علی یزدانی رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: یکی از مشکلات مهم در حوزه فوریت‌های پزشکی موضوع مزاحمت‌های تلفنی و اشغال خطوط اورژانسی است که موجب تاخیر در ماموریت‌های اورژانسی در بیماران بدحال مانند سکته حاد مغزی و قلبی و مصدومین ترافیکی و … تاکنون سعی شده است تا با آموزش همگانی و رسانه‌ای و اطلاع‌رسانی‌های عمومی در خصوص پیشگیری از مزاحمت‌های تلفنی اقداماتی موثر انجام شود، ولی با این حال مطابق بررسی آماری آبان ماه امسال بیش از ۵ درصد تماس‌های تلفنی مزاحمت و بیش از ۴۰ درصد موارد نامرتبط بوده است.

او افزود: با بررسی و مشاوره حقوقی انجام شده و پیگیری مدیریت امور حقوقی و مدیریت حراست دانشگاه و ارسال گزارشات مستمر از مزاحمین تلفنی به صورت شکایت به قوه قضائیه، در اولین رای کتبی اعلام شده برای فرد مزاحم، جزای نقدی و جایگزین سه ماه حبس تعزیری صادر شد.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: با فرهنگ‌سازی و آموزش از سطوح ابتدایی به کودکان توسط والدین و سپس در سطوح مختلف تحصیلی آگاهی جامعه ارتقای یابد که مسئولیت کلیه عواقب استفاده نامناسب از خطوط تلفن همراه و تلفن ثابت با صاحب آن خط است و پیگیری‌های قضایی در راستای برخورد با این هنجارشکنی بزرگ اجتماعی که موجب به خطر افتادن جان هموطنان می‌شود، انجام می‌شود.

source

توسط nastoor.ir