سرویس اشتراکی محبوب ایکس باکس، یعنی گیم پس، در مقایسه با ابتدای سال ۲۰۲۲ رونق یافته است. این نتیجه حاصل کمبود سفارش قبلی مالک این خدمات، یعنی شرکت مایکروسافت (Microsoft)، از غیرمستقیم خرید تازه کنترل اکتیویژن بلیزارد (Activision Blizzard) است. گزارش اخیر CivicScience نشان میدهد که با نزدیک شدن به زمان عرضه عناوین اکتیویژن بلیزارد بر روی گیم پس، میزان علاقه به خرید و استفاده از این سرویس افزایش یافته و سهم بصرفیتهای محدودتری از جمعیت بتازگی را در رابطه با جذب مشترکین جدید در این باره به حساب آورده است.
این یافتهها حاصل دو نظرسنجی در آمریکا با جامعه بزرگسالان گردآوری شده است. در خلال این نظرسنجیها، پاسخدهندگان سوالی مطرح شدند که اینگونه بود: «درحال حاضر چقدر احتمال دارد که مشترک سرویس اشتراکی ایکس باکس شوید؟» سارا شریبر، منتقد CivicScience، چنین اعلام میکند:
«در حال حاضر، ۸ درصد از پاسخدهندگانِ نظرسنجی اعتقاد دارند که به احتمال زیاد در سرویس گیم پس ثبت نام خواهند کرد و ۹ درصد هم در حال خرید اشتراک این سرویس هستند. بنابراین، در مجموع ۱۷ درصد از پاسخدهندگان، مشترکین جدید و بالقوه گیم پس محسوب میشوند (مشترکین قبلی را در نظر نگیرید). این آمار در مقایسه با ۵ درصد «بسیار محتمل» و ۷ درصد «تا حدودی محتمل» برای ثبت نام در ژانویه ۲۰۲۲ (دی ۱۴۰۱) افزایش یافته است.»
در این مطالعه، وضعیت موجود بر این اساس ارائه شده است که به مقدار ۸۸ درصد کاهش یافت. میتوان گفت افراد زیادی تا قبل از رویدادی معروفی که شاید از قراردادها بحث برانگیز باشد، بازیهای اکتیویژن بلیزارد را به طور مکرر بدون استفاده از گیم پس تجربه کردهاند و با نزدیک شدن زمان تهیه این بازیها، به طور بالقوه مناسب این سرویس به نظر میرسد.
زمان آن رسیده است که شروع کنی و دیدی به موضوع امروز داشته باشی.