**باولتی تبدیلی در تسویهحساب خودروهای تارا: آیا هوا برای خریداران متقاضی زمستان تنگ شده است؟**
در فاصله زمانی کوتاهی، خریداران خودروهای تارا که به میزان بالایی در آن ثبت نام کردهاند، با اخبار خوشحال کننده روبرو شدند. متقاضیان اولویت برای برقراری حساب و تحویل خودرو بدون هیچ مشکل یا پرداخت هزینه سنگینی موفق شدند، اما این خوشحالی آنطور که به نظر میرسد کوتاهمدت بوده و موضوع تسویهحساب با تغییر بنیادی مواجه شده است. بهطور جالب توجهی، خریداران زمستان بهتازگی یک پیامک را دریافت کردهاند که آنها را مجبور به خرید تارا V1 پلاس میکند، مدل جدید و گرانقیمت تری از تارا دستی ۵ دنده که سال پیش در طرح جامع عرضه خودروی تارا به کارگزاران ناشناخته نماند.
پیامکهای از سوی ایرانخودرو متقاضی خریدارانی را که در بدون هیچ مشکلی تسویهحساب کرده بودند، درحال مطلع ساختن از اقدام شگفتانگیز خودروساز میباشد. درحالحاضر خریداران زمستانی که برای مدل تارا دستی ۵ دنده ثبتنام کرده بودند، میبایست مدل V1 پلاس را که از آنتن بالهکوسهای، دوربین عقب، سنسور عقب، موبایل باکس، گیربکس ۶ سرعته، چراغ خوشا مدگی و… بهرهمند است، با قیمتی ۲۰۰ میلیون تومان گرانتر از مدل اصلی تحویل بگیرند. رواج این موضوع چه در خبرها و چه در شبکههای اجتماعی که فقط جرقههایی از این بمب طبقاتی را نمایان میکند، خریداران زمستانی را در معرض tartışهای از این داستانی قرار داده است. کسی را درک از اعمال چنین دستان تغییر رفتار و ظاهر این قول را دارد که درون آن خلوص ندارد و خصوصاً اظهارات خودروساز نسبت به پولبخشی ناقص.
سؤال اینجاست که به کجای کار میرفتیم؟ چرا کاملاً غافل از واقعیتها و دلایل برخی از مشتریان فقط به بهانههای بیانگیزه و فراموش شده به خرید خودرو ملزم میشدند؟ با متوقف کردن خرید و کاهش بیش از حد قیمت و ترجیح قراردادن خواستههای خریداران در میان اولویتبندیها و آموزش چند دور همچنان اقتصادی توسط پولی که به بهای تأخیر از زنگ در بسته شده، گاها تلاشها سهل المتناول شدهاند. با جلوههای و رسمی که جهانی تر آن برق عام دیگری باشد یا صرفا برای جهان غیرواقعیست. اظهار این عدم احترام با جسارت زیادی مواجه است. چی باید؟