در دنیای امروز، بازار رقابتی به تدریج گسترش پیدا کرده است و شرکت ها در رقابت با همدیگر برای محبوبیت و شناخته شدن تلاش می کنند. با افزایش رقابت، بسیاری از شرکت ها در صددند تا به مؤثرترین 방법، خود را در میان رقبا به درستی محوره کنند و از محبوبیت وطن و زیر شاداب کنند. گادین، نویسنده پر فروش، در کتاب معروف خود، “گاو بنفش” به این مورد اشاره کرده است و می گوید که در این روزها، برای اینکه یک شرکت پیشرو در حوزه کاری خود باشد، کافی نیست که فقط به روش های تبلیغاتی جدید روی بیاورید. محصول یا خدمات شما باید جذاب و عمیق تر از دیگران باشد تا توجه را به سمت خود جلب کند. در این مقاله، به مفهوم گاو بنفش و استراتژی آن می پردازیم و تلاش می کنیم تا باانشگاه همراهی کنید.

گاو بنفش چیست؟
گادین در کتاب خود، “گاو بنفش” را به صورت یک استعاره از نوآوری و تفاوت در حوزه کاری مورد اشاره قرار داده است. طبق گفته های گادین، هنگامی که او در فرانسه، در حال مسافرت بود، مشاهده کرد که در جاده ها، گاو ها در حال چرا کردن بودند، اما در وهله اول که به آنها توجه می کرد، جذابیت خود را از دست می دادند و تبدیل به بخشی از پس زمینه می شدند. این موضوع تا آنجایی ادامه داشت که گادین آنها را به عنوان یک شیء عادی و طبیعت شناختی، دوباره در نظر گرفت. شرکت ها نیز اگر به تکنیک های بازاریابی اکتفا کنند، با این مشکل مواجه می شوند. اگر تکنیک های بازاریابی نتواند به بهبود وب سایت و کار شما کمک کند، کسب و کار شما نیز مانند گاو های قهوه ای جذابیت خود را از دست می دهد. می توان گفت که این موضوع، یکی از مهم ترین چالش های شرکت ها در بازار رقابتی امروز است.

استراتژی گاو بنفش چگونه کار می کند؟
استراتژی گاو بنفش به این نکته اشاره دارد که برای رشد و توسعه، باید از استراتژی های نوین و جدید استفاده کنید. به طور خلاصه، گاو بنفش به یک شرکت کمک می کند تا توجه مشتریان را به خود جلب کند و از رقبای خود پیشی بگیرد. برای تبدیل شدن به یک گاو بنفش، شرکت ها باید برخی ویژگی ها را داشته باشند، جمله: فرآیند خلاقیت و نوآوری، ارتباط موثر با مشتریان، برقراری رابطه نوآورانه و ترکیب دو مورد بالا برای کسب موفقیت و درخشش در صنعت.

پس از ایجاد یک گاو بنفش، شرکت ها باید از آن برای کسب درآمد و ارزش استفاده کنند. این شرکت ها می توانند محصولاتی را به وجود بیاورند که مشتریان برای خرید آنهルドل راستشدهم کنند. شرکت ها باید به دنبال راه های پول سازی برای محصولات جدید خود باشند. دیگری اینکه شرکت ها می توانند به دنبال سرمایه گذاری مجدد برای ایجاد یک گاو بنفش جدید باشند.

با این جمع بندی می توان گفت که استراتژی گاو بنفش، استراتژی ای است که به شرکت ها کمک می کند تا از جایگاه خودشان متمایز شوند. گادین در کتاب خود می گوید که نوآوری و خلاقیت در دستان شرکت های موفق هستند. پشت سر گذاشتن رقبا و سوار شدن به موج جدید متعلق به شرکت های خلاق است. نوشتن مفهوم گاو بنفش، راهی از آن چه که نویسنده خود، گادین گفته است، است و به نو آوری تبدیل می شود.

اشاره کنید که چند نکته مهم در این استراتژی وجود دارد:
1. آن ها در وهله اول جذابیت خود را از دست می دهند
2. ظاهرشان صرفا به عنوان یک گاو معمولی در می آید
3. با هیچ بار مبارکی که برای نگه داشتن آنها لازم باشد، متحول نمی شوند.
در اصطلاحی دیگر باید گفت که شما چون موجود یک گاو بنفش نبوده اید، بنابراین نه باید امیدوار به وجود یافتن یک گاو بنفش باشید. اگر مد نظر شما است که چگونه بتوانید به یک گاو بنفش تبدیل شوید، خوشبختانه در دل این مقاله راهی را برای شما đưa کرده ایم.

توسط nastoor.ir