حرکت به کانادا _ نه چندان سریع
آزمون یوس

عکس: گتی ایماژ

با نزدیک شدن به پایان رقابت های انتخابات ریاست جمهوری 2012، نیویورک تایمز گزارش داد که برخی از آمریکایی های چپگرا تهدید می کنند در صورت پیروزی میت رامنی، به کانادا نقل مکان خواهند کرد. زمانی که جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست‌جمهوری گذشته پیشتاز بودند و در زمان جنگ ویتنام، زمانی که احتمال فراخوانی پسرانشان وجود داشت، همان تهدید را انجام دادند (یا این یک وعده بود؟). (دختران در آن روزها به خط مقدم نمی رفتند.) اما این بار یک نقص بزرگ در استراتژی بود: بر اساس قوانین مهاجرت که اکنون در کانادا اجرا می شود، تقریبا غیرممکن است که آمریکایی ها اقامت دائم یا شهروند آنجا شوند.
هنری چانگ، یک وکیل مهاجرت با بلنی مک مورتری در تورنتو می‌گوید: «فقط تصور نکنید که می‌توانید از مرز عبور کنید زیرا دیگر آن را در ایالات متحده دوست ندارید. اقامت دائم کانادا “همیشه سخت تر از آن چیزی بود که بسیاری از مردم فکر می کردند.” الان خیلی سختگیرتر از قبل شده. این درست است چه بخواهید به دلایل سیاسی به کانادا مهاجرت کنید و چه به این دلیل که برای یافتن شغل در ایالات متحده با مشکل مواجه شده اید. چانگ می‌گوید، آمریکایی‌هایی که فکر می‌کنند مهاجرت به کانادا یک بازگشت است، ممکن است متوجه شوند که “کانادا شما را نمی‌خواهد”.
مسیرهای مختلفی وجود دارد که از طریق آنها می توانید مقیم دائم کانادا شوید (معادل گرین کارت کانادا). اکثر آنها نیاز به پیشنهاد شغلی یا حمایت مالی از سوی یکی از اعضای نزدیک خانواده، مانند همسر یا فرزند دارند. چانگ می‌گوید، آنهایی که اینطور نیستند، در حال حاضر در بلاتکلیفی هستند.
برنامه کارگران ماهر قبلاً می‌توانستید بدون داشتن پیشنهاد کاری از طرف یک کارفرمای کانادایی برای این برنامه درخواست دهید. چانگ می‌گوید: این یک برنامه پرطرفدار بود، اما مشکلات به وجود آمد زیرا دولت صلاحیت‌های متقاضیان یا تقاضای نیروی کار کشور را پیگیری نمی‌کرد، بنابراین دکترا در زمانی که نمی‌توانستند شغلی پیدا کنند، رانندگی تاکسی را متوقف کرد. بنابراین، این برنامه در حال حاضر متوقف شده است، در حالی که قانونگذاران در مقررات حاکم بر آن تجدید نظر می کنند. بر اساس مقررات پیشنهادی، که انتظار می رود در سال 2013 اجرایی شود، این برنامه به سمت افراد جوان تر با تحصیلات و مهارت های زبانی بیشتر منحرف می شود و تجربه کاری اهمیت کمتری خواهد داشت.
ویزای سرمایه گذاری در حال حاضر هیچ درخواستی پذیرفته نمی‌شود یا برای اکثر برنامه‌هایی که به افراد اجازه می‌دهد با سرمایه‌گذاری مقدار زیادی پول در تجارت کانادا، ساکن شوند. اینها برنامه‌هایی هستند که به شما امکان می‌دهند یک سرمایه‌گذاری غیرفعال انجام دهید—در یک کسب‌وکار پول بگذارید، اما هیچ نقشی در اداره آن بازی نکنید.
به عنوان مثال، تا همین اواخر تحت یک برنامه فدرال و برنامه ای در کبک، می توانستید پول خود را در صندوقی بگذارید که به شرکت ها وام می داد و پس از پنج سال اصل پول خود را بدون بهره پس می گرفتید. برای سرمایه گذاری در یکی از این برنامه ها، باید حداقل 800000 دلار سرمایه گذاری کنید و حداقل 1.6 میلیون دلار دارایی خالص داشته باشید. (همه مبالغ در اینجا به دلار کانادا است.) چانگ می گوید که این یک معامله شیرین برای افرادی از خاورمیانه و چین بود که می خواستند گزینه اقامت دائم در کانادا را داشته باشند. اما هر دوی این برنامه ها در حال حاضر در حالت تعلیق هستند.
آنچه هنوز در دسترس است، برنامه هایی است که به جای دولت فدرال توسط استان های کانادا (ایالت ها) اجرا می شود، اما آنها باید حداقل یک سوم شرکت را داشته باشید (به جای سرمایه گذاری در صندوقی که دولت اداره می کند) و مشارکت فعال داشته باشید. در راه اندازی آن کسب و کار – شما نمی توانید فقط یک سرمایه گذار منفعل باشید. شما می توانید کسب و کاری را که می خواهید در آن سرمایه گذاری کنید انتخاب کنید. کسب و کار خودتو راه بینداز؛ یا شرکت خود را به کانادا منتقل کنید. هیچ تضمینی وجود ندارد که پول خود را پس بگیرید. شما در حال خرید به یک تجارت هستید، درست مثل اینکه در هر شرکت دیگری سرمایه گذاری می کنید. هر استان برنامه خاص خود را دارد، می تواند مهاجران خود را انتخاب کند و قوانین خود را تعیین کند. بنابراین اگر می خواهید به یک منطقه خاص نقل مکان کنید، باید قوانین مربوط به آن استان را بررسی کنید.
چانگ می گوید که برنامه انتاریو، که به سرمایه گذاری 3 میلیون دلاری نیاز دارد، در واقع فقط برای شرکت های چند ملیتی است. برای بریتیش کلمبیا، نیاز کلی سرمایه گذاری 400000 دلار با ارزش خالص 800000 دلار است. با این حال، اگر می خواهید در منطقه ای خارج از مناطق ونکوور یا آبوتسفورد سرمایه گذاری کنید، می توانید با سرمایه گذاری 200000 دلار و دارایی خالص 400000 دلار تحت دسته بندی مشاغل منطقه ای واجد شرایط شوید. او پیوندهایی به برنامه های استانی نامزدهای مختلف، که در اینجا نامیده می شود، ارائه می دهد. شما فقط می توانید در یک برنامه در منطقه ای که می خواهید زندگی کنید سرمایه گذاری کنید.
با نگاهی به آینده، ممکن است فرصت‌هایی در یک برنامه جدید نیز وجود داشته باشد. این اجازه می دهد تا افراد ماهر مانند لوله کش و برقکارها ساکن دائم شوند. اگرچه احتمالاً تا سال 2013 نمی‌گذرد، اما تاجرانی که برای یافتن کار در ایالات متحده مشکل دارند، ممکن است بخواهند مراقب آن باشند.
اگر موفق به اخذ اقامت دائم کانادا شوید و سپس از هر چهار سال سه سال در آنجا زندگی کنید، می توانید برای اخذ شهروندی کانادا اقدام کنید. تا آن زمان، انتخابات ریاست جمهوری 2012 احتمالاً یک خاطره دور خواهد بود، و ممکن است متوجه شوید که از فضای سیاسی جدید بسیار خوشحال تر هستید.
همچنین در فوربس
هر آنچه که باید در مورد خرید خانه در اروپا بدانید
بهترین کشورها برای زندگی شهری
بهترین پناهگاه های بازنشستگی خارجی
آرشیو مقالات فوربس نوشته دبورا جیکوبز
دبورا ال جیکوبز، وکیل و روزنامه‌نگار، نویسنده کتاب هوشمندی برنامه‌ریزی املاک: راهنمای عملی، کاربرپسند و عمل گرا است. می‌توانید با کلیک کردن روی علامت قرمز قرمز یا دکمه آبی فیس‌بوک «اشتراک» در سمت راست تصویر او در بالای هر پست، مقالات او را در فوربس دنبال کنید. او همچنین در توییتر و +Google است

گالری: 15 پناهگاه برتر بازنشستگان خارجی 16 تصویر مشاهده گالری
Deborah L. JacobsTwitter”>

* استانداردهای تحریریه چاپ
* چاپ مجدد و مجوزها

source

توسط