلیک بر روی “موافقم”، شما به اسکن فایل‌ های رسانه‌ای روی دستگاه خود رضایت می‌دهید.
  3. در صورت نیاز، مدل مورد نیاز در پس‌ زمینه دانلود و نصب خواهد شد.
  4. فایل‌ های رسانه‌ای شما در حال پردازش هستند.
  5. پس از تنظیم مدل هوش مصنوعی، نیاز به رونویسی و فهرست‌ بندی فایل‌ های رسانه‌ای شما قبل از فعال کردن جستجوی مبتنی بر محتوا دارد.
  6. ما به شما اطلاع خواهیم داد که این فرآیند به پایان رسیده است.

در حال حاضر، اطلاعاتی در مورد اینکه آیا این ویژگی منحصر به رایانه‌ های Copilot+ با NPUs قدرتمند آن‌ ها خواهد بود یا خیر، وجود ندارد. ویندوز 11 در حال حاضر دارای برخی ویژگی‌ های مبتنی بر هوش مصنوعی است که روی سیستم‌ های “سنتی” با پردازنده‌ های اینتل و AMD در دسترس هستند، بنابراین باید منتظر باشیم تا مایکروسافت وجود “جستجوی مبتنی بر محتوا” را تأیید کند، نحوه عملکرد این ویژگی را توضیح دهد و الزامات سخت‌ افزاری آن را مشخص کند.

در مورد رایانه‌ های Copilot+، اخیراً کشف شده است که ویندوز 11 به شما اجازه می‌دهد در صورت غیرفعال نبودن آن، Recall را حذف نصب کنید. آن‌ ها همچنین پشتیبانی برای DirectML و WebNN دریافت کرده‌اند. اگر می‌خواهید تمام این ویژگی‌ های هوش مصنوعی را روی یک رایانه Copilot+ امتحان کنید اما هزینه 999 دلار یا بیشتر برای شما مناسب نیست، خبر خوب این است که مدل‌ های 800 دلاری با پردازنده هشت هسته‌ای Snapdragon X Plus در سپتامبر 2024 عرضه می‌شوند.

source

توسط nastoor.ir