در زمستان سال 1402، شرکت بهمن موتور قیمت جدید وانت کارا را اعلام کرد. این وانتبار، نسخه ایرانی وانتبار مزدا، پس از افزایش قیمت شدید، با قیمت جدید در بازار عرضه میشود. این افزایش قیمت به ظاهر مربوط به جریمه 14 هزار میلیارد تومانی است که سازمان ملی استاندارد و دادستانی برای این شرکت در نظر گرفته است. در نتیجه، قیمت کارا تک کابین و دو کابین به طور چشمگیری افزایش یافته است.
مطرح فروش فیدلیتی مهر 1402 نیز در این مطلب مورد بحث قرار گرفته است. این طرح از معروفترین وانتبارهای ایران است و به همین دلیل شورای رقابت نمیتواند بر قیمتگذاری آن نظارت کند. در نتیجه، قیمت این خودروها در 지난 چند ماه با افزایش قابل توجهی رو به رو شده است.
در حال حاضر، قیمت کارخانهای نسخه تک کابین کارا حدود ۲۷ میلیون و نسخه دو کابین ۳۹ میلیون گرانتر شده است. به این ترتیب، قیمت آنها به ترتیب ۴۸۱ و ۵۱۶ میلیون تومان رسیده است.
این افزایش قیمت باید باعث از بین رفتن اعتماد به نفس مردم نسبت به خودروهای کار و تجاری شود. در حال حاضر خرید یک پیکاپ باری با هزینه تمام شده نسبتاً پایینش بسیار گرانتر از یک سدان به نسبت لوکس داخلی مانند تارا و شاهین تمام میشود.
وانت کارا در کنار آریسان 2 و وانت پراید توانسته به خوبی جای خود را در بازار باز کند. این وانت مجهز به پیشرانه ۲ لیتری با سطح آلایندگی یورو ۵ است و میتواند تحمل وزن باری معادل ۱۰۰۰ کیلوگرم را فراهم کند. همچنین این خودرو دارای یک رادیو پخش است که میتوان به کمک پورت AUX و SD به آن متصل شد و در ضمن این خودرو مجهز به سیستم ضد سرقت ( ایموبلایزر ) است.
با توجه به افزایش قیمت این خودرو، خرید یک وانتبار با هزینه تمام شده بسیار گرانتر از یک سدان لوکس داخلی خواهد بود. این سوال را به ذهن میآورد که آیا خرید یک وانتبار در آینده حتی بیشتر گرانتر خواهد شد؟
با توجه به گزارشات، قیمت کارخانهای نسخه تک کابین کارا حدود ۲۷ میلیون و نسخه دو کابین ۳۹ میلیون گرانتر شده است. در نتیجه، بهای آنها به ترتیب ۴۸۱ و ۵۱۶ میلیون تومان رسیده است.
در کنار این مطلب، شما میتوانید با تکراتو در میان بگذارید و نظر خود را در مورد این افزایش قیمت اعلام شده توسط بهمن موتور برای وانت کارا بیان کنید.