مایکروسافت یک مقاله پشتیبانی جدید در وب سایت رسمی خود منتشر کرده است که به کاربران راهنمایی می کند تا با مدیریت صحیح برنامه های راه اندازی، عملکرد سیستم را افزایش دهند. علاوه بر این، نحوه رفع یک مشکل آزاردهنده را نیز توضیح داده است که در آن برخی برنامه ها در بخش تنظیمات راه اندازی نمی توانند انتخاب شوند زیرا پیام خطای “ما نتوانستیم این برنامه را پیدا کنیم” را نمایش می دهند.

شکایات زیادی از کاربران در انجمن های مایکروسافت وجود دارد زیرا آنها نتوانسته اند این مشکل را برطرف کنند. این مشکل برای اولین بار توسط کاربری به نام sKyros در انجمن در اکتبر 2023 مطرح شد. این پست در زمان نگارش این مطلب توسط 78 نفر دیگر رای مثبت داده شده است. رشته های دیگری مانند این نیز وجود دارد.

 

ترفند جدید مایکروسافت برای افزایش سرعت سیستم

 

مایکروسافت توضیح داده است که چنین مشکلی چگونه می تواند رخ دهد و کاربران چگونه می توانند با کمک ویرایش رجیستری ویندوز (Regedit) این مشکل را برطرف کنند، همراه با یک هشدار در مورد دستکاری در رجیستری:

اگر پیام “ما نتوانستیم این برنامه را پیدا کنیم” را به عنوان عنوان یک برنامه در تنظیمات مشاهده کردید، این برنامه ممکن است روی یک درایو قابل جابجایی، یک درایو شبکه یا مسیری که به برنامه اشاره می کند وجود نداشته باشد. این همچنین می تواند در صورتی اتفاق بیفتد که یک برنامه حذف نصب شده باشد، بنابراین می توانید برای رفع آن، برنامه را دوباره نصب کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد برنامه گم شده، نماد کنار سوئیچ روشن/خاموش برنامه را انتخاب کنید.

هنگامی که مسیر معتبر وجود ندارد، یک پنجره مکان رجیستری یا مسیر فایل حاوی مسیر خراب را فهرست می کند. اگر مسیر به یک مکان رجیستری اشاره می کند، می توانید از ویرایشگر رجیستری استفاده کنید و مسیر خراب را پیدا کنید.

برنامه های راه اندازی در رجیستری برنامه های راه اندازی در ویندوز می توانند در مکان های خاص رجیستری ذخیره شوند. برای برنامه هایی که برای همه کاربران در هنگام راه اندازی اجرا می شوند، مسیرهای رجیستری عبارتند از:

HKLMSoftwareWow6432NodeMicrosoftWindowsCurrentVersionRun HKLMSoftwareMicrosoftWindowsCurrentVersionRun برای برنامه هایی که برای کاربر فعلی در هنگام راه اندازی اجرا می شوند، مسیر رجیستری عبارت است از:

HKCUSoftwareMicrosoftWindowsCurrentVersionRun هشدار: تغییر رجیستری می تواند عواقب ناخواسته ای داشته باشد. مهم است که قبل از انجام تغییرات، رجیستری را با دقت پشتیبان گیری کنید.

source

توسط nastoor.ir