چرا_
هنگامی که P&G 200 میلیون دلار از هزینه تبلیغات دیجیتال خود را خاموش کرد، هیچ تغییری در نتایج کسب و کار مشاهده نکردند [1]. وقتی چیس دسترسی برنامه‌ریزی خود را از 400000 سایتی که تبلیغات خود را نشان می‌داد به 5000 سایت کاهش داد (99٪ کاهش)، آنها هیچ تغییری در نتایج کسب و کار مشاهده نکردند [2]. هنگامی که اوبر 120 میلیون دلار از هزینه تبلیغات دیجیتال خود را به منظور افزایش نصب برنامه‌ها خاموش کرد، هیچ تغییری در میزان نصب برنامه مشاهده نشد [3]. زمانی که برندهای بزرگ هزینه تبلیغات دیجیتال را متوقف کردند، هیچ اتفاقی نیفتاد. حتی در زمان دورتر، در سال 2015، یک شرکت بزرگ تجهیزات پزشکی نیمی از هزینه تبلیغات دیجیتال خود را خاموش کرد و مشاهده کرد که تبدیل‌ها ثابت باقی می‌ماند (نمودار زیر) [Harvard Business Review]، و در سال 2012، eBay هزینه تبلیغات جستجوی پولی خود را غیرفعال کرد. ، و هیچ تغییری در فروش حاصل از آن منابع مشاهده نشد [4].
آگوستین فو
آگوستین فو

چرا؟ آیا این بدان معناست که تبلیغات دیجیتال کار نمی کند؟ یا معنای دیگری دارد؟
هنگامی که یک صاحب کسب و کار کوچک که تبلیغات فیس بوک را انجام می داد، FAN (شبکه مخاطبان فیس بوک) را خاموش کرد، مشاهده کرد که تعداد تبلیغات در حدود 90 درصد کاهش یافته است. او همچنین شاهد کاهش چشمگیر تعداد کلیک ها و افزایش قیمت موثر CPM (هزینه در هزار) بود. اما فروش موسیقی و اجناس او با وجود کلیک های بسیار کمتر، خرید 90 درصد تعداد کمتری از تبلیغات و صرف هزینه کمتر برای تبلیغات، دوباره افزایش یافت. علاوه بر این، اختلاف بین کلیک‌های گزارش شده توسط تبلیغات فیسبوک و تعداد بازدیدکنندگان در وب‌سایت او که توسط Google Analytics گزارش شده بود، از بین رفت. به عبارت دیگر، تعداد بازدیدکنندگان در وب سایت او با تعداد کلیک های گزارش شده در تبلیغات فیس بوک او مطابقت داشت.
در مثالی دیگر، یک صاحب کسب و کار کوچک کمپین گوگل ادوردز را روشن کرد و بلافاصله شاهد افزایش چشمگیر ترافیک در سایتش بود. هر بازاریاب از اینکه تبلیغات دیجیتال چقدر “خوب” و فوری کار می کند، به وجد خواهد آمد، درست است؟ خوب، او نبود. با نگاهی به گوگل آنالیتیکس در سایت خود، او شاهد افزایش 118600 درصدی دستگاه‌های اندرویدی بود که به سایت او می‌آمدند، و نه چیزهای دیگر. و آن بازدیدکنندگان اندرویدی عمدتاً «بالنده» بودند – پس از چند ثانیه ترک کردند. هنگامی که او چک باکس‌هایی را که به تبلیغات اجازه می‌داد در «شبکه‌های جستجو» و «شبکه نمایش» اجرا شوند را حذف کرد، دید که این ترافیک غیرعادی اندروید عمدتاً از بین می‌رود. آیا این به فروش تجارت الکترونیک او آسیب زد؟ خیر
بیشتر برای شما Ghost Of Tsushima از قبل مملو از نقدهای منفی در SteamWWE SmackDown نتایج، برندگان و نمرات با Stratton vs. بلایربایدن ترامپ درباره آنچه باید بدانیم بحث می‌کند در حالی که ترامپ برای دو رویارویی دیگر فشار می‌آورد چه اتفاقی می‌افتد؟ برندهای بزرگ میلیون ها دلار از هزینه تبلیغات دیجیتال را خاموش کردند و هیچ تغییری در نتایج کسب و کار مشاهده نکردند. کسب‌وکارهای کوچک بازاریابی دیجیتال خود را تنظیم کردند و تعداد تبلیغات، کلیک‌ها و ترافیک سایت‌های خود را کاهش دادند، اما شاهد افزایش فعالیت‌های تجاری به جای کاهش بودند.

بازاریابی دیجیتال کار می کند؛ اما اکثریت قریب به اتفاق نمایش‌ها و کلیک‌ها از فعالیت ربات‌ها در حال حاضر است.
بسیاری از مشکلات تبلیغات دیجیتال امروزه ناشی از وسواس بازاریابان با اعداد بزرگ است. اما تعداد زیاد تبلیغات و کلیک ها منجر به فعالیت تجاری و فروش بیشتر نمی شود. آنها فقط اعداد زیادی در داشبورد و صفحات گسترده هستند. بازاریابان ممکن است دلارهای بسیار کمتری خرج کنند و همان سطوحی از نتایج تجاری را به دست آورند. یا اینکه دلارها را هوشمندانه تر در دیجیتال خرج کنید و حتی نتایج کسب و کار بیشتری نسبت به الان داشته باشید. چگونه؟
برخی از برندها در سال 2020 هزینه های تبلیغات دیجیتال را به دلیل همه گیر متوقف کردند. اگر آنها هیچ تغییری در نتایج کسب و کار ندیدند، می‌توانند در مورد هزینه‌هایی که به آنها بازگردانند بسیار گزینشی عمل کنند، زیرا به هر حال آن هزینه‌ها باعث افزایش کسب و کار نمی‌شد. سایر تبلیغ‌کنندگان، تعداد وب‌سایت‌ها و برنامه‌های موبایلی را که آگهی‌هایشان را نشان می‌دهند، با رفتن به فهرستی دقیق کاهش دادند. این امر باعث می‌شود که اکثریت قریب به اتفاق سایت‌های جعلی و برنامه‌های تلفن همراه نتوانند بودجه تبلیغات دیجیتال خود را کاهش دهند. و در نهایت، تبلیغ‌کنندگان هوشمند باید آزمایش‌های کنترل‌شده‌تری مانند eBay در سال 2012 انجام دهند و به خودشان ثابت کنند که چه بخشی از تبلیغات دیجیتال واقعاً منجر به افزایش نتایج کسب‌وکار می‌شود، در مقابل بخشی از هزینه‌هایی که صرفاً صرف فعالیت ربات‌ها می‌شود. حتماً جزئیات نحوه اجرای آزمایش کنترل‌شده توسط eBay را در مقاله مرور کسب‌وکار هاروارد بخوانید: آیا eBay فقط ثابت کرد که تبلیغات جستجوی پولی کار نمی‌کنند؟
از طریق این آزمایش‌ها، بازاریابان بزرگ و کوچک تبلیغات دیجیتالی را برای آنها بهتر کار می‌کنند. چیس نیازی به نمایش تبلیغات خود در 400000 وب سایت نداشت، زمانی که نمایش تبلیغات به انسان در 5000 وب سایت نتایج یکسانی داشت. صاحبان مشاغل کوچک نیازی به خرید میلیون ها نمایش تبلیغاتی نداشتند، در هنگام خرید 1/10 این مقدار فروش بیشتری را به همراه داشت. در هیچ جای دیگری به اندازه بازاریابی دیجیتالی عبارت “شما آنچه را که برای آن پول می پردازید دریافت می کنید” کاربرد ندارد. اگر تعداد زیادی آگهی تبلیغاتی کم‌هزینه را از کانال‌های برنامه‌ای خریداری می‌کنید، احتمالاً به‌جای انجام بازاریابی دیجیتال، از بین می‌روید. آزمایش‌های خود را انجام دهید – به تبلیغات دیجیتال خود یک «زمان بیرون» بدهید. اگر این کار را نکنید، “فو” (“دیوانه”) خواهد بود.
و اگر خودتان این را تجربه کرده اید یا داستانی از خودتان دارید، لطفاً تماس بگیرید و به من اطلاع دهید. من عاشق شنیدن بیشتر در مورد اینکه چگونه بازاریابان بزرگ و کوچک خودشان تقلب تبلیغاتی را دیدند و حل کردند، بدون استفاده از هیچ ابزار تخصصی فناوری تشخیص تقلب – فقط عقل سلیم، تجزیه و تحلیل، و دوز سالمی از شک و تردید می‌شنوم.

بیشتر خواندن:
ForbesThe Pandemic به برخی از بازاریابان کمک کرد تا این عادت بازاریابی دیجیتالی را ترک کنند توسط دکتر آگوستین فوفورب بازاریابان، وقتی این کار را انجام می دهید توسط دکتر آگوستین فوفوربس برای بازپس گیری شدید آماده باشید. دکتر آگوستین فو

گرفتن
من را در توییتر یا لینکدین دنبال کنید. وب سایت من یا برخی از کارهای دیگر من را اینجا بررسی کنید. دکتر آگوستین فو آی یک بازاریاب 25 ساله است. من شاهد تمام قوس تکامل بازاریابی دیجیتال بودم. اکنون به بازاریابان کمک می‌کنم تا کمپین‌های دیجیتالی خود را برای تقلب در تبلیغات بررسی کنند و کمپین‌ها را بر اساس تجزیه و تحلیل دقیق بهینه کنند. من استراتژی دیجیتال را در دانشکده مطالعات مداوم و حرفه ای دانشگاه نیویورک و مرکز توسعه مدیریت دانشگاه راتگرز تدریس کردم. من در “سمت مشتری” برای امریکن اکسپرس، و در “سمت آژانس” به عنوان مدیر ارشد دیجیتال گروه مشاوره بهداشت و درمان Omnicom و رهبر استراتژی دیجیتال SVP در McCann Worldgroup/MRM Worldwide کار کردم. من کارم را در شهر نیویورک با McKinsey & Company آغاز کردم. “>

اصول بازاریابی عصر دیجیتال

توسط nastoor