مهندسان ایزوایکو سه فروند شناور (شناور چند منظوره عسلوییه، لوله گذار ابوذر ۱۲۰۰ و تانکر پولاریس) را به طور همزمان در حوض خشک کارون ایزوایکو جهت انجام تعمیرات اساسی از آبگیری کردند.

اولین شناور داک شده در این عملیات، شناور چند منظوره عسلوییه، دومین شناور لوله گذار ابوذر ۱۲۰۰ و سومین شناور تانکر پولاریس بود که در زمان تقریبی ۲ ساعت و ۲۰ دقیقه به حوض خشک ورود و پهلودهی شدند.

شناور لوله گذار ابوذر ۱۲۰۰ با ۱۷۷.۸۴ متر طول، ۳۹.۱۶ متر عرض و ۱۲.۳ متر ارتفاع مجهز به جرثقیل‌های ۱۲۰۰ تنی است و در نوع خود یکی از خاصترین شناور‌های موجود در کشور است که خدمات ارزشمندی را در جهت حفظ و استخراج سرمایه‌های ملی انجام داده است؛ و شناور پولاریس ۱۸۰ متر طول، ۳۲ متر عرض، ۱۸ متر ارتفاع و ۲۸ هزار تن وزن دارد.

لازم به ذکر است که شناور‌های ابوذر ۱۲۰۰ و پولاریس که در نوع خود بی‌نظیر و خاص محسوب میشوند هرکدام سومین داک در ایزوایکو را تجربه میکنند و انتخاب سه باره ایزوایکو از سوی مالکان و کارفرمایان مربوطه نشان از کیفیت بالای کار ایزوایکو، پایبندی به انجام تعهدات و رضایتمندی کارفرمایان را دارد.

این اولین بار در تاریخ ایزوایکو و صنعت کشتی سازی کشور است که در دو حوض خشک این مجتمع شش شناور بصورت همزمان مورد تعمیر و بازسازی قرار میگیرند و با احتساب دو فروند شناور و یک فروند اکومودیشن ریگ درحال تعمیر کنار اسکله‌های گروه شناور‌های بزرگ ایزوایکو این گروه درحال حاضر نه پروژه تعمیراتی را بصورت هم زمان در دست اجرا دارد که نشان از ظرفیت و توان بالای ایزوایکو در این گروه دارد و با مدیریت صحیح توانسته از این ظرفیت بهترین استفاده را داشته باشد.

لازم به ذکر است در دیگر گروه‌های ایزوایکو نیز شرایطی مشابه حاکم بوده و توان و ظرفیت مجموعه بخوبی بکارگیری شده است بگونه‌ای که برخلاف سال‌های گذشته که ایزوایکو برای جذب پروژه نیاز به بازاریابی داشت امروز، اما تمام ظرفیت این مجتمع تکمیل و فعال بوده و پروژه‌های جدید جهت انجام تعمیرات در صف انتظار قرار میگیرند و این در حالی است که ایزوایکو طی این دو سال توانسته است اعتماد شرکت‌های داخلی را جهت ثبت سفارش ساخت جلب و بعد از گذشت بیش از یک دهه قرارداد ساخت کشتی‌های بالای صد متری را نهایی و با دریافت پیش پرداخت از سوی ککارفرما به مرحله اجرا برساند.

 یک فروند کشتی با طول ۱۴۷ متر و یک فروند کشتی با طول ۴۷ متر پروژه‌های ساختی هستند که با پیگیری مدیرعامل ایزوایکو امضاء و وارد فاز اجرایی شدند تا طلسم چندین ساله نداشتن سفارش ساخت کشتی‌های اقیانوس پیما در ایزوایکو شکسته شود.

source

توسط nastoor.ir