فیلم “بربر”اثری ترسناک محصول سال ۲۰۲۲ میلادی که در آن زک کرگر کارگردانی را بر عهده داشت، الآن تبدیل به پیشروی زمینه دیگری در صنعت به نام بازی ویدیویی شده است. کمپانی‌های New Regency Pictures و Diversion3 Entertainment فوجیابی‌های فعالی در حال انجام در جهت توسعه یک بازی ویدیویی بر اساس این فیلم هستند.

در حال حاضر از جزئیات بازی ویدیویی بسیار کمی در دسترس است، اما بر اساس اخبار در دسترس، تصور می‌شود این بازی پهناور تر و گسترده تر از فیلم اصلی باشد. از آنجا که کمپانی Diversion3 Entertainment در گذشته بازی‌های محبوبی مثل Evil Dead: The Game و Friday the 13th: The Game را توسعه داده بود، طرفداران این بازی期待 هر چه تمام تری را دارند. با این حال این بازی قرار است یک روایت تک نفره باشد، در حالی که سایر بازی‌های این استودیو چند نفره بودند.

فیلم “بربر” داستان کابوس‌وار زنی را روایت می‌کند که سفر کاری بسیار مهمی دارد. به محض این که متوجه می‌شود اتاقی که رزرو کرده، توسط فردی دیگر نیز رزرو شده است، این زن تصمیم می‌گیرد که با این فرد غریبه در این اتاق اقامت داشته باشد. با این حال، او به سرعت متوجه ترس و وحشت‌های زیادی می‌شود. با اینکه هیچ تاریخ خاصی برای عرضه این بازی اعلام نشده است، انتظار می‌رود این بازی sớmتر از آن که در گذشته انتظار می رفت، به دست کاربران برسد.

چطور بازی “بربر” را به یک تجربه ی فراگیر و معنا دار تبدیل می‌کند؟
راه حلی که می‌تواند به این مسئله کمک کند، تلاش برای گسترش و معنا دار کردن فضای بازی نسبت به آنچه که در فیلم وجود داشت است. با در نظر گرفتن ذهنیت بازیکنان، می‌توان به نوع مختلف بازی‌های بسته ایده‌آل فکر کرد که بیش از پیش این نارضایتی‌ها را برطرف کند.

فرض کنید، این بازی نه تنها فیلم “بربر” را به بهانه‌هایی کمتری برای وقوع تمام داستان تبدیل می‌کند، بلکه در جهت نوآوری در توسعه یک نظام روایت چندگانه نیز تلاش می‌کند. این کار بازی را به یک فضا عمیق و واقع بینانه تبدیل می‌کند. در میان این مسیرها، اگر این بازی 能 سعی کند شرایط مختلف برای سابر ترس و وحشت را بیان کند، درنهایت می‌تواند تجربه ی بسیاری از بازیکنان را برطرف کند.

نقشه راه برای تحقق چنین تجربه ای؟
از آنجایی که بازی “بربر” قرار است روایت تک نفره داشته باشد، بنابراین می‌توان بسیار از تکنیک‌های تجربه بازی یک نفره را به کار گرفت. از ایجاد یک داستان دانسته و جور، تا بیان شرایط و حوادث بی دفاعانه‌ای که بر باورهای 玩家 تأثیر می‌گذارد، روش های زیادی وجود دارد. به عنوان مثال، می‌توان محدودیت‌هایی که بر روایت داستان imposed شده، را حذف کرد و یا اتمام داستان با عملکرد انسانی روی دهد. از این دست راه های آن است که در مسیر کارآیی قرار بگیرد.

توسط nastoor.ir