معاون آموزش و توسعه فناوری مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، گفت: برای تحقق حکمرانی فناورانه در وزارت راه و شهرسازی، مرکز تحقیقات در به‌روزرسانی و تولید محتوای آموزشی متناسب با فناوری‌های نوین و تربیت نیروی ماهر هماهنگ با نیازهای صنعت ساختمان و همچنین توسعه مدارس فنی و حرفه‌ای تخصصی با وزارت آموزش و پرورش همکاری می‌کند.

در جلسه ارزیابی کتب درسی فنی و حرفه ای مطرح شد

به گزارش ایسنا، علی اکبر حدادی هرندی در جلسه ارزیابی کتب درسی فنی‌وحرفه‌ای با تاکید بر نقش مهم فناوری‌های نوین ساختمانی در پیشرفت حوزه ساخت و ساز سریع، سبک و ایمن، گفت: با معرفی فناوری‌های نوین در کتب درسی، دانش‌آموزان قادر خواهند بود بهترین دستاوردها و روش‌های مدرن ساختمانی را درک کرده و در آینده به عنوان نیروی ماهر و شایسته در این حوزه مشغول به کار شوند.

معاون آموزش و توسعه فناوری مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با اشاره به تأثیر این تغییرات در کتب درسی بر آینده صنعت ساخت و ساز، گفت: معرفی فناوری‌های نوین ساختمانی در کتب درسی علاوه بر ارتقای دانش، مهارت و نگرش باعث افزایش توانمندی‌های دانش‌آموزان در حل مسائل مرتبط با طراحی و ساخت ساختمان‌ها و پیشرفت سریع‌تر و مؤثرتر در صنعت ساخت و ساز می‌شود که نوآوری، بهبود فرآیندهای ساختمانی، کاهش هزینه‌ها و افزایش کیفیت ساختمان‌ها می‌تواند پیامد آن باشد و در نهایت به رشد اقتصادی، ایجاد شغل‌های جدید و توسعه پایدار در حوزه ساخت و ساز کشور کمک خواهد کرد.

هرندی درخصوص نقش مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در به‌روز رسانی محتوای آموزشی و ارتقای دانش هنرآموزان فنی و حرفه‌ای، گفت: مرکز با بررسی نیازهای بازار، مشارکت صنعت و مشاوره با انجمن‌های علمی و صنفی، تیم‌های تخصصی از مهندسان و متخصصان ساختمانی، تلاش خواهد کرد نتایج تحقیقات، نظریه‌های فنی و تجارب حاصل از گواهینامه‌های فنی و همچنین مباحث مقررات ملی ساختمان را در قالب محتوای آموزشی مناسب تهیه کند و به سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی پیشنهاد دهد. 

وی ادامه داد: همچنین سعی خواهیم کرد همکاری فعالی با معلمان و هنرآموزان داشته باشیم و از طریق برگزاری کارگاه‌ها و دوره‌های آموزشی برای آنها، اطمینان حاصل شود که محتواهای آموزشی پیشنهادی به‌طور مؤثر و جذاب در محیط کلاسی اجرا می‌شوند و دانش‌آموزان بهترین تجربه آموزشی را کسب خواهند کرد.

به نقل از روابط عمومی مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، معاون آموزش و توسعه فناوری مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در پایان با تاکید بر استفاده از فناوری‌های تحول‌آفرین در فرآیند آموزش این فناوری‌ها، گفت: استفاده از نرم‌افزارهای طراحی سه‌بعدی، شبیه‌سازی‌های واقعیت مجازی و واقعیت افزوده، مدلسازی اطلاعات ساختمان و پلتفرم‌های آموزش آنلاین نیز می‌توانند به هنرآموزان و دانش‌آموزان کمک کنند تا به صورت تعاملی با مفاهیم فناوری‌های نوین ساختمانی آشنا شوند.

انتهای پیام

source

توسط nastoor.ir