**تاخیر در هوش مصنوعی سیری: چرا اپل باید وظیفه عوض کند**

با رسیدن به اواخر سال 2024، اپل در مورخه 24 دی 1403، بار دیگر موضوع تاخیر در ارتقای هوش مصنوعی سیری را تسریع کرد و مدیرعامل این شرکت متذکر شد که اپل در حال کار برای ارتقای این قابلیت‌ها است. اما پس از گذشت چند ماه از وعده دادن اپل، هنوز هیچ‌گونه خبری در مورد زمان اعلام‌شده برای عرضه این قابلیت‌ها منتشر نشده است. این تاخیر در بخشی از اشتباهات اپل است که «مینگ چی کو»، تحلیلگر سرشناس این شرکت، به آن اشاره کرده است.

**ایجاد بیانیه غیررسمی یک اشتباه بزرگی بود**

کو در پست جدید خود اعلام کرده که اپل در نحوه برخورد با تاخیر در ارائه قابلیت‌های هوش مصنوعی سیری مرتکب اشتباه بزرگی شده است. podle گزارش‌های وی، اعلام این تأخیر از طریق یک بیانیه مطبوعاتی تصمیم اشتباهی بود. کو ضمن اشاره به بیانیه‌های گرفته‌شده در مورد تاخیر در هوش مصنوعی سیری، از مدیرعامل اپل خواسته که به صورت رسمی به این موضوع پاسخ دهد.

**تعریف نمونه مورد نظر**

کو در پست خود به بحران ارتباطی معروف «Antennagate» در زمان عرضه آیفون 4 در سال 2010 اشاره کرده است. در آن زمان، جابز شخصاً به ایمیل مشتریان متعددی پاسخ داد و سپس اپل با برگزاری یک کنفرانس مطبوعاتی تلاش کرد تا نگرانی‌های مربوط به مشکل آنتن آیفون 4 را برطرف کند. در نهایت، جابز اعلام کرد که اپل به تمام کاربران آیفون 4 قاب محافظ رایگان می‌دهد و به مشتریانی که هنوز ناراضی هستند اجازه می‌دهد دستگاه‌های خود را بازگردانند.

**نگاه انقلابی به اوضاع**

رنسانس در زمینه پیوند كاربر با اپل، از سوی محققين اپل، برگ زرنگي است. «تیم کوک» و دیگر مدیران ارشد باید از الگوی جابز پیروی کنند و اطلاعات بیشتری درباره مشکلات پیش‌آمده در توسعه سیری در اختیار کاربران قرار دهند. بدترین بخش ماجرا این است که اپل هنگام اعتراف به تاخیر در توسعه هوش مصنوعی سیری، این خبر را از طریق یک کانال غیررسمی به جهانیان اعلام کرد.

**تاکید分析‌گر اپل بر توجه‌تر به کاربران**

کو خاطرنشان کرده که توسعه خدمات هوش مصنوعی زمان‌بر است. اگر اپل نتوانسته این قابلیت‌ها را در زمان وعده‌داده شده ارائه دهد، این شرکت باید پاسخ مشخص‌تری به کاربران بدهد. به عنوان مثال، در زمان بحران Antennagate، جابز به طور شفاف موضع اپل را بیان کرد و راه‌حلی مشخص ارائه داد. او گفت که اپل در ابتدا به طور کامل از وجود مشکل اطلاع نداشته، اما به عنوان یک رهبر در دنیای گوشی‌های هوشمند، مسئولیت داشته که کاربران را آگاه کند.

**اما آیا اپل دوباره چندان این بار موفق است؟**

ما می‌پرسیم که آیا اپل می‌تواند از الگوی جابز برای پاسخ‌گویی به تاخیر در ارتقای هوش مصنوعی سیری پیروی کند؟ آیا این شرکت می‌تواند همان‌گونه که در بحران Antennagate، کاربران را با شفافیت و متقاعد کردن و به بیرون سازی محصول طریق وححاد پایانی.

توسط nastoor.ir