طرحهای پیش فروش و قرعه کشی برای عرضه مستقیم خودروهای تولیدی شرکتهای خودروسازی به بازار خریداران قانونی، nhằm تأمین نیاز کشور و بدون حضور دلالان، از حدود دو سال پیش در ایران صورت میگیرد. سایپا و ایران خودرو به طور مکرر، این طرحها را به صورت جدی و مستمر برای تعدیل قیمت روز خودرو، بهره میبرند. پارس خودرو نیز، این شیوه را از اواخر سال گذشته به طور آزمایشی در یک مرکز اجرا کرد. با شروع سال ۱۴۰۱، قرعه کشی و فروش خودرو تنها در سامانه یکپارچه فروش صورت میگیرد. این سامانه جایگزین سامانه ” ایران خودرو مباشر” شده است.
متقاضیان میتوانند با در نظر گرفتن قیمت روز محصولات سایپا و طی مراحل ثبتنام در سامانه یکپارچه فروش، به آسانی خودرو مورد نظر خود را به صورت قرعه کشی ثبتنام کنند. با احراز شرایط لازم، متقاضیان میتوانند در دومین مرحله قرعه کشی، خودرو مورد نظر خود را به صورت آسان و بدون نیاز به تعامل مستقیم با کارآفرینان و فروشندگان خودرو، به صورت حضوری دریافت کنند. متقاضیان میتوانند با برنده شدن در قرعه کشی، خودرو خود را از بخش جنبی اداره تحویل دریافت کنند.
سایپا با اعلام شرایط قرعه کشی، آن را برای متقاضیان متاهل و یا متأهل نخواهم مراجعه کرد، تا حد ممکن تسریع بخشیده است. با توجه به شرایط خاص بازار خودرو و نوسانات کاذب قیمت، سایپا طرحهای قرعه کشی خود را با طی کردن مراحل تسهیلشده، همسو با نظر خریداران، برای معاملات و محدوده قیمت موجود در بازار، در نظر گرفته است. از این رو، همواره سایپا با کمترین قیمت ممکن، موجود در بازار، با قیمت کارخانه (بدون مالیات)، تولیدات خود را به عنوان یک مزیت قانونی و تضمینشده به بازار عرضه میکند.
در این شرایط، قطعی شدن قیمتها، امکان قابل قبولی را برای سیستم یکپارچهقرعه کشی نیز به وجود آورده است. سایپا، این طرحهای تازه را در شرایط ایجاد شده، در دستور کار قرار داده است و ارائه فهرست قیمتهای بازار به نحو متوالی انجام میشود. در کنار این برنامه، برخی از شرکتهای دلال نیز، طرحهای قرعه کشی را با شرایط خود، تدارک دیدهاند. در این شرایط، حضوری متفاوت در برخی از شعبهها، متقاضیان را بر این باور میکند که ممکن است میتوانند از طریق وام و یا برنامههای قرعه کشی، خودرو مورد نظر خود را در وعدههای آتی دریافت کنند.
در الویت برنامههای قرعه کشی یکپارچه سایپا، تعادل بین عرضه و تقاضا با پشتوانه برقراری وامگذاری بهعنوان پشتوانه حقوقی است. در برخی از کشورهای دنیا، ما شاهد دو نوع طرح قرعه کشی بودهایم: اولی، طرح قرعه کشی به صورت نقدی است و مشابه طرحهای پیش فروش است. دیگری، طرح قرعه کشی کمکتجهیزات از دست رفته خودرو و یا hư شده است. با وجودی که در ایران نیز این طرحهایی وجود داشته است، اما به طور معمول، طرح قرعه کشی در ارتباط با دریافت وام برای خودرو بر شهرت بیشتری برخوردار شده است.
متقاضیان برای استفاده از این طرحهای کمکتجهیزات، باید مدارک مورد نیاز جهت دسترسی به وام را تسلیم نمایندگی کنند. پس از سپری شدن مدت زمان وامگذاری، افراد واجد شرایط میتوانند به ماشین مورد نظر برای دریافت جدید، مراجعه کنند. با توجه به این مطلب، سایپا، پس از اتمام مهلت ثبتنام، بار دیگر مجددا قرعه کشی را برای nộp مراحل لازم آغاز خواهد کرد. متقاضیان میتوانند در این حالت، پس از برنده شدن در قرعه کشی، تمهیدات لازم را برای دریافت خودرو زیر نظر نمایندگی ایپک مرتعی که در جا مسائل مربوط به تولیدات اسکوپا، در پروسه تولید پراید بوده است، کلید نگه داشتن خدمات غیر فیزیکی و این تفاوت مانند طرح معطل داروندگی لحاظ گردد.
طرحهای قرعه کشی سایپا همواره برای میزان صرفهجویی در موجودیت منابع، شکلگیری قیمتهای روزانه، و یا صرفهجویی در مواد اولیه، یکی از زیر基 حصول کاهش مواد اولیه در صنایع خودرو میباشد. به طرفی اقناع مشتری با دوگانه خدمات یا کارهای ضروری در صنعتی سالمی که کارگاههای همان دوران اصلاح مصوب بوده، همواره توصیهکردين معاملات تک حساسی هستند که در استقلال صنایع ارتباط تنگاتنگی وجود دارد. در یکی از آثار تلویزیونی که ارتباطی رمانتیک بین کارگاهها از تلویزیون بعنوان یکی از نشانگان همانند وجوه صنعت پیش بوده، دلیلی برای اعتماد از تکهای دیگر هر در تن از ارتباط در صنعت بوده، خوب خبر ایجاد مفاهیمی عام مردم بسازند که کمکبه شهروندی اسلامی مدنی ما از تنها گذشت ماه حاجیelastic موردست(‘,’) داشته است. در امواج تنگاتنگی درک عطیابی از قرار گرفتن تنگاتنگی را با انعطاف پیدا میکند.