اهمیت سئو و تولید محتوا در کسب و کار

آیا ترس شما از آب واستخرهای عمیق مانع یادگیری و شنا کردن شما می شود ؟ ترس از آب اغلب در اثر یک رویداد آسیب زا در دوران کودکی و معمولاً به یک تجربه بد در گذشته مربوط می شود. این تجربه می تواند یک آموزش شنای وحشتناک، سقوط تصادفی در آب های عمیق یا حتی تجربه نزدیک به غرق شدن باشد. یا گاهی دیدن صحنه‌هایی از آب‌های عمیق با موج‌های خروشان، یا موجوداتی که در اعماق آب‌ها بالا می‌آیند باعث ایجاد یک ترس از آب یا اصطلاحا Aquaphobia در ذهن افراد می‌شود.در این مقاله ما سعی می کنیم آموزش شنا برای کسانی که از آب می ترسند را توضیح دهیم.

اولین و مهمترین قدم این است که علائم ترس از آب را بشناسید.

در حالت های خفیف وقتی نزدیک آب یا استخر می شوید ، سیستم‌های دفاع شخصی بدن شما وارد عمل می‌شوند و ضربان قلبتان را بالا می‌برند، ماهیچه‌هایتان را سفت می‌کنند و تنفستان را تسریع می‌کنند. در حالت فوبیای شدید از آب، تعریق، حالت تهوع، سرگیجه، اضطراب و وحشت شدید هنگام فکر کردن به آب، لرزش، میخکوب شدن در جای خود و یک ترس مداوم و بیش از حد یا غیر منطقی هنگام قرار گرفتن در معرض آب اینها همه روش بدن شما برای محافظت از شما در برابر خطر تجربه پیشین است!

نحوه غلبه بر ترس از آب

 

آموزش شنا

اگر از آب می ترسید ، نیازی نیست احساس بدی داشته باشید، زیرا همه افراد سطح متفاوتی از اعتماد به آب دارند و این سطح از اعتماد به آب بسته به شرایط می تواند تغییر کند.
نکته ای که می خواهم به آن اشاره کنم این است که حتی شناگران باتجربه نیز می توانند گاهی ترس از آب را تجربه کنند یا حداقل سطح خاصی از اضطراب داشته باشند.

در مرحله اول برای ایجاد حس امنیت در آب به نکات زیر توجه ویژه ای داشته باشید:

  • ابتدا تمام تمرینات باید در آب کم عمق انجام شود.
  • انجام تمرینات در استخر شنا با آب شفاف بهتر است زیرا می توانید ببینید چه چیزی در آب وجود دارد و باعث افزایش اعتماد به نفس و اعتماد به اب می شود.
  • توصیه می شود هنگام انجام تمرینات، عینک شنا استفاده کنید. با این روش آب به چشمان شما نمیرسد، و شما قادر خواهید بود آنها را همیشه باز نگه دارید، این به شما کمک می کند تا آرامش پیدا کنید.
  • تمرینات خود را در استخر شنا تحت نظارت یک مربی حرفه ای انجام دهید.

بعد از رعایت موارد بالا حالا نوبت نکات اصلی است که توسط مربی ، مرحله به مرحله آموزش شنا در استخر را اموزش می دهد و به شما کمک می کند با آرامش ، شنا کردن را یاد بگیرید و بر ترس خود غلبه کنید.

تنفس در شنا

اگر نتوانید آزادانه نفس بکشید نتنها شنا کردن برای شما سخت است بلکه انجام هر ورزش دیگر برای شما سخت و دشوار خواهد بود.

بدون شک چیزی که شنا را دشوار می کند نفس کشیدن یا کمبود آن است. به جزشنای کرال پشت، در تمام شناهای دیگر، صورت برای مدت زمان کوتاهی در آب است. این بدان معنی است که شما نمی توانید مانند سایر ورزش ها به طور طبیعی نفس بکشید. در واقع، شناگران حدود 30 تا 40 بار در دقیقه نفس می کشند که بسیار کمتر از دوندگان یا دوچرخه سواران است. این یک بار ذهنی و جسمی اضافی بر روی شناگر وارد می کند که ورزش هایی که بر روی خشکی انحام می شود این فشار را کمتر متحمل می شوند.

ابتدا روی آرامش در آب تمرکز کنید. به خصوص زمانیکه، صورت شما بیشتر در آب است. این مهم است که آرام بمانید. نفس خود را نگه ‌دارید، آهسته خم شوید تا دهان شما درست بالای سطح آب قرار بگیرد. در مرحله بعد در حالی که صورت کاملا درون آب است عمل بازدم را درون آب انجام دهید.

در مرحله بعد شما باید بدن خود را در آب بالا و با کمک لبه استخربه صورت افقی نگه دارید و در عین حال با بالا آوردن سر از آب دم و با فرو بردن سر در آب بازدم داشته باشید و این عمل را بارها و بارها تکرار کنید. در مرحله آخر نیز بر روی زمان تنفس تمرکز می کنیم. زمان تنفس شما در هنگام شنا مهم است تا مطمئن شوید که زمان کافی برای دریافت هوای کافی دارید.

شناور ماندن روی آب

شنا تنها ورزشی است که ما در حالت افقی انجام می دهیم. افقی بودن محدودیت های خاصی را برای شناگر ایجاد می کند.

  • شناگر نمی تواند بازوها یا دست های خود را ببیند.
  • ضربان قلب به طور متوسط ​​20 ضربه در دقیقه کاهش یافته است زیرا شما صاف دراز کشیده اید.
  • قرار گرفتن در وضعیت افقی منجر به مشکلات حس عمقی می شود. این بدان معنی است که بدن شما در درک موقعیت خود در فضا دچار مشکل می شود

به همین دلیل است که تمرینات را باید بسیار جدی بگیریم، تا به احساس خود در آب عادت کنیم، در نتیجه بدانیم دست ها و بازوهایمان در آب کجا هستند و اصطلاحا با آب دوست شویم. برای شناور ماندن روی آب از تکنیک های ستاره و لاکپشت و سرخوردن روی آب می توانیم استفاده کنیم. آمادگی روانی در این مرحله بسیار مهم است.

تکنیک ستاره

 

آموزش شنا

برای انجام صحیح تکنیک ستاره، بدن را صاف نگه داشته و یا به به شکم و یا به کمر بر روی آب بخوابید بطوری که سر صاف و به مستقیم نگاه کند. دست ها باید صاف و در طرفین بدن باشد تا توازن در شناگر ایجاد شود. بدن را کاملا در حالت بی وزنی قرار دهید و نفس را حبس کنید تا روی آب شناور بمانیم.

تکنیک لاکپشت

در تکنیک لاکپشت باید زانوها داخل سینه جمع کنیم و با دست محکم نگه داریم. سر را باید به سمت زانوها خم کنیم. توجه داشته باشید زمانی حرکت لاکپشت صحیح انجام می شود که فقط کمر شنا آموز روی آب باشد.

سرخوردن روی آب

با کمک مربی شنا خود سر خوردن روی آب را تمرین کنید. احساس رها شدن و به جلو رفتن در آب را تجربه کنید و سپس از حرکات ملایم دست و پا برای کاهش سرعت یا جلوگیری از فرورفتن در اب استفاده کنید. مهم است که به صورت آرام و کنترل شده و بدون هراس حرکت کنید.

ایستادن در آب با کمک شنای دوچرخه

برای انجام این حرکت لازم است در قسمت عمیق قرار بگیرید. به این صورت پاهای شما کف استخر را لمس نمی کنند. برای شروع هر دو دست و پاهای خود را حرکت دهید تا سر خود را بالای آب نگه دارید. از هر چهار اندام خود باید استفاده کنید و بدن خود را به صورت عمودی نگه دارید. بنابراین با کف دستها برای حفظ تعادل بدن آب را به طرفین حرکت دهید و در همان حال پاها را از یکدیگر به طرفین باز نموده، مانند رکاب زدن دوچرخه پاها را حرکت دهید. برای سهولت در انجام این تکنیک میتوانید از لوازم و تجهیزات کمک آموزشی شنا مانند نودل، تخته شنا و دوقلو با صلاح دید مربی استفاده کنید.

بنابراین یادگیری شنا و از بین رفتن ترس از آب برای هر شخص متفاوت است و برای از بین رفتن این ترس و کسب مهارت شنا ، باید صبر داشته باشید تا به اتفاقات خوب دست پیدا کنید.


source

توسط nastoor