به گزارش خبرنگار مهر، عبدالله رشیدی‌پور ظهر یکشنبه در همایش بزرگ استاندارد که در مجتمع فجر سنندج برگزار شد، با اشاره ه وجود دو مرز رسمی باشماق و سیران‌بند بانه در کردستان اظهار کرد: این مرزها زمینه‌ساز رشد و توسعه کردستان شده‌اند.

وی با اشاره به مدیریت عالی استان در اجرای فعالیت‌های عمرانی و توسعه کردستان بیان کرد: امروز مدیریت عالی استان تلاش مضاعفی را در پیش گرفته و بدون فوت وقت در تمام حوزه‌ها کار انجام می‌دهد.

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار کردستان با اعلام اینکه دولت سیزدهم نگاه ویژه و استثنایی به کردستان دارد، گفت: این مهم در طول دو سال گذشته با افزایش قابل توجه اعتبارات اختصاص یافته به استان برای همه ثابت شده است.

رشیدی‌پور عنوان کرد: تا سال ۱۴۰۰ حدود یک هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان اعتبار به استان کردستان وارد شده بود در سال ۱۴۰۱ این میزان به ۲ هزار میلیارد افزایش یافت و پروژه‌های بزرگ شروع و پروژه‌های کلان تکمیل شده است.

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار کردستان خاطرنشان کرد: برای مثال ساختمان انتقال خون که از ظرفیت‌های مورد نیاز استان است و در سال ۹۱ شروع شده تا قبل از سال ۱۴۰۰ تنها ۳۵ درصد فیزیکی داشته الان بیش از ۷۵ درصد پیشرفت دارد.

وی افزود: براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته بیش از ۳۰ هزار میلیارد پروژه همزمان با سفر رئیس جمهور به استان افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسد.

رشیدی‌پور خاطرنشان کرد: استان کردستان یک حرکت همه جانبه را در مسیر توسعه هرچه بیشتر آغاز کرده و تحولات قابل توجهی در این استان در حوزه‌های مختلف اتفاق می‌افتد.

وی گفت: به لحاظ عملکرد در حوزه مسکن ملی و پروژه‌های مختلف جز استان‌هایی هستیم که رتبه‌های اول را در سطح کشور داریم.

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار کردستان با بیان اینکه امروز مردم به این باور رسیده‌اند که تلاش جهادی در حوزه‌های مختلف در استان انجام می‌گیرد، افزود: مشارکت قابل توجه مردم در برنامه‌های مختلف نشان از قدرشناسی آنها نسبت به تلاش‌های مدیریت و دستگاه‌های اجرایی است.

رشیدی‌پور استانداردسازی کالاها در واحدهای تولیدی را مورد تاکید قرار داد و گفت: تولیدکنندگان باید قبل از اینکه حتی خود اداره کل استاندارد ورود پیدا کند نسبت به استانداردسازی محصول تولیدی خود اقدام کنند.

وی بر استانداردسازی محصولات تولیدی استان تاکید کرد و گفت: این مهم زمینه را برای رونق هرچه بیشتر صادرات فراهم می‌کند.

رشیدی پور خاطرنشان کرد: باید با تولید با کیفیت و استاندارد محصولات مختلف زمینه را برای در دست گرفتن هرچه بیشتر بازارهای عراق فراهم سازیم و سعی کنیم در تولید محصولات استانداردهای جهانی را لحاظ و با این کار موجب رونق تولید و رشد صادرات در سطح استان شویم.

source

توسط nastoor.ir