با گزارش سال ۱۴۰۲ متریکس همراه ما باشید

گزارش سال 1402 متریکس منتشر شد

متریکس پلتفرم یکپارچه‌ی اتریبیوشن و مارکتینگ اتومیشن است ؛ منظور از اتریبیوشن یک پلتفرم آنالیز موبایل مارکتینگ است که با استفاده از لینک ترکر، تعداد نصب اپلیکیشن‌ها در کمپین‌های تبلیغاتی را شمارش می‌کند و سپس با ارائه‌ی داده‌های شفاف و قابل اعتماد، رفتار کاربران را داخل اپلیکیشن ردیابی و تحلیل می‌کند.

با استفاده از محصول مارکتینگ اتومیشن متریکس نیز سازمان‌ها می‌توانند کاربران خود را بخش‌بندی کنند، سفر مشتری (جرنی) بسازند و در کانال‌های مختلف با آنها تعامل کنند! در یک جمله، پیام درست را در زمان درست و به مخاطب درست برسانند.

متریکس امسال علاوه‌بر ارائه گزارش سالانه، یک مروری بر روند توسعه محصول خود در سال ۱۴۰۲ داشته و قابلیت‌های جدیدی که به بخش مارکتینگ اتومیشن افزوده را منتشر کرده است.

آمار متریکس نشان داده تبلیغات برای اپلیکیشن‌های برنامه نتیجه‌ی بهتری دارد!

کانورژن یا نرخ تبدیل یکی از معیارهای مهم برای بررسی عملکرد شبکه‌های تبلیغاتی است؛ نرخ تبدیل کلیک به نصب از تقسیم تعداد نصب ایجاد شده بر تعداد کلیک روی تبلیغات به دست می‌آید؛ گزارش سال ۱۴۰۲ متریکس نشان می‌دهد که نرخ تبدیل کلیک به نصب در اپلیکیشن‌های برنامه چیزی حدود ۳ برابر اپیلیکیشن‌های بازی بوده! این یعنی تبلیغات برای نصب اپلیکیشن‌های برنامه نتیجه‌ی بهتری دارد تا تبلیغات برای نصب اپهای بازی!

بیشترین میزان نصب اپلیکیشن در استان تهران!

بیشترین میزان نصب اپلیکیشن در استان تهران!

طبق گزارش متریکس، در سال ۱۴۰۲ نیز مانند سال ۱۴۰۱، بیشترین میزان (حدود ۴۰ درصد) از کل نصب‌های ایجاد شده برای اپلیکیشن‌ها در استان تهران بوده است، پس از آن استان‌های اصفهان، فارس، خوزستان و خراسان رضوی در رتبه دوم قرار می‌گیرند (هرکدام حدود ۷ درصد از کل نصب‌ها را تشکیل می‌دهند).

گزارش سال 99 متریکس

متریکس اعلام کرده که محدوده‌ی جغرافیایی کاربران را تنها بر اساس دسترسی‌هایی که صاحبان اپلیکیشن از کاربرانشان می‌گیرند مشخص می‌کند و هیچ‌گونه دسترسی اضافه‌تری از کاربران اپلیکیشن‌ها نمی‌گیرد!

گزارش سال ۹۹ متریکس را بخوانید.

سامسونگ؛ برند محبوب کاربران گوشی‌های اندرویدی!

یکی دیگر از آمارهای جالب متریکس مربوط به سهم برند دستگاه‌های مورد استفاده‌ بین کاربران است؛ همانطور که در نمودار زیر هم مشخص است بیشتر کاربران اپلیکیشن‌ها (۶۱ درصد آنها)، از گوشی‌‌های سامسونگ استفاده می‌کنند! بعد از سامسونگ، گوشی های برند Redmi در رتبه دوم قرار دارند.

سامسونگ؛ برند محبوب کاربران گوشی‌های اندرویدی!

اپلیکیشن حوزه «کودکانه»، رکورد دار نصب غیرارگانیک طی دو سال متوالی!

متریکس در گزارش سال ۱۴۰۲ اعلام کرده که مانند ۱۴۰۱، اپلیکیشن حوزه «کودکانه» باز هم رکورد دار نصب غیرارگانیک شده و بیش از ۸۰ درصد از نصب‌هایش را از طریق تبلیغات به دست آورد! احتمالا صاحبان این دسته اپلیکیشن‌ها نسبت به سایرین، بودجه‌های خیلی بیشتری را به بخش تبلیغات اختصاص می‌دهند.

اپلیکیشن حوزه «کودکانه»، رکورد دار نصب غیرارگانیک طی دو سال متوالی!

 روند توسعه محصول متریکس در سال گذشته چطور بوده است؟

به گفته‌ی مدیر محصول متریکس، در سالی که گذشت بیشتر تمرکز نیروهای فنی متریکس روی توسعه‌ی محصول اتومیشن بوده و با ارائه‌ی قابلیت‌های جدیدی که ارائه داده اکنون کاربران می‌توانند به صورت کامل از تمام خدمات یک پنل اتومیشن ایرانی استفاده کنند! از جمله این قابلیت‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • امکان بخش‌بندی مشتریان به صورت لایو (Live Segmentation)
  • ساخت سفر مشتری (Customer Journey)
  • اجرای کمپین‌ از نوع ریکرینگ و تری‌گر (trigger & recurring)
  • امکان تعامل با کاربران در کانال‌های اپ‌پوش، وب‌پوش و پیام‌های درون برنامه‌ای (سایت و اپلیکیشن)؛ علاوه‌بر اس ام اس و ایمیل

همچنین در گزارش سال ۱۴۰۲ متریکس از قابلیت «راهنمای شروع» یا همان onboarding در پنل رونمایی شده؛ گویا کاربران متریکس با استفاده از این قابلیت می‌توانند پیاده‌سازی بسیار راحت و بی دردسری را تجربه کنند!

برای دانلود گزارش کامل سال ۱۴۰۲ متریکس از اینجا اقدام کنید.

 

source

توسط nastoor.ir