۶۰ فریم شدن Red Dead Redemption 2 به شما نشان میدهد که پورتهای ۶۰ دلاری چهگونه تولید میشوند.
داستان این است که طرفداران سری Red Dead Redemption از راکستار چیزهای زیادی میخواهد؛ محصولات بیشتر، نقشههای وسیعتر، بازیابی بخش آنلاین از دست رفته و ۶۰ فریم شدن رد دد ردمپشن ۲ که لااقل دو مورد آخر شدنی هستند. البته هرچقدر که زمان میگذرد، عاشقان رد ردد بیشتر میفهمند که در هر صورت راکستار علاقهای ندارد که از مشتش چیزی دربیاید؛ مگر اینکه یک پورت ۶۰ دلاری باشد.
این اتفاق هم واقعاً افتاد. بعد از اینکه طرفداران سری برای مدت زیادی از این کمپانی تقاضای بازسازی قسمت اول را داشتند، راکستار در مقابل یک پورت ساده را با قیمت یک بازی جدید عرضه کرد؛ نکتۀ منفی داستان هم این بود که Red Dead Redemption، اثری که در سال ۲۰۱۰ منتشر شده بود بعد از اینهمه سال هنوز از قابلیت اجرا بهصورت ۶۰ فریم بر ثانیه پشتیبانی نمیکرد. البته بعدها این مشکل با یک بهروزرسانی حل شد ولی سوال خیلی از افرادی که کماکان نگران فریمها بودند، از قسمت اول به قسمت دوم رسید و باعث شد تا در سطح اینترنت، ویدیویی منتشر شود از پلی استیشن ۵ که این بازی را با فریم ریت ۶۰ اجرا میکند. حالا این ویدیو دوباره بین طرفداران سری رد و بدل میشود و خیلی از آنها امیدوار بودند که این ویدیو، مربوط به آپدیتی باشد که راکستار منتشر کرده؛ در واقعت اما، اجرای ۶۰ فریم رد دد ردمپشن ۲ صرفاً توسط یک پلی استیشن ۵ هک شده ممکن است.
روش کار تقریباً در چنین مواقعی مشخص است؛ پس از هک شدن پلی استیشن ۵ دسترسی به منوها و دستورات مخصوص توسعهدهندگان برای کاربر ممکن میشود و از همین روش است که میشود رد دد ردمپشن ۲ را در حالتی فراتر از تنظیمات کارخانه اجرا کرد.
راکستار فعلاً مشغول توسعۀ GTA VI است و از آنجا که تمام توجه تیم توسعه معطوف به پروژۀ جدید شده، عرضۀ بهروزرسانی یا یک پورت دیگر، گزینهای خیلی دور از دسترس بهنظر میرسد. با همۀ این اوصاف ولی، حالا دیگر یاد گرفتیم که پورتهای ۶۰ دلاری تکراری چهگونه ساخته میشوند.
source