یکی از عوامل مهم در خرید و فروش خودرو به شمار می‌رود و می‌تواند تحت تأثیر عوامل مختلفی قرار بگیرد. تغییرات در قیمت خودرو معمولاً به عوامل اقتصادی، نوسانات بازار، و عرضه و تقاضا بستگی دارد. علاوه بر این، قیمت خودرو در کشورهایی که تولیدکنندگان داخلی دارند، با توجه به سیاست‌های دولتی و تعرفه‌های گمرکی نیز تغییر می‌کند. قیمت خودرو یکی از عوامل مهم در خرید و فروش خودرو به شمار می‌رود و می‌تواند تحت تأثیر عوامل مختلفی قرار بگیرد. تغییرات در قیمت خودرو معمولاً به عوامل اقتصادی، نوسانات بازار، و عرضه و تقاضا بستگی دارد. علاوه بر این، قیمت خودرو در کشورهایی که تولیدکنندگان داخلی دارند، با توجه به سیاست‌های دولتی و تعرفه‌های گمرکی نیز تغییر می‌کند. قیمت خودرو یکی از عوامل مهم در خرید و فروش خودرو به شمار می‌رود و می‌تواند تحت تأثیر عوامل مختلفی قرار بگیرد.

بررسی روند بازار خودرو حاکی از آن است که در طول یک هفته گذشته پراید ۱۵۱ SE مدل ۱۴۰۳ در بازار خودرو بدون تغییر، به قیمت ۳۴۰ میلیون تومان و پراید ۱۵۱ SE مدل ۱۴۰۲ نیز به قیمت ۳۲۰ میلیون تومان به فروش رفت. قیمت اطلس G دنده‌ای مدل ۱۴۰۳ هم با افزایش ۵۵ میلیون تومانی، ۶۰۵ میلیون تومان شد.

در این میان، قیمت پژو ۲۰۶ تیپ ۳ پانوراما مدل ۱۴۰۲ در حدود با افزایش ۳۰ میلیون تومانی، ۶۹۰ میلیون تومان قیمت خورده است. پژو ۲۰۷ دنده‌ای مدل ۱۴۰۳ اما ۲۵ میلیون گران شد و ۸۰۵ میلیون تومان به فروش رفت. پژو ۲۰۷ پانوراما اتوماتیک TU۵P مدل ۱۴۰۳ اما بدون تغییر، یک میلیارد و ۶۰ میلیون تومان به فروش رفت. پژو ۲۰۷ تیپ ۵ مدل ۱۴۰۲ نیز با افزایش ۴۵ هزار تومانی، ۷۳۰ میلیون تومان قیمت پیدا کرد. پژوپارس ELX-TU۵ مدل ۱۴۰۲ با افزایش ۴۵ میلیون تومانی به قیمت ۸۸۵ میلیون تومان رسید. پژوپارس LX مدل ۱۴۰۲ هم با افزایش ۵۵ میلیون تومانی، ۹۵۵ میلیون تومان قیمت پیدا کرد.

بنا به این گزارش، تارا اتوماتیک V۴ LX مدل ۱۴۰۳ با افزایش ۸۵ میلیون تومانی، یک میلیارد و ۸۵ میلیون تومان شد. تارا اتوماتیک V۲ مدل ۱۴۰۳ در بازار با افزایش ۳۰ میلیون تومانی به قیمت ۹۸۰ میلیون تومان رسید. تارا دنده‌ای V۱ مدل ۱۴۰۳ نیز ۳۵ میلیون تومان شده و ۸۲۰ میلیون تومان قیمت خورده است.

گزارش‌ها از بازار خودرو نشان می‌دهد دناپلاس اتوماتیک توربو آپشنال مدل ۱۴۰۳ در حدود ۳۰ میلیون تومان گران شد و یک میلیارد و ۸۰ میلیون تومان قیمت خورد. دناپلاس EF۷ اتوماتیک مدل ۱۴۰۳ اما ۱۵ میلیون تومان گران شد و ۹۸۰ میلیون تومان قیمت خورد.

اما راناپلاس مدل ۱۴۰۳ در حدود ۵۰ میلیون تومان گران شد و ۷۲۵ میلیون تومان قیمت پیدا کرد. راناپلاس مدل ۱۴۰۲ هم با افزایش ۱۰ میلیون تومانی، ۶۶۰ میلیون تومان به فروش رفت. ساینا S دنده‌ای دوگانه‌سوز مدل ۱۴۰۳ در بازار ۲۰ میلیون تومان گران شده و ۵۰۵ میلیون تومان قیمت خورده است. ساینا S دنده‌ای بنزینی نیز با افزایش ۱۰ میلیون تومانی، ۴۵۵ میلیون تومان شده است. اما سمند سورن پلاس EF۷ دوگانه‌سوز مدل ۱۴۰۳ در بازار با افزایش ۶۵ میلیون تومانی، ۸۵۵ میلیون تومان فروخته شد.

شاهین G اتومات CVT مدل ۱۴۰۳ در حدود ۲۰ میلیون تومان گران شد و ۸۷۰ میلیون تومان قیمت پیدا کرد. کوییک GX L دنده‌ای مدل ۱۴۰۳ به قیمت ۴۴۵ میلیون تومان به فروش رفت.

کاهش قیمت خودرو امروز

 

قیمت انواع خودروهای داخلی در بازار ریزشی شده است و مردم انگیزه‌ای برای خرید خودرو از بازار ندارند.

ریزش قیمت خودرو عجیب شد

 بررسی یک هفته اخیر بازار خودرو نشان می‌دهد که قیمت‌ها برخلاف هفته گذشته که با اصلاح قیمت کارخانه‌ای افزایش پیدا کرده بود، در مسیر کاهش قرار گرفته است و شیب ریزش قیمت‌ها طی روزهای اخیر بیشتر شده است. طی این روزها خودروهای کوییک، شاهین و اطلس بیشترین کاهش قیمت را تجربه کردند.

پیشروترین خودرو در کاهش قیمت،‌ شاهین اتومات است؛‌ این خودرو طی یک هفته گذشته ۳۲ میلیون تومان افت قیمت داشته است و در حقیقت قیمت این خودرو از آنچه که قبل از اصلاح قیمت خودرو در بازار مورد معامله قرار می‌گرفت، ارزان تر شده است. این امر نشان می دهد که نزدیک شدن قیمت کارخانه و بازار،‌ برای خریداران خودرو یک امتیاز محسوب می‌شود؛ از آنجا که بازار کشش قیمت‌های بالا را ندارد،‌ مردم ترجیح می‌دهند که خرید از کارخانه داشته باشند. از سویی نزدیک شدن قیمت کارخانه و بازار یک مزیت دیگر هم دارد و آن اینکه سفته بازان فروش شان به شدت کاهش پیدا می کند، مانند هفته ای که گذشت.

حسین راضی از فعالان بازار خودرو درباره روند قیمتی که خودروهای داخلی طی می‌کنند به خبرنگار ایلنا گفت: بازار در هفته‌ای که گذشت،‌ فقط کاهش قیمت را تجربه کرد و در هیچ خودرویی شاهد گرانی نبودیم. این در حالی است که هفته گذشته قیمت‌ها هیجانی و به صورت لحظه‌ای افزایش پیدا می‌کرد.

وی افزود: بازار خودرو در قیاس با گذشته رکورد بیشتری را تجربه می‌کند و اکثر خریداران ترجیح می‌دهند که خودروی مورد نیاز خود را از کارخانه خریداری کنند. لذا پیش بینی ما این است که در هفته‌های پیش رو قیمت انواع خودروها در بازار به قیمت کارخانه نزدیک شود.

این فعال بازار خودرو با بیان اینکه نمایشگاه‌داران رسمی خودرو اتفاق نظر دارند که واقعی شدن قیمت خودرو باعث حذف سفته بازان و دلالان می شود،‌ تصریح کرد: حضور سفته بازان در بازار سبب شده که کسب و کار ما هم دچار خلل شود. بسیاری از مردم به خاطر رفتار این گروه،‌ دیدگاه منفی نسبت به نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو پیدا کردند و همواره تصور می‌کنند که این صنف می‌خواهد گرانفروشی کند.

راضی با بیان اینکه امیدواریم شرکت های خودروسازی بر عرضه محصولات خود بیافزایند تا بازار خودرو آرام شود، گفت: فروشی که گروه سایپا برای هفته‌های آینده اطلاع رسانی کرده است، سبب شده محصولات این مجموعه در بازار ریزشی شود. قطعا با پیش فروش خودرو،‌ در محصولات این شرکت بازار متعادل‌تری خواهیم داشت.

افزایش قیمت خودرو

مطابق اطلاعات منتشرشده در سامانه کدال، محصولات ایران‌ خودرو و سایپا با افزایش نرخ ۱۰ تا ۳۰ درصدی عرضه می‌شوند. این مصوبه در روز‌های گذشته با حاشیه‌های فراوانی مواجه بوده و در نهایت برخی نمایندگان مجلس بر اینکه این مصوبه مربوط به دولت قبل بوده و اکنون اجرایی شده است، تاکید کردند.

حاشیه سازی برای افزایش بی منطق و ضد حمایت از مصرف کننده مطرح شده است. از انباشت زیان خودروساز تا گرانی دلار و افزایش هزینه‌های تولید دلیلی بر گرانی خودرو از نیمه دوم سال جاری شده است.

بااین حال مردم ناگزیر برای خرید وسیله نقلیه مورد نیاز خود باید هزینه زیادی را بپردازند و هیچ مرجعی به فکر مردم نیست. سید محمد حسینی، تحلیلگر و کارشناس بازار خودرو با بیان این مطلب به اقتصاد ۲۴ گفت: نگاه دولت به صنعت خودرو فقط جنبه کسب درآمد از هیچی است! به این معنی که برای تولید خودرویی با کیفیت زیر استاندار‌دها، کسب درآمد بالا، بسیار حائز اهمیت است و بر این اساس دولت‌ها به درآمدی مطابق درآمد نفت در زمان تحریم دست پیدا می‌کنند.

قیمت خودرو کارکرده

برای اطلاع از قیمت خودرو کارکرده به سایت های مجاز مراجعه کنید.

source

توسط nastoor.ir